Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Je moet na de gear gaan en voor je op klikt op vb sjaal klik je f (of een knop die je hebt ingesteld)
en je kan kiezen welke sjaal je wilt nemen. Je stats blijft hetzelfde.

Ik heb even op de site van can you run it gekeken en het zou niet mogelijk zijn om het spel te spelen volgens de site.

Minimum:
Intel Core i5-6600 (3.3Ghz) or AMD Ryzen 5 1400 (3.2Ghz)
You have:
Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz

Ik ken wel niets van computers maar je zou verwachten dat een 7500 hoger is dan een 6600? Kan ik het spel dan spelen of moet ik de site geloven?
Niet veel zin om het spel te kopen indien het niet draait op deze pc.

Als ook je grafische kaart wat stevig is, ja.
Maar die specs die jij linkt zijn de opgegeven minimum specs, dus afhankelijk van je grafische kaart zal je misschien wel moeten tevreden zijn met wat aanpassingen op het gebeid van eye candy.

Er staat bij de minimum specs een gtx 960 4G als grafische kaart, maar ik kan het bijna niet geloven dat het daar op bolt.
Als we zien hoe weinig fps sommigen maar halen met een 3000 series+ met alle toeters en bellen aan. :)

Laatst bewerkt:
Ik heb even op de site van can you run it gekeken en het zou niet mogelijk zijn om het spel te spelen volgens de site.

Minimum:
You have:

Ik ken wel niets van computers maar je zou verwachten dat een 7500 hoger is dan een 6600? Kan ik het spel dan spelen of moet ik de site geloven?
Je kan het eventueel op Steam kopen en proberen. Indien je het minder dan 2u speelt kan je het gewoon refunden.

Minimum:
You have:

Kan altijd met bepaalde instructiesets te maken hebben die ze hebben toegevoegd in de 7XXX serie.
Als ik me niet vergis is 7XXX of hoger ook requirement om de upgrade naar Windows 11 te kunnen doen.

Tip: ga niet de Steam Forums lezen en best ook Twitter niet. Een trollenleger houdt zich bezig met het einde van het spel te spoilen.

De controverse rond het spel en transrechten gaat dus verder.

Er staat bij de minimum specs een gtx 960 4G als grafische kaart, maar ik kan het bijna niet geloven dat het daar op bolt.
Als we zien hoe weinig fps sommigen maar halen met een 3000 series+ met alle toeters en bellen aan. :)
720p en alles op low +-30fps. Speelbaar dus.
En in de community guides vind je nog wel betere manieren om te optimaliseren.

Als je met een oude PC zit en je moet het spelen, why the fuck not. Ik heb HL2 nog tegen nauwelijks 25fps op god weet welke resolutie gespeeld. And loved every second of it. Zelfs de finale die dan nauwelijks nog gemiddeld 20fps trok :')

Ik ben er dit weekend een aantal uur mee bezig geweest en ik amuseer me rot.
Het camera standpunt kan beter maar voor de rest lost het alle verwachtingen in en gaat het er zelfs los over. Het ademt sfeer, er zitten super veel knipogen in (oa al een cauldron waarin een potion staat te borrelen gevonden in een wc), grafisch is het prachtig en story-wise begint er nu toch ook vaart in te komen (zonder te spoilen: ik ben aan de eerste main quests buiten het kasteel bezig)

720p en alles op low +-30fps. Speelbaar dus.
En in de community guides vind je nog wel betere manieren om te optimaliseren.

Als je met een oude PC zit en je moet het spelen, why the fuck not. Ik heb HL2 nog tegen nauwelijks 25fps op god weet welke resolutie gespeeld. And loved every second of it. Zelfs de finale die dan nauwelijks nog gemiddeld 20fps trok :')
Tja...
Als het er grafisch zo uitziet zou ik er alleszins niet aan beginnen.
Kan je het evengoed op een ps4 spelen wanneer die versie uitkomt.

Ik heb ook geen monster kaart in de pc, maar er zijn wel grenzen aan wat ik 'aangenaam' vind om te spelen.
Ik heb ook nog games gespeeld zoals jij aanhaalt, maar we zijn ondertussen een paar decennia verder. :)
Zelf als ik die STREAM bekijk in 1440p word ik bijna mottig.

Maar je voorbeeld is wel een beter antwoord op umpalumpa zijn vraag, want dan kan hij zelf al wat inschatten of het voor hem voldoet.

Het kriebelt hier toch ook om hem al binnen te halen, al had ik gepland om te wachten tot er een promo is.

Ik lees best wel veel kritiek dat als de betovering van de zeer knap weergegeven wereld begint weg te vallen, dat het wel een heel statische wereld is, met zeer weinig diepgang of leven in de NPC's. Geen Skyrim of Witcher 3 omgeving waar de wereld en NPC's echt lijken te leven met andere woorden. Hoe bevalt dat bij jullie?

Het kriebelt hier toch ook om hem al binnen te halen, al had ik gepland om te wachten tot er een promo is.

Ik lees best wel veel kritiek dat als de betovering van de zeer knap weergegeven wereld begint weg te vallen, dat het wel een heel statische wereld is, met zeer weinig diepgang of leven in de NPC's. Geen Skyrim of Witcher 3 omgeving waar de wereld en NPC's echt lijken te leven met andere woorden. Hoe bevalt dat bij jullie?
via Kinguin was het 41€. Dat vond ik nu niet bepaald veel voor deze game eigenlijk.
De NPC's zijn allemaal wel "bezig" met iets, maar inderdaad vrij statisch. Je komt weinig "rondlopende" mensen tegen. Maar eigenlijk stoort mij dat niet. De sfeer zit hem hier eerder in de wereld die leeft, niet de personages. Er is/was een enorme groep fans die op een game zochten waarin ze heel Hogwarts konden verkennen en hun "eigen avontuur" beleven, en dat is imo éxact wat deze game aanbiedt.

Tja...
Als het er grafisch zo uitziet zou ik er alleszins niet aan beginnen.
Kan je het evengoed op een ps4 spelen wanneer die versie uitkomt.

Ik heb ook geen monster kaart in de pc, maar er zijn wel grenzen aan wat ik 'aangenaam' vind om te spelen.
Ik heb ook nog games gespeeld zoals jij aanhaalt, maar we zijn ondertussen een paar decennia verder. :)
Zelf als ik die STREAM bekijk in 1440p word ik bijna mottig.

Maar je voorbeeld is wel een beter antwoord op umpalumpa zijn vraag, want dan kan hij zelf al wat inschatten of het voor hem voldoet.
In de 720 video vind ik het er nog steeds goed uitzien. Animaties en doordacht consequent level en wereld design > 4K sproetenkop. Maar dat ben ik dan weer.

Paar leuke zaken om te gebruiken ingame en misschien niet meteen duidelijk zijn.
Dat je die vlinder kan vertragen bij die "slap" minigame bijvoorbeeld.
Ik ben ondertussen het al gewoon om dat ding op de goeie moment een slap te geven, maar had ik dit al geweten had ik het wel toegepast denk ik. :biglaugh:

Zijn er hier nog die bij Amazon België hebben besteld?
Eerst kreeg ik vrijdag te zien op de website dat het spel maandag of dinsdag zou geleverd worden. Vandaag niets ontvangen, nu staat er op de website dat het morgen geleverd wordt maar het spel is nog niet eens verstuurd bij Amazon zelf. Die info klopt dus ook niet.
Contact opgenomen met de klantendienst "Ja, het spel is nogal populair dus steeds uitverkocht maar er komt regelmatig nieuwe stock hoor."
Hoezo? Ik heb in oktober besteld! Wat een zeik..

Ik heb tegelijkertijd wel eens een kijkje genomen. Bij Amazon BE heb ik 43 euro betaald voor de PS5 versie. Als ik het elders (bv. Dreamland) wil gaan kopen, kost het mij 65 euro. Dus wel nogal een prijsverschil... Maar wel met deze zever tot gevolg.. Laatste keer dat ik daar iets bestel. Het is overigens de allereerste keer dat ik een spel preorder.

Eerst kreeg ik vrijdag te zien op de website dat het spel maandag of dinsdag zou geleverd worden. Vandaag niets ontvangen, nu staat er op de website dat het morgen geleverd wordt maar het spel is nog niet eens verstuurd bij Amazon zelf. Die info klopt dus ook niet.
Contact opgenomen met de klantendienst "Ja, het spel is nogal populair dus steeds uitverkocht maar er komt regelmatig nieuwe stock hoor."

Ik heb tegelijkertijd wel eens een kijkje genomen. Bij Amazon BE heb ik 43 euro betaald voor de PS5 versie. Als ik het elders (bv. Dreamland) wil gaan kopen, kost het mij 65 euro. Dus wel nogal een prijsverschil... Maar wel met deze zever tot gevolg.. Laatste keer dat ik daar iets bestel. Het is overigens de allereerste keer dat ik een spel preorder.
Hier hetzelfde. Ik denk dat ze het gaan annuleren. Bij amazon.nl hebben ze het wel op voorraad voor 55€.

Hier hetzelfde. Ik denk dat ze het gaan annuleren. Bij amazon.nl hebben ze het wel op voorraad voor 55€.
Ik vermoed dat Amazon NL en Amazon BE een gedeelde stock hebben dus je kan wel eens gelijk gaan hebben. Hopen ze dat we zelf gaan annuleren misschien omdat we een te mooie prijs hebben gekregen met de kortingsactie bij de opening misschien? Vervelend!

Ik vermoed dat Amazon NL en Amazon BE een gedeelde stock hebben dus je kan wel eens gelijk gaan hebben. Hopen ze dat we zelf gaan annuleren misschien omdat we een te mooie prijs hebben gekregen met de kortingsactie bij de opening misschien? Vervelend!
Dat kan, maar bij de deluxe edities die ze hebben geannuleerd hebben ze wel een kortingscode gegeven. Dit was wel bij amazon.nl.
Het is idd jammer, voor die prijs kan ik wel nog een paar dagen wachten, maar morgen gaat de status aangepast worden, waarschijnlijk naar levertermijn onbekend en dan is er wel een grote kans dat het definitief geannuleerd wordt.

EDIT: ik zie wel dat het een amazon exclusive versie is en dat het bij nl de gewone versie is.

Laatst bewerkt:

Gewoon bij Coolblue besteld, 59.99€ en dag erna had ik het

Dat kan, maar bij de deluxe edities die ze hebben geannuleerd hebben ze wel een kortingscode gegeven. Dit was wel bij amazon.nl.
Het is idd jammer, voor die prijs kan ik wel nog een paar dagen wachten, maar morgen gaat de status aangepast worden, waarschijnlijk naar levertermijn onbekend en dan is er wel een grote kans dat het definitief geannuleerd wordt.

EDIT: ik zie wel dat het een amazon exclusive versie is en dat het bij nl de gewone versie is.
Hmm alle info is van de pagina af. Enig idee nog wat er zo "Amazon exclusive" aan is?

Edit: ik zie het al, je krijgt de Astronomer's hat.

Terug
Bovenaan