Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Ik heb een weekje terug deze Explorer 1 40mm in ontvangst mogen nemen.
Nu moet ik eerlijk zeggen, ik weet niet als het een miskoop was. Hij geeft me niet het "wow" gevoel wat ik bij sommige andere horloges heb.
Is het omdat ik eigenlijk gewoon een Pepsi wil? Is het door de timing in mijn leven? Is het omdat het 40mm is ipv 36?

Geen idee, maar ik gok dat deze toch snel de verkoop in gaat en/of gebruikt gaat worden als trade naar een vintage pepsi.

-je wil een pepsi gmt
-je wil de explorer in 36mm

Klinkt gewoon dat dit niet de horloge is die je wil en daarom 'teleur stelt'.

Welke GS GMT heb je precies?

-je wil een pepsi gmt
-je wil de explorer in 36mm

Klinkt gewoon dat dit niet de horloge is die je wil en daarom 'teleur stelt'.

Welke GS GMT heb je precies?
Vandaag mijn Grand Seiko nog eens aan. Normaal is deze tegenwoordig vervangen door een Seiko SRPE omdat ik te veel deskdive en deze toch wat wil sparen.

Nog geen Grand Seikos gezien hier denk ik? Maar hey I love it. Hopelijk in de toekomst nog een Snowflake ophalen.

+1 Ding wat ik kan zeggen, de beste AD ervaring die ik tot nu heb gehad was in de Grand Seiko Boutique. 3x beter dan Rolex, Omega, ...

Deze 😀

En het Pepsi deel is 100% correct. Die wil ik, sta hier ook al 3 jaar voor op de wachtlijst.
Het Explorer 36mm deel, I'm not sure. Ik heb wel bewust voor de 40mm gekozen, maar ja, dan ben je 2 jaar verder en is je smaak toch net iets anders blijkbaar.

Wat heb je dan in de plaats gekocht?
iwNx28V.jpeg

Geheel onverwacht en eigenlijk veel veel vroeger dan verwacht.

Laatst bewerkt:
iwNx28V.jpeg

Geheel onverwacht en eigenlijk veel veel vroeger dan verwacht.
Een maat had zich op de lijst gezet voor deze en kreeg na 10 dagen al telefoon dat de Explorer er was 😲
Hij ging er vanuit dat het nog een jaartje of 2 ging duren dus had hij zijn geld nog geïnvesteerd.

Dus offerde ik me graag op, zeker omdat deze nog van een belastingsparadijs komt en een pak scheelt tov hier 😁😎🤫

Binnen een goeie week zou ik hem moeten hebben...
Wat scheelt dat zoal in prijs?

Iemand aanraders waar ik het beste een Omega Speedmaster koop? Heb wel interesse in de No Time to Die-versie, niet persee omwille van 007, maar puur om de looks, kwaliteit merk en prijs valt binnen mijn budget wat ik ervoor over heb. Raden jullie Chrono24 aan (buitenlandse occasies te betrouwen?), Timepiece Bank (kan je die ook ophalen?) of toch eerder een juwelier?

Iemand aanraders waar ik het beste een Omega Speedmaster koop? Heb wel interesse in de No Time to Die-versie, niet persee omwille van 007, maar puur om de looks, kwaliteit merk en prijs valt binnen mijn budget wat ik ervoor over heb. Raden jullie Chrono24 aan (buitenlandse occasies te betrouwen?), Timepiece Bank (kan je die ook ophalen?) of toch eerder een juwelier?
Hier zijn al mensen die bij timepiecebank gekocht hebben en tevreden waren. Chrono is grotendeels ook wel betrouwbaar. Al kan ik daar als tip meegeven dat als je ziet dat het van een betrouwbare dealer komt, gewoon via die dealer te kopen, want die kunnen je dan wel een prijsje maken aangezien ze geen chrono commissie moeten afstaan.

Bij een AD is natuurlijk altijd fijn voor de zekerheid, maar als je daar x-honderden euro's meer voor moet tikken...tja. De ervaring is ook niets speciaals ofzo eerlijk gezegd, zelfs bij Rolex etc niet.

Lokaal kopen is altijd duurder dan via Chrono24, maar ik heb toch argwaan bij de Hong Kong-dealers en dergelijke. Of is dit onterecht? Is toch geen kleingeld om iets vanop foto te kopen.

Niet altijd duurder. Het is een combinatie van welke stock aanwezig is en hoe lang ze die al hebben. Destijds was mijn breitling het goedkoopst (in Europa) bij timepiece bank + ik spaarde verzending uit. Was een no-brainer toen.
Chrono24 zijn ook gewone lokale dealers die deze op het platform zetten 😉

Let wel als je buiten de EU koopt dat er nog invoerrechten op komen, dus zelden is dat goedkoper dan binnen EU.

Inderdaad, Rassing en Tijdloos omschrijven het hier heel mooi.

Eigenlijk kan ik je alleen maar aanbevelen om als je graag een Tudor of Omega wil, je die best gewoon koopt.
Vroeger kocht ik wel elk jaar eens een horloge ter gelegenheid van een of andere mijlpaal, wat na 15 jaar als resultaat geeft dat ik een hoop horloges heb die eigenlijk niks meer waard zijn (buiten enkele met onschatbare emotionele waarde natuurlijk) en/of totaal uit de mode zijn.
Mijn interesse ging eigenlijk toen al uit naar types zoals de Navitimer van Breitling, de Submariner van Rolex of de Speed/Seamaster van Omega. Horloges die eigenlijk toen al decennia lang bestonden en die nu zoveel jaar later nog steeds de toppers zijn van hun merk. Maar ik deed het niet omdat die te duur leken in verhouding wat ik toen allemaal kocht.
Ik had achteraf gezien gewoon toen beter enkele jaren niks gekocht en dan meteen één van de voorgenoemde aangeschaft. Ik had er ongetwijfeld meer plezier aan gehad en uiteindelijk minder geld aan uitgegeven.

Uiteindelijk is er na het afvinken van een aantal criteria in 2017 de Submariner gekomen. Nog nooit zo graag een horloge gedragen als deze, ik had het veel eerder moeten doen.

Persoonlijk vind ik wel de reden die je aanhaalt om niet voor Rolex te kiezen wel spijtig om te lezen.

Ondertussen hier ook de knoop doorgehakt en mij een Tissot Seastar Chronograph aangeschaft. Heel tevreden van!
Zit goed aan de pols en oogt ook heel fraai! Kmoet zeggen dat de microbe er wel is om er nog eentje aan te schaffen met tijd! :D

Mocht ik centen hebben kocht ik die Tudor van @xxxracexxx . Wat een zalige horloge is dat! Die staat redelijk bovenaan op mijn lijstje!

Ik heb destijds mijn horloge daar opgehaald, schol toch al snel enkele euro's omdat er niet verzekerd verzend moest worden.
Zeer tevreden bij hen 👌
Gewoon contact opnemen op het gsm nummer? Want daar kan je niet zomaar binnenlopen dacht ik? Staat ook nergens een adres vermeld dacht ik.

Normaal als je naar de site gaat is er een popup met WhatsApp icoon. Daar kan je hen direct contacteren.
Ze zijn (of toen toch) gelegen in het hart van de Antwerpse diamantwijk. Na vele sluisdeuren en camera's kom je er binnen 😁

Normaal als je naar de site gaat is er een popup met WhatsApp icoon. Daar kan je hen direct contacteren.
Ze zijn (of toen toch) gelegen in het hart van de Antwerpse diamantwijk. Na vele sluisdeuren en camera's kom je er binnen 😁
Staan ze open voor een spontaan bezoekje om wat horloges te bekijken en een babbeltje te slaan?

De keren dat ik bij handelaren in het diamantdistrict ben geweest, was er zo min mogelijk praat en kijk aan 😅 Dat was binnenkomen, het besproken materiaal lag daar klaar op tafel, en andere dingen "lagen in de kluis" dus die waren niet beschikbaar.

Ben wel al lang niet meer bij tpb geweest, dus misschien is het daar wat losser tegenwoordig.

Heeft er iemand ervaring met kopen op luchthavens?
Het is nu wel al heel lang geleden dat ik nog op Zaventem geweest ben, maar ik meende me te herinneren dat er daar een “Tax-Free” winkel was waar ze Breitling, Omega ed verkochten. Ze gaven een korting ter waarde van de BTW om zogenaamd Tax-Free uit te komen.
Blijkbaar zijn er op Schiphol ook zo’n winkels.

Het is nu wel al heel lang geleden dat ik nog op Zaventem geweest ben, maar ik meende me te herinneren dat er daar een “Tax-Free” winkel was waar ze Breitling, Omega ed verkochten. Ze gaven een korting ter waarde van de BTW om zogenaamd Tax-Free uit te komen.
Luchthavens waren een paar jaar terug een loophole om Rolex off the shelf te kopen. Geen idee of dat nog zo is.

Breitling gewoon grijs kopen, heb je altijd 30% korting 😉

Terug
Bovenaan