Daar kan ik mij deels in vinden. En neen hoor uw post schiet helemaal niet in mijn verkeerd keelgat.
Ik heb echter een zéér pijnlijke relatiebreuk gehad rond mijn 22ste (soms lacht men mij op dit forum hiervoor nog uit - maar dat is natuurlijk ironisch bedoeld hé, dat is al 25 jaar geleden

). Ik was en ben eerlijkheidshalve in realiteit een erg brave kerel (ik zeg dit niet op te stoefen, dat is gewoon zo, op het forum ben ik soms ne pipo maar in het echt word ik eigenlijk NOOIT kwaad en doe ik géén vlieg kwaad). En van mijn 15de (toen ik liefkes begon te krijgen net zoals iedereen) tot mijn 22ste -op 1 uitzondering na (dat meisje meende het wel goed alleen was het gewoon géén perfekte match), waren al mijn vriendinnetjes alleen DE vriendin van mij ... laten we het even cru zeggen: Ik moest ALTIJD 90+% water bij de wijn doen, en hooguit 10-% kwam dan van de andere zijde.
Als ik dan toch eens er iets van zei --> Dan werd ik meteen staalhard gedumpt. Ja dat noem ik dan géén liefde sé, als je niet eens erover wil praten of uitpraten, maar je dan steeds meteen gedumpt wordt ..
Swoit op een gegeven moment heb ik zo'n pijnlijke breuk gehad, dat ik dacht: Ik ben nog liever vrijgezel dan dat IK steeds diegene moet zijn die altijd klaar moet staan, terwijl de andere partij weinig tot géén moeite doet. En ergens is dat toch ook terecht niet? Je kan het al raden: Ik heb 7 jaar géén vriendin gehad. Ik wilde gewoon iets 'serieus', anders hoefde het niet voor mij. Ik was nog liever vrijgezel dan dat ik een relatie zou hebben 'gewoon om er één te hebben'.
Niet dat ik géén inspanningen deed hé, of ik mijn best niet deed, maar dan zag ik het weeral aankomen: 'T moet weer van mij komen en dan ging de telefoon figuurlijk gewoon op de haak ... ik wilde zo'n relaties niet meer. (Een relatie van twee weken noem ik trouwens géén relatie)
Uiteindelijk dus wel van straat geraakt hoor, maar ik was dus (plots) wel kieskeuriger vanaf mijn 22ste. En dan heb ik toch 7 jaar lang mogen zoeken hoor. (En ivm die onrealistische verwachtingen, mijn vrouw is verre van perfekt, ze werkt zelfs niet, en dan krijg ik regelmatig de opmerking: Ik zou haar dumpen hoor! MAAR goed dat is een andere discussie ..) Als je EN introvert bent, En slecht in vrouwen versieren EN je ook wat zelfrespekt hebt en je toch een beetje water verwacht bij de wijn (dat hoeft géén 50/50 te zijn hé maar 90/10 toch ook niet?), dan ben je soms toch wel lang vrijgezel.
Het kan ook zijn dat ik pech had. Je moet ook gewoon matchen hé! Zeker als je de relatie serieus wenst te nemen. Maar ik pen gewoon even mijn eigen ervaringen neer.
Opmerking: Eens vrouwen begrepen dat ik wel een lieve, sympathieke kerel was, maar dat ik niet onder de sloef wilde liggen en ik een eigen ruggegraat had, dan hoefde het voor de meeste vrouwen niet. Dan denk ik: Ik ben steeds de verkeerde vrouwen tegengekomen, want natuurlijk zijn er ook héél véél vrouwen die niet zo zijn! Maar zelfs dan: Verliefdheid kan je niet forceren. Je mag een leuke correcte vrouw tegenkomen, ze MOET toch géén relatie met jou aangaan als de klik er niet is ???

Dus ik neem niemand iets kwalijk hoor.
Sorry voor de lange post en hopelijk trap ik op géén tenen met deze eerlijke maar erg lange saaie post.