Ik weet niet of je zelf universiteit hebt gevolgd, maar ik denk dat je de invloed van hogere studies op mensen hun manier van denken toch onderschat. Het is mij trouwens ook al opgevallen dat het voornamelijk mensen zonder universitair diploma zijn die vaak nogal smalend doen over "universitairen" (waaronder mijn ouders), en ze elke student onder dezelfde kam scheren als die handvol eeuwige studenten die op hun 28 nog altijd bier staan binnen te hijsen in een witte labojas en vakken meesleuren uit 2e bachelor. Het is een persoonlijke anekdote, maar waarschijnlijk één die andere mensen kunnen beamen, maar de 5 jaren die ik aan de unief heb gezeten hebben mij wel volledig gevormd, en tot op zekere hoogte ook helemaal veranderd als mens. Zelfs al doe je maar een richting die ze omschrijven als "vuilbakrichting", en/of doe je er een stuk(je) langer over dan de normale studieduur, dan nog vormen die studies u. Ik ben heus geen uitzondering die zegt dat ik nu helemaal anders naar de wereld kijk, en nadenk over zaken, dan 5/6 jaar geleden.