Hong Kong

D

Deleted member 451

Guest
Gegroet,

we zijn voor volgend jaar al eens vluchtig aan het kijken.


Volgens deze (officiële) website zou je geen visum nodig hebben (Hong Kong en Macau zijn dus visum vrij, terwijl China wel visum vereist is....)
Begrijpe wie het begrijpe kan, maar goed, zoveel te beter dus.

Ik als Belg 90 dagen, en mijn vrouw als Thai ook 30 dagen.

Wie van jullie is daar al geweest?
Hoeveel dagen best voorzien, en waar te verblijven? (is Kowloon een ideale uitvalsbasis?)

Verder, wat zijn de must see's?

Ik wil er dolgraag eens naartoe, omwille van Sleeping Dogs. Wat een heerlijke game was me dat zeg.
 
Niet dat ik snel naar Hong Kong zal gaan, maar ik denk dat het wel een fascinerende stad is en hoop dat de inlijving in China geen al te negatieve indrukken nalaat op de stad. We hadden ooit gepland om de huwelijksreis, een combinatie Bali/Borneo, af te sluiten in Hong Kong, maar het is er helaas niet meer van gekomen. Wellicht als we vijftigers zijn, maar dat beeld wil ik even uit mijn hoofd zetten.
 
Niet dat ik snel naar Hong Kong zal gaan, maar ik denk dat het wel een fascinerende stad is en hoop dat de inlijving in China geen al te negatieve indrukken nalaat op de stad.
Inlijving in China? Die hebben zich afgescheurd, en ik zie die toch niet gauw meer samen komen, toch?
 
Peking krijgt net meer en meer invloed op Hong Kong, al is daar zeker veel verzet tegen.
Dus in feite moeten we ons nog rap haasten om volgend jaar eens te gaan,
want eens ze "overgenomen" worden, dan is het terug visum plichtig....
 
Dus in feite moeten we ons nog rap haasten om volgend jaar eens te gaan,
want eens ze "overgenomen" worden, dan is het terug visum plichtig....
Officieel wordt het één land, twee systemen-beleid nog wel gevolgd maar dat zal in het vaarwater van Peking moeten gebeuren. Het kan dus blijven bestaan, misschien omdat het net daarom meer toeristen aantrekt en dat is een inkomstenbron.
 
Al een paar keer geweest, is inderdaad zonder visa te bezoeken voor 90 dagen voor ons als Belgen.
Met 3-4 dagen zal je wel toekomen, ik gebruikte het vaak als een tussenstop onderweg naar Taiwan.

Qua verblijf was dat meestal vlakbij Kowloon Park / Tsim Sha Tui. Das heel centraal gelegen en eigenlijk perfect om overal te geraken met metro/bus/taxi.

Voor bezienswaardigheden hangt het er misschien ook een beetje vanaf wat de interesses zijn. Ik zelf vond Victoria Peak (blijft een waanzinnige skyline om te zien zowel overdag als in de avond), Wong Tai Sin tempel, Tsing Yi , en Lantau Island. Daar hebde de Tian Tan Buddha en gewoon wel goeie wandeling om te doen. Voor uit te gaan denk ik dat de meeste nog steeds naar Lan Kwai Fong gaan.

Ik vergeet waarschijnlijk nog honderd andere dingen, maar overal wel een aanrader voor een paar dagen tot een week max. En helemaal makkelijk als tussenstop naar ergens anders in Asia, met de vele connecties op de luchthaven.
 
Ikzelf ben er 2 keer geweest. De eerste keer op men eentje, best experience ever. In een hostel blijven slapen toen en zoveel leuke mensen leren kennen. Wijzelf verbleven altijd in de buurt van Causeway Bay.

Dingen die toen de moeite waren buiten de toeristische dingen zoals Victoria Peak etc waren:

- Een gokje wagen bij de HongKong paardenraces.
- Cliff jumping bij de Sai Kung Rock pools.
- Secties van de Maclehose trail wandelen.
- Kamperen in een tentje op Ham Tin Beach (Sai Wan)
- uitgaan in Wan Chai
- Symphony of Lights lasershow vanaf Kowloon.
- ...
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf ben er 2 keer geweest. De eerste keer op men eentje, best experience ever. In een hostel blijven slapen toen en zoveel leuke mensen leren kennen. Wijzelf verbleven altijd in de buurt van Causeway Bay.

Dingen die toen de moeite waren buiten de toeristische dingen zoals Victoria Peak etc waren:

- Een gokje wagen bij de HongKong paardenraces.
- Cliff jumping bij de Sai Kung Rock pools.
- Secties van de Maclehose trail wandelen.
- Kamperen in een tentje op Ham Tin Beach (Sai Wan)
- uitgaan in Wan Chai
- Symphony of Lights lasershow vanaf Kowloon.
- ...
Waar best slapen?
Is Kowloon een leuke uitvalsbasis?

Hostels is helemaal niets voor mij. Dan wordt je constant wakker gemaakt door mede reizigers die te pas en onpas toekomen of opstaan....

Ik ben me bewust dat Hong Kong nogal prijzig is, maar zou het bezoek dan ook beperken tot een 4 tal dagen. Gewoon om de highlights mee te pikken. Vandaar terug door reizen.
 
Waar best slapen?
Is Kowloon een leuke uitvalsbasis?

Hostels is helemaal niets voor mij. Dan wordt je constant wakker gemaakt door mede reizigers die te pas en onpas toekomen of opstaan....

Ik ben me bewust dat Hong Kong nogal prijzig is, maar zou het bezoek dan ook beperken tot een 4 tal dagen. Gewoon om de highlights mee te pikken. Vandaar terug door reizen.
Als je goedkope kamers zoekt op Kowloon zou ik eens kijken naar de Chungking Mansion. Dat is een groot gebouw met allemaal kleine hotellekes, geen grote kamers (statement) maar wel privacy daar. Heeft de naam een beetje shady te zijn maar k heb daar eigenlijk niks van gemerkt in da gebouw. Ben er enkel maar geweest om te shoppen op de benedenverdiepingen, zelf niet blijven slapen.

Zolang dat gebouw niet in de fik vliegt denk ik wel dat een gokje waard is :D
 

Nee dank je, vernietigende reviews.

Ik zoek ook helemaal geen goedkoop hotelletje. Ik ga wel iets vanuit de mediaan kiezen op booking .com . Ik vraag me enkel af welke regio.
Kowloon, hong kong island, of tsim sha tsui?

toch wel een voorkeur voor dat laatste in feite...
Wel, er is een efficient metro-systeem, dus het hangt af van hoe vaak je dit wenst te gebruiken en van wat je wil zien. Overal waar je wil verblijven is het een beetje vergelijkbaar, het zijn stadjes op zich met zijn eigen uitgaansgelegenheden, restaurants etc ... Tsim Sha Tsui vergelijk ik een beetje met de Champs Elysees in Parijs als je van de Ark naar het Louvre gaat. Veel poshy winkels, een moderne winkelstraat. Op Hong Kong Island vind ik het wat gezelliger.
 
Laatst bewerkt:
Wij sliepen hier: YHA Mei Ho House Youth Hostel
Hostel staat in de naam, maar het voelde veel meer als een hotel aan. Gewoon aparte kamers ook.
Ligging was erg goed, leuke en levendige buurt vlakbij een metrostation.
 
Waar best slapen?
Is Kowloon een leuke uitvalsbasis?

Hostels is helemaal niets voor mij. Dan wordt je constant wakker gemaakt door mede reizigers die te pas en onpas toekomen of opstaan....

Ik ben me bewust dat Hong Kong nogal prijzig is, maar zou het bezoek dan ook beperken tot een 4 tal dagen. Gewoon om de highlights mee te pikken. Vandaar terug door reizen.
Wij sliepen in Sha Tin. Beetje verder van centrum, maar ok van prijs. Te voet naar metro was +/- 20 minuten. Van daar heel vlotte verbinding naar wherever. Hotel was gewoon plaats om te slapen, dus was ook niet belangrijk dat dat te midden van alles lag. Gewoon 's ochtends even met de metro naar waar we wilden gaan en dan 's avonds (laat) pas terug. https://www.regalhotel.com/regal-riverside-hotel/en/home/home.html
 
Terug
Bovenaan