Kan je eens de posts citeren waar dat wordt geminimaliseerd?Zoals gebruikelijk wordt hier in discussies waar een belangrijk deel (maar heus niet alles) van de verklaring zit bij een te grote massamigratie, gefaalde integratie (decennia aan de huwelijkspartner toch nog terug gaan zoeken in het land van oorsprong, waardoor vaak de moeder alsnog zelf geen Nederlands sprak) en laks beleid op meerdere niveaus (inclusief onderwijs), alles gedaan om die component te minimaliseren. Ja, de zwakste groep bestaat niet exclusief uit anderstaligen, ja, er zijn andere verklaringen (o.a. zesjescultuur) die bijdragen aan deze gevaarlijke cocktail die stilaan dodelijk dreigt te worden voor onze kenniseconomie... maar dit neigt wat mij betreft wél naar onder de mat vegen, als er géén hardere aanpak aan gekoppeld wordt.
Hier de vermelding van Franstaligheid:
Ik lees hier een grap.Jamaar, nu sturen alle franstaligen hun kinderen naar Vlaanderen en is het ook niet goed.
![]()
En hier zeg ik dat in Nederland de cijfers ook slecht zijn, ook al is dat land eentalig. Het is toch logisch dat in een land met drielandstalen het cijfer voor "spreekt ALTIJD Nederlands thuis" lager ligt dan in een eentalig land? Gevolgd door reacties over hoe we het weer allemaal minimaliseren, echt?Ik moet zeggen dat ik 64% in Nederland, waar ze niet zitten met het fenomeen van Franstaligen die naar Vlaamse scholen gaan, ook wel niet hoog vind.
@JPV was me eigenlijk voor.
Allez, ik snap het, we hebben weer enkele dagen geen azijn gedronken, maar ik begin dit soort gezeik nogal beu te worden hoor. Niemand vreegt hier wat onder de mat, hell, deze thread staat vol met de taalproblematiek als je even terugscrollt. Ik heb echt de indruk dat jij en kay-gel gewoon kijken naar WIE iets zegt en dan maar in jullie hoofd een verhaaltje maken zonder effectief te lezen wat er staat.
Maar goed, "ik maak er geen woorden meer aan vuil" is tegenwoordig dé exit om op een discussieforum enkel nog shitposts te typen, dus ik ga er ook gebruik van maken.
.