Werk Honden op het werk

[citation needed]
Honden kunnen wel degelijk trauma meedragen voor heel lange tijd.
Ga maar eens bij een asiel langs, daar zitten soms gevallen die mishandeld zijn geweest, en zelfs nog na lange tijd onmiddellijk compleet kunnen doordraaien van een of ander specifiek geluid of beweging of gebeurtenis.

Misschien dat een professional die sneller rechtgetrokken krijgt, maar "zeer eenvoudig" lijkt me nogal een krachtige uitdrukking hoor.
Een professional kan zo'n hond in no time die voorgeschiedenis doen vergeten. Op een kleine week is die - ooit mishandelde hond - terug een normale hond. Een hond leeft in het moment en kan een slechte voorgeschiedenis sneller achter zich laten. Probleem is wanneer je die hond te snel weghaalt van die professional en verhuisd naar.. je kan het al raden.. een baasje dat niet weet waar die mee bezig is ;-)

Een hond zit anders in elkaar dan een mens. Een mens zal een trauma uit de jeugd langer met zich meedragen.
 
Een tuinslang met water is ook een goed hulpmiddel indien beschikbaar. Maar zeker geen agressie gebruiken.
Aha, ik neem gewoon de dichtstbijzijnde tuinslang.

En daarmee op zijn kop tikken, of wat moet ik daar juist mee doen als ik aan het joggen ben en een hond loopt agressief naar mij?
 
Aha, ik neem gewoon de dichtstbijzijnde tuinslang.

En daarmee op zijn kop tikken, of wat moet ik daar juist mee doen als ik aan het joggen ben en een hond loopt agressief naar mij?
Een hond gaat van nature nooit zomaar gaan bijten als jij langsloopt. Een hond gaat zoveel mogelijk de vlucht kiezen als ze zich bedreigd voelen, pas als ze niet weg kunnen gaan ze aanvallen.

Het is niet omdat hij naar je toe loopt dat het is om aan te vallen, dat zal zijn om goeiedag te zeggen. Als je bang bent voor honden zal dat natuurlijk enorm ergerlijk zijn en snap ik ook.
 
Ja, idd. Het laatste wat je moet doen is een hond stampen, ookal is dat een natuurlijke reactie als mens.
Dat maakt het alleen maar erger en kan in sommige gevallen je leven, of het leven van de persoon die je wil redden, kosten.
Zeker bij powerbreeds.
In de eerste plaats proberen afstand creëren. Lukt dit niet, hopen dat hij een halsband draagt zodat je hem in de nek kan pakken bij de halsband. Een tuinslang met water is ook een goed hulpmiddel indien beschikbaar. Maar zeker geen agressie gebruiken.
Tot je een hond hebt die niks liever heeft dan met de tuinslang bespoten te worden :p
 
Los van het feit dat een hond op de werkplek not-done is (tenzij je in een asiel werkt :unsure: ) lijkt Mac bc me een vreselijk verzuurd persoon. Zo iemand waarover iedereen aan het koffiemachine moet ventileren.
 
Net wanneer ik dacht het niet cringier kon zijn zoals zijn posts over wagens & kachels hebben we een nieuw dieptepunt bereikt.
Live a little dude, life is way too short 😂

Dat gezegd zijnde, wij hadden op een vorig project iemand die het eerst vroeg (omdat er geen opvang voorzien kon worden) en van de 14 waren en 2 die het niet zagen zitten. In the end was het wel tof zo'n office dog.
 
Nu, ik begrijp wel wat Mac-bc zegt. Ik ben zelf hondeneigenaar, maar het zou nooit in mijn hoofd komen om mijn hond mee naar het werk te nemen. Die moet elke 2-3u efkes bewegen, wilt aandacht als hij bij mensen is, geur overlast kan er zeker zijn als hij nat is en zoals al gezegd is een hond ook een redelijke vervuiler. Uiteindelijk zit je op uw werk, niet in het weekend bij de maten.
Een hond is zoals kinderen, die van uw eigen zijn altijd de mooiste, liefste, schattigste en doen echt nooit een vlieg kwaad.

Voor een ander zijn het schepsels die toevallig net op uw schoot beginnen stinken, kwijlen en hun snotneus deponeren.
 
Een hond is zoals kinderen, die van uw eigen zijn altijd de mooiste, liefste, schattigste en doen echt nooit een vlieg kwaad.

Voor een ander zijn het schepsels die toevallig net op uw schoot beginnen stinken, kwijlen en hun snotneus deponeren.

Bwaah, mijne hond is één groot varken.
Die pak ik alleen maar mee als ik een ontslag + enkele aanklachten ambieer :p
 
Los van het feit dat een hond op de werkplek not-done is (tenzij je in een asiel werkt :unsure: ) lijkt Mac bc me een vreselijk verzuurd persoon. Zo iemand waarover iedereen aan het koffiemachine moet ventileren.
Dan gaat hij een meterslange post beginnen over collega's die te lang rond de koffiemachine staan, laat maar.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan