Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Al bij al voorlopig wel een leuke game. Na een paar dagen er mee bezig geweest te zijn zie je wel hoe ze het hebben opgebouwd. Veel hergebruik van een beperkt aantal basis systemen die ze gebouwd hebben.
Op gebied van lore niet altijd correct maar het blijft een game en je moet wat vrijheid krijgen natuurlijk. Al bij al voorlopig zeker tevreden.

Hopelijk gaan ze nog een paar quality of life improvements doen. Vooral voor resource management kan het beter.
- Betere info tijdens crafting, 't is mij helemaal niet duidelijk als ik een potion brew of ik het daarna ook kan oprapen of niet
- Bij het winkelen zou het ook handig zijn als je kan zien hoeveel stock je zelf al hebt van de spullen die te koop worden aangeboden
- Talent respec, 't is niet dat er geen spell bestaat in de wizarding world die je dingen laat vergeten :)

En heel dat gear systeem is ook zo onduidelijk als iets voor mij. Zoveel random crap dat eigenlijk niet nuttig is maar zogezegd wel beter. Ik zie geen fundamenteel verschil tussen groen, blauw, paars, oranje gear. Beide hebben altijd maar 2 stats en dan eventueel de mogelijkheid voor een upgrade of trait.

Prachtig spel, mijn verwachtingen waren laag, maar ben aangenaam verrast, sfeer is echt subliem, en ik ben zelfs geen Harry Potter fan.

En heel dat gear systeem is ook zo onduidelijk als iets voor mij. Zoveel random crap dat eigenlijk niet nuttig is maar zogezegd wel beter. Ik zie geen fundamenteel verschil tussen groen, blauw, paars, oranje gear. Beide hebben altijd maar 2 stats en dan eventueel de mogelijkheid voor een upgrade of trait.

Er zit wel een bepaalde logica achter, maar die is niet zo heel duidelijk.
Zwart - Standard - de basics zonder enige boosts voor je stats, verkoopt voor 30.
Groen - Well-Appointed - de basics, maar wel met een kleine boost. Verkoopt voor 60.
Blauw - Superb - vanaf hier upgrades mogelijk, trait slot level 1, verkoopt voor 90.
Paars - Extraordinary - trait slot level 2, verkoopt voor 150.
Oranje - Legendary - trait slot level 3, verkoopt voor 200.

Naarmate kleur 'stijgt', worden ze ook zeldzamer om in het spel terug te vinden.

Gisteren een uurtje gespeeld, net voorbij de eerste lessen geraakt. Op zich een mooi spel maar het wauw-effect is er bij mij toch nog niet direct. Ik hoop alvast dat dat binnenkort komt.
Wel spijt dat ik voor de PS5 versie ben gegaan. Mijn PS5 staat al een tijd stof te vergaren sinds ik een Xbox Series S met gamepass heb. Nu ik terug van Xbox naar PS5 ga, irriteer ik me kapot aan die controller. De Xbox controller ligt me toch veel beter in de hand. Ik had nog getwijfeld om 'm aan te kopen voor de Xbox maar dacht dat de graphics beter zouden zijn op de Playstation. Nu zie ik bij vergelijkingen op YouTube dat het verschil niet héél erg groot is. Jammer..
Het zat me zo te irriteren dat ik aan het denken was dat ik beter m'n PS5 en Xbox Series S verkoop om een Xbox Series X te kopen, om daar Hogwarts Legacy op te spelen :biglaugh: Gek eigenlijk, want vroeger was ik een extreme aanhanger van de PS controllers.

Ik ben nu level 29 en heb al sinds level 22 geen andere equip meer aangedaan, vanwege mijn upgrades op die equip.
De stats van mijn legendary equip van rond level 22 zijn met level 2-3 upgrades en level 2 traits nog altijd beter dan wat ik gedropt krijg aan nieuwe equip.

Maar dat de oranje equip zeldzaam zou zijn in dit spel zou ik nu ook niet zeggen, ik krijg al van een heel laag level legendary drops, zelfs heel veel gewoon uit chest loot.

Die Oranje equip met "identify" zijn wel iets meer "rare".
Maar ik zie daar dan weer geen verschil met/zonder identify , ben nog altijd niet goed mee waarom die dan een identify moeten krijgen.

Hopelijk gaan ze nog een paar quality of life improvements doen. Vooral voor resource management kan het beter.
- Betere info tijdens crafting, 't is mij helemaal niet duidelijk als ik een potion brew of ik het daarna ook kan oprapen of niet
Dit snap ik niet zo goed. Als je aan het brewen bent, staat er toch hoeveel seconden dit gaat duren? En dan is er toch een countdown tijdens het brewen zelf. Als het klaar is, staat er een ketel te wachten. Of begrijp ik je verkeerd?

Die Oranje equip met "identify" zijn wel iets meer "rare".
Maar ik zie daar dan weer geen verschil met/zonder identify , ben nog altijd niet goed mee waarom die dan een identify moeten krijgen.
raar, als ik een item moet identifyen dan zie ik enkel welke gear-slot het gebruikt. wat het is, de stats, etc. zie ik helemaal niet, en ik kan het ook niet gebruiken.

raar, als ik een item moet identifyen dan zie ik enkel welke gear-slot het gebruikt. wat het is, de stats, etc. zie ik helemaal niet, en ik kan het ook niet gebruiken.

Je moet eerst de room of requirement unlocken, daar kan je die gear identifyen.

Dit snap ik niet zo goed. Als je aan het brewen bent, staat er toch hoeveel seconden dit gaat duren? En dan is er toch een countdown tijdens het brewen zelf. Als het klaar is, staat er een ketel te wachten. Of begrijp ik je verkeerd?
Ik was wiggenweld potions aan maken en maken en maken. Op een goeie keer kon ik die niet meer oprapen omdat mijn zakken vol waren. Nu is die pot geblokkeerd tot ik er eentje gebruikt heb. Maar misschien wil ik nog wel een andere potion maken wat nu dus niet kan.
Wel goed dat je 7 van die stations kan plaatsen om gelijktijdig te gebruiken. Dus een heel groot probleem is het niet. Tenzij ik overal zo een type potion had klaarstaan.

Het zou beter zijn dat je er geen nieuwe meer kan beginnen brouwen als je ze toch niet in je zakken kwijt geraakt.

Ik was wiggenweld potions aan maken en maken en maken. Op een goeie keer kon ik die niet meer oprapen omdat mijn zakken vol waren. Nu is die pot geblokkeerd tot ik er eentje gebruikt heb. Maar misschien wil ik nog wel een andere potion maken wat nu dus niet kan.
Wel goed dat je 7 van die stations kan plaatsen om gelijktijdig te gebruiken. Dus een heel groot probleem is het niet. Tenzij ik overal zo een type potion had klaarstaan.

Het zou beter zijn dat je er geen nieuwe meer kan beginnen brouwen als je ze toch niet in je zakken kwijt geraakt.
Dan gebruik je toch gewoon een paar health pots als je die brew tool wil "vrijmaken" :) (max health pots die je kan dragen is 25)
Of inderdaad nog een brew station bijplaatsen, ik heb er zo 2 van die T-vormige = 6 ketels en alle herbs die je kan zelf kan kweken heb ik voor elks ook een table.

Buiten de quests items gebruik ik nooit potions, dus ik maak enkel nog health pots.

Nog geen enkele situatie gehad waar ik de nood had om een andere potion te gebruiken en ik ben nu level 29.

Geen idee, ben niet goed mee want ik heb dat nog niet voorgehad denk ik waar jij naar verwijst.
Ik identify en krijg alles te zien zoals bij de andere equip en ik kan die wel aandoen.

Geen idee, ben niet goed mee want ik heb dat nog niet voorgehad denk ik waar jij naar verwijst.
Ik identify en krijg alles te zien zoals bij de andere equip en ik kan die wel aandoen.
maar dan heb je het wel al ge-identified? eens ge het identified is het een gewoon item he. ze hadden gerust unieker mogen zijn, die items, maar dat is het hele ding he.

dat identifyen zijn gewoon allemaal items waarvan de details verborgen zijn wanneer ge die loot. als ge die tafel gebruikt, worden die allemaal in 1 keer "unlocked", misschien daarom dat ge het niet door hebt?

maar dan heb je het wel al ge-identified? eens ge het identified is het een gewoon item he. ze hadden gerust unieker mogen zijn, die items, maar dat is het hele ding he.

dat identifyen zijn gewoon allemaal items waarvan de details verborgen zijn wanneer ge die loot. als ge die tafel gebruikt, worden die allemaal in 1 keer "unlocked", misschien daarom dat ge het niet door hebt?
Jaja dat heb ik wel door.
Zoals ik net al zei op mijn feedback van 14h00 uur, kan ik alles perfect identifyen EN equipen.
Ik heb niet door welk issue jij hebt... omdat het me onbekend voorkomt. :biglaugh:
Maar ik reageer op je reactie/quote op 12h21, die ik wellicht ook verkeerd interpreteer.

Wat ik niet snap inderdaad is WAAROM we moeten identifyen in vergelijking met andere equip, dus als in overbodig.

Zal wel gewoon wat communicatiestoornis zitten in onze feedback hier denk ik ;)

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met de mensen die ook last hadden van een memory leak en stuttering met de deluxe editie?
Buiten die 250mb update op de officiële release day is er bij mij niets meer binnengekomen van update.
Ik heb ook de indruk dat er niets "gefixt" is met die kleine update.
Nog steeds geheugen dat te vol loopt, mega framedrops op sommige plaatsen, de voice van de main character die "robotachtig" klinkt, ...
Allemaal dingen die ik vaak zie terugkomen ook op andere fora.

Consoles zouden een day one patch hebben gekregen die 20+gb groot is.
Op pc heb ik deze precies niet gezien?

*edit* ok, een patch van 2gb :) die ik naar mijn weten niet op pc heb gezien

Laatst bewerkt:
Gisteren een uurtje gespeeld, net voorbij de eerste lessen geraakt. Op zich een mooi spel maar het wauw-effect is er bij mij toch nog niet direct. Ik hoop alvast dat dat binnenkort komt.
Wel spijt dat ik voor de PS5 versie ben gegaan. Mijn PS5 staat al een tijd stof te vergaren sinds ik een Xbox Series S met gamepass heb. Nu ik terug van Xbox naar PS5 ga, irriteer ik me kapot aan die controller. De Xbox controller ligt me toch veel beter in de hand. Ik had nog getwijfeld om 'm aan te kopen voor de Xbox maar dacht dat de graphics beter zouden zijn op de Playstation. Nu zie ik bij vergelijkingen op YouTube dat het verschil niet héél erg groot is. Jammer..
Het zat me zo te irriteren dat ik aan het denken was dat ik beter m'n PS5 en Xbox Series S verkoop om een Xbox Series X te kopen, om daar Hogwarts Legacy op te spelen :biglaugh: Gek eigenlijk, want vroeger was ik een extreme aanhanger van de PS controllers.
Is allemaal persoonlijk natuurlijk. Hier alvast zwaar ergeren als ik eens een Xbox controller vr PC gebruik, veel te log en te zwaar ding.

Consoles hebben geen 20 gig patch gehad, het was 2.7gig, had dat hier ook vermeld. (xbox)
En sinds dan heb ik zo goed als geen performance issues meer, tenzij nog af en toe de deur tussen kasteel en buiten.
Ben zelfs overgeschakeld van performance naar fidelity sinds dan en speelt even vlot.

Terug
Bovenaan