Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Wat een geweldige game :love:
Het is zeker niet perfect allemaal, maar ik ben zo erg onder de indruk van de aandacht en liefde die er gestoken in het scheppen van de wereld.

Jammer dat de meeste gear ronduit belachelijk is. Gelukkig ontdekte ik snel dat je die belachelijke stukken kan 'verbergen'.

Op keyboard staat W en X te ongelukkig. Heb 3 spell profielen en mouse 3/4 gebind aan de eerste twee.

Dus met scrollwheel dus 6 spells. Wil mouse 5/6 nog binden maar die accepteert t spel (nog) niet.

Top spel tot nu. Hogwarts is echt supergedetailleerd afgewerkt. Chapeau hiervoor. Draait ook goed. Ik weet niet wat sommigen over performance zitten te mekkeren hier. Niks van gemerkt op PS5 en ik speel op fidelity. Patch is voor mij niet nodig. Enige minpunt is de belichting soms in de cutscenes tijdens de dialogen. Soms is't precies wat lichtjes overbelicht. HDR issue? Ik heb ne Samsung Qled van verleden jaar. Enfin niks da'k niet overleef. Wel een beetje overkill met de collectibles in dit spel ze.

Wat een geweldige game :love:
Het is zeker niet perfect allemaal, maar ik ben zo erg onder de indruk van de aandacht en liefde die er gestoken in het scheppen van de wereld.

Jammer dat de meeste gear ronduit belachelijk is. Gelukkig ontdekte ik snel dat je die belachelijke stukken kan 'verbergen'.
Ah echt? Straks eens achter zoeken dan. Want ik wil wel wat gear aandoen voor mijn stats maar zoals je zegt ziet het meeste er wel vrij belachelijk uit.

Ah echt? Straks eens achter zoeken dan. Want ik wil wel wat gear aandoen voor mijn stats maar zoals je zegt ziet het meeste er wel vrij belachelijk uit.
Je moet eerst die gear selecteren, en dan terug in het gear overzicht kan je kiezen voor change appearance ofzoiets :)

Ik ben ondertussen bijna level 30 en bij iedere equip change zet ik die appareance nog altijd terug naar pre order set, samen met zwarte handschoenen en 1 van de vele wizard hats die ook bijna zwart tis van kleur. :biglaugh:

Ik ben ondertussen bijna level 30 en bij iedere equip change zet ik die appareance nog altijd terug naar pre order set, samen met zwarte handschoenen en 1 van de vele wizard hats die ook bijna zwart tis van kleur. :biglaugh:
Vind het wat irritant dat die appearance slots niet onthouden worden bij veranderen van gear.

Ik ben nog maar level 5 en dus nog helemaal niet lang bezig maar enkele zaken die ik al kan opmerken:

Oog voor detail is enorm, Hogwarts is echt prachtig gemaakt, aangevuld met de soundtrack en je hebt de sfeer van Harry Potter waar iedereen op wachtte.

Negatief voor mij toch de performance op 1080p met een RTX 2080 zet ik alles op High maar eigenlijk maakt het niet uit of ik nu alles op low of ultra zet, ik zit met stuttering, vooral als ik begin te sprinten zie ik dat mijn pc er moeite mee heeft en dit zou toch niet mogen.

Ander negatief puntje is het feit dat uw handje zo wordt vastgehouden, al kan dit een beetje een neveneffect zijn van teveel soulsgames te spelen de laatste tijd. Questmarkers enz. vind ik oké maar als je een puzzel moet oplossen mag er toch een beetje denkwerk aan te pas komen en dat is hier echt niet het geval.

Desalniettemin, alleen al door de sfeer gaat dit een topgame worden.

Zit een uur of acht ver, relatief veel explored al waardoor ik bijna lvl 12 ben. Spel is toch echt wel groot en vooral sfeer zit top :love: . Vind de combat ook echt nog wel in orde, een protego en stupify is niet slecht of een wingardium en dan een incendio doet het ook wel vaak.

Minpuntjes, weinig maar de lipsync loopt niet altijd zoals het hoort en er wordt idd wel heel veel voor u gezegd en gedaan, echt lang nadenken heeft er nog niet ingezeten voorlopig.

Heb net
de world map
ontdekt en
het laatste crosswands duel gewonnen, vond ik moeilijk eigenlijk, speel wel op hard
dus heb het idee dat ik echt nog niet ver zit :) .

Vind het wat irritant dat die appearance slots niet onthouden worden bij veranderen van gear.
Tja is wel waar.
Langs de andere kant , op het moment dat je een nieuw stuk equip aandoet is het ook maar even op de knop duwen om dat aan te passen.

En ben nu zo ver dat ik al meer bezig ben met stukken upgraden (oranje) dan die nog constant te swappen voor groen/blauw dat een klein beetje meer offense heeft.
Dus het constante transmoggen is ook al stukken minder.

Trouwens, voor de PC gebruikers onder ons.

Ik krijg Ca. 120 fps in sommige delen van Hogwarts en Ca. 50 fps in Hogsmeade.
Alles blijft wel ongeveer constant. Is dat bij jullie ook zo of zijn er die echt fpsdrops krijgen waarbij ze opeens van 100 -> 20 gaan voor enkele seconden ?

Trouwens, voor de PC gebruikers onder ons.

Ik krijg Ca. 120 fps in sommige delen van Hogwarts en Ca. 50 fps in Hogsmeade.
Alles blijft wel ongeveer constant. Is dat bij jullie ook zo of zijn er die echt fpsdrops krijgen waarbij ze opeens van 100 -> 20 gaan voor enkele seconden ?

Ik had dat op dag 1 (dinsdag), maar na wat tweaken in settings is het beter. De enige plaats waar ik wel nog wat stuter is in de grand hall (of hoe heet die plaats... waar je die zeemeerminnen fontein hebt en naar de bibliotheek of greenhouses kunt).

Wat me opvalt is hoe weinig CPU dit spel gebruikt. Ik zit constant op een 90% GPU (RTX 2080), maar mijn CPU gaat bijna nooit boven de 20%.

Ik vind het tot nu toe een fantastische game tot nu toe. Sfeer zit super, controls zijn goed, grafisch goed, Atmos, ...

Ik ben wel bijna continu bezig met exploren :p

Voor mij is er na een paar uurtjes spelen 1 grote annoyance, en dat is hoe belachelijk dicht de camera op je character plakt en dat kan je blijkbaar niet aanpassen. Je ziet dat het een bewuste keuze was, mede door de offcenter camera, want ja, anders zie je zeker geen zak meer moest de camera zo dicht centraal achter je character plakken hehe.

De wereld is zo mooi maar je hebt zo een extreem narrow FOV dat het veel wegneemt daarvan imo. In combat met meerdere enemies ben ik meer aan het vechten met de camera dan eendert wat.

Voor mij mag die camera naar de center en een pak naar achter ;)

Voor mij is er na een paar uurtjes spelen 1 grote annoyance, en dat is hoe belachelijk dicht de camera op je character plakt en dat kan je blijkbaar niet aanpassen. Je ziet dat het een bewuste keuze was, mede door de offcenter camera, want ja, anders zie je zeker geen zak meer moest de camera zo dicht centraal achter je character plakken hehe.

De wereld is zo mooi maar je hebt zo een extreem narrow FOV dat het veel wegneemt daarvan imo. In combat met meerdere enemies ben ik meer aan het vechten met de camera dan eendert wat.

Voor mij mag die camera naar de center en een pak naar achter ;)
Is dit misschien wat voor je?

Ik heb even op de site van can you run it gekeken en het zou niet mogelijk zijn om het spel te spelen volgens de site.

Minimum:
Intel Core i5-6600 (3.3Ghz) or AMD Ryzen 5 1400 (3.2Ghz)
You have:
Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz

Ik ken wel niets van computers maar je zou verwachten dat een 7500 hoger is dan een 6600? Kan ik het spel dan spelen of moet ik de site geloven?
Niet veel zin om het spel te kopen indien het niet draait op deze pc.

Heeft er iemand al een PS4 versie ontvangen via Amazon (BE)? De mijne staat "levering op 14 februari", maar is de release niet in april?

Terug
Bovenaan