Hoe vaak seks per week (met vaste partner)?

Hoe vaak vrijen jullie gemiddeld per week?

• 1

Stemmen: 78 18,1%
  • 2

Stemmen: 93 21,6%
  • 3

Stemmen: 43 10,0%
  • 4

Stemmen: 20 4,6%
  • 5

Stemmen: 7 1,6%
  • 6

Stemmen: 5 1,2%
  • 7

Stemmen: 10 2,3%
  • Meer dan 1 keer per dag

Stemmen: 5 1,2%
  • Minder dan 1 keer per week

Stemmen: 142 32,9%
  • Nooit

Stemmen: 28 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    431
Normaal is het niet, maar het komt wel vaker voor. Ik ken uw situatie en uw vrouw niet. Soms gebeurt het (zoals bij Mulan), gewoon omdat het libido weg is, maar -en I know dit klinkt hard- soms is vrouwlief gewoon ook egocentrisch. Daar moet/mag je niet van uit gaan, maar helemaal uitsluiten mag je dat ook zeker nooit doen.
Wut? Dus ofwel is ht libido weg, ofwel is ze egocentrisch? Dan heeft ze wel nog een libido? Maar wil ze niet? Wat? Dat slaat helemaal nergens op.

Eén van de lastigste dingen aan een libido dat weg is, is dat je ook vergeet hoe leuk seks is, en dat het je eigenlijk bijzonder weinig nog kan schelen. Dus je wíl het ook niet meer terug want seks is toch niet plezant?

Ik zou idd duidelijk maken hoe belangrijk dit is binnen je relatie en hoe jij je er bij voelt en dit dan opentrekken naar een gesprek bij de seksuoloog.

Wut? Dus ofwel is ht libido weg, ofwel is ze egocentrisch? Dan heeft ze wel nog een libido? Maar wil ze niet? Wat? Dat slaat helemaal nergens op.

Eén van de lastigste dingen aan een libido dat weg is, is dat je ook vergeet hoe leuk seks is, en dat het je eigenlijk bijzonder weinig nog kan schelen. Dus je wíl het ook niet meer terug want seks is toch niet plezant?

Ik zou idd duidelijk maken hoe belangrijk dit is binnen je relatie en hoe jij je er bij voelt en dit dan opentrekken naar een gesprek bij de seksuoloog.
Haha, ik ben al 17 jaar gehuwd dus ik begrijp uw antwoord wel. Hier zijn er ook momenten dat vrouwlief er minder zin in heeft (ik heb eigenlijk een hoog libido, vrouwlief een laag libido en ja dat botst wel eens natuurlijk ;)) En natuurlijk is het niet zo zwart / wit. Maar wat ik ook post, commentaar zal er altijd zijn.

Als ik een post bewust kort houd, dan is die post eigenlijk NOOIT 100% correct --> Dan krijg je er kritiek op.
Pen je een héél lange post (zoals hieronder) --> Mensen hebben een andere mening, interpreteren een tekst anders / foutief (ik vind het bijna onmogelijk puur op basis van tekst echt een correct post te schrijven), zijn links ipv rechts, hebben gewoon een andere visie erop (en in dat geval zijn jij en ik als koppel gewoon GEEN match en zouden we in het echte leven ook gewoon ruzie maken hé ;))

Zowiezo als er een kink in de kabel zit wegens de seks, dan is dat toch altijd een delicaat subject.

Als ik een issue heb daarover met vrouwlief en ik zou zeggen dat ze egocentrisch is, dan is het kot hier te klein. Dus in het echt houd ik dan de woorden voor mij (op dit forum kan ik posten wat ik wil, t'is toch anoniem sé) Anderzijds als ik voorzichtig zou aanbrengen dat er een probleem is en ze zou ineens er tussenflappen: Dat slaat helemaal nergens op. Ja dan is het kot hier ook te klein. :)

Ik zie het al voor mij.

Manlief doet verwoede pogingen maar vrouwlief heeft echt geen zin.
Een maand later:
Manlief: Allé schat. In goede en slechte tijden hé! Vrouwlief: Sorry maar ik heb echt GEEN zin!
Manlief: Allé schat. Kunnen we er niet over praten? Vrouwlief: Neen, de wil is er wel, maar ik walg ervan, het gaat echt niet.
Manlief: Allé schat. We kunnen naar de sekspsycholoog gaan hé. Vrouwlief: Waarom? Er is niks mis met mij sé!

Nog een maand later:
Manlief: Als ge echt verliefd bent op mij dan ... Vrouwlief: Gij zijt ne dikke vette egoist! Gij denkt niet aan mijn welzijn maar enkel aan uwe piemel!

Nog een maand later.
Manlief: Eigenlijk zedde toch maar egoïstisch sé.
Vrouwlief (uw woorden): Wut? Dus ofwel is ht libido weg, ofwel ben ik egocentrisch? Wat? Dat slaat helemaal nergens op.

Nu is het toch knalllende ruzie hoor. :tongue: En je mag dan die laatste woorden echt denken. Lost dit dan het probleem op als je hier niets mee doet? .. Neen hé. ;) --> En dat is dan het grote probleem (!).

---

Maar goed, ook bovenstaande is natuurlijk kort door de bocht. T'is allemaal vrij genuanceerd / complexe materie. Ik vind het altijd een moeilijk iets ..
It is complicated ... women ARE complicated ... and now I gonna stop lol ..

Laatst bewerkt:
Wereld is idd grijs ipv zwart/wit.

Hier is het libido van mijn partner ook niet meer wat het ooit geweest is.
Zoals het spreekwoord: je bent jong en je wilt wat, dus je bent wild en je jongt wat. :biglaugh:

Jongste kind is ondertussen al vier jaar en ze had bij beide bevallingen ook veel miserie met haar bekken. Dat probleem is er nog steeds, maar dat is ondertussen wel al fel verbeterd.
(Wel nog een andere situatie dan bij @Chelark007 , want mijn partner sukkelt, vermoed ik, al een jaar en 7 maanden met een dip/depressie.)

Op seksueel vlak wordt er een middenweg gezocht zodat iedereen content is en blijft. Lees: middenweg tussen mijn kant die alle dagen up for it is, tegenover mijn partner die seks als allerlaatste op haar to do-lijstje heeft staan.
Frequentie zit nu een paar maanden, schat ik, op een 2tal keer per week. Was jarenlang hoogstens 1x/week.

Meestal initiëer ik, soms forceert ze zichzelf om te initiëren, maar daarna heeft ze er wel merkbaar zin in en mag het gerust een uitgebreide sessie zijn. :tongue:

Ik hoop dat het een fase is die zal beteren eenmaal ze nog meer uit haar dal geraakt en de vermoeidheid vermindert van 2 jonge kinderen kort opeen.

Blijf vooral praten met elkaar en wees open over alles, hoe tegengesteld de standpunten ook zijn.
En als er dan ook nog een beetje goede wil is aan beide kanten dan kom je er samen wel uit.

Hier is het ook triestig laatste maanden na de geboorte van 2de kind. Libido is onbestaande bij haar, en op de 5 maanden sinds de geboorte hebben we 3x seks gehad, en 2x daarvan waren op 2 uur van elkaar omwille van de omgeving.

Ze heeft veel slaap nodig dus bij haar is een nacht snel te kort, zelfs als ze maar 1x moet opstaan. Een reden die ze ook aangeeft is borstvoeding.

Ben het zo stillekes aan beu aan het worden. Ik heb er wel begrip voor maar soms moet ze gwn eens wat water bij de wijn doen. Ik merkte heel fel dat de week nadat we seks hadden we veel minder frustraties hadden en minder discussies. Ze neemt me nogal als vanzelfsprekend en dit begint me serieus tegen te steken. (En dan gaat het eigenlijk niet alleen over seks)

2x per week terwijl je 2 jonge kinderen hebt, fulltime werkt en +30 bent, is volgens mij dik boven het gemiddelde :)
Klopt, de frequentie zit terug snor en daar moet van mijn part nog weinig aan veranderen. :smile:
Wat nog wringt is het gebrek aan zin bij haar, wat na het nemen van de eerste horde meestal wel snel weg is. :tongue:

@gamer5
Sterkte, hier was het de maanden na bevalling ook kin kloppen... :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik noteer:

Maak geen kinderen!
Vooral hopen dat het maken enkele maanden duurt, zodat je een voorschot hebt op de periode net na de bevalling.

Ik heb dat geluk niet gehad. Ik heb maar 5 we-gaan-veel-proberen-om-kinderen-te-maken maanden gehad om in totaal 3 kindjes te maken. Terwijl mijn schoonbroer 15 maand extra mogen/moeten presteren heeft voor den eerste.

Wat ik hier zoal lees en zie/hoor binnen mijn vriendinnen en familiekring ivm laag libido na een zwangerschap lijkt het alsof het iets typisch voor Belgische vrouwen is ofzo?
Girls get yourselfs together!!
Meiden die ik ken van andere afkomsten hebben dat probleem niet zo extreem, daar gaat het binnen de paar weken/max paar maanden weer beter. Het is niet meer dan een vaststelling, geen oordeel of feit dat beschouwd moet worden als waarheid...
Ik heb het niet over ALLE Belgische vrouwen hé.

Alle veranderingen in het lichaam van een vrouw die een zwangerschap teweeg brengt zal in de eerste maanden een grote rol spelen.

Vroeger ging je misschien beiden werken en had je naast het huishouden ook nog een pak vrije tijd. Tijd voor jezelf en bovendien tijd voor je partner. Vrije tijd die je met veel energie kon invullen.

Eens er kinderen zijn schiet er niet veel tijd meer over voor jezelf, laat staan voor je partner. Als er dan tijd wordt gemaakt voor jezelf/elkaar, dan schiet er niet veel energie meer over. Al zal dat energiepeil afhankelijk zijn van de situatie.

Ik kan goed begrijpen dat de drukte van kinderen, stress, slaaptekort, werk, huishouden,... een grote rol spelen. Natuurlijk mag dat geen jaren aanslepen en moet er van beide kanten actief naar een oplossing gezocht worden, mits het nodige respect voor elkaar.

Alle veranderingen in het lichaam van een vrouw die een zwangerschap teweeg brengt zal in de eerste maanden een grote rol spelen.

Vroeger ging je misschien beiden werken en had je naast het huishouden ook nog een pak vrije tijd. Tijd voor jezelf en bovendien tijd voor je partner. Vrije tijd die je met veel energie kon invullen.

Eens er kinderen zijn schiet er niet veel tijd meer over voor jezelf, laat staan voor je partner. Als er dan tijd wordt gemaakt voor jezelf/elkaar, dan schiet er niet veel energie meer over. Al zal dat energiepeil afhankelijk zijn van de situatie.

Ik kan goed begrijpen dat de drukte van kinderen, stress, slaaptekort, werk, huishouden,... een grote rol spelen. Natuurlijk mag dat geen jaren aanslepen en moet er van beide kanten actief naar een oplossing gezocht worden, mits het nodige respect voor elkaar.
Klopt allemaal, maar het gevaar is dat sommigen daar in gaan berusten, vrees ik. De eerste weken na de bevalling is dat allemaal heel normaal, maar dat mag niet blijven aanslepen.

Fysieke ongemakken, ziekte, teveel stress, mentale issues, ... dat zijn allemaal geldige excuses. Maar 'geen tijd' of 'te moe' zijn dat niet voor mij (je kan dat wel een keer gebruiken, maar ook geen wekenlang). Seks hoeft geen uur te duren en je hoeft ook niet de halve Kamasutra af te haspelen .

Je hebt altijd wel ergens tijd hé en over de vermoeidheid moet je je overzetten. Te vergelijken met sport. Het is altijd moeilijk om uit de zetel vanonder dat warme deken te komen en een half uur te gaan lopen, maar eens je bezig bent ben je blij dat je het gedaan hebt. Eens je daar een ritme in gevonden hebt, kan je het ook nog moeilijk missen.

Soms moet je jezelf gewoon een schop onder je kont geven en er gewoon aan beginnen. De goesting komt (meestal) wel. Het is vaak gewoon een kwestie van willen.

Blij dat ik hier niet de enigste ben... Ondertussen al een paar zware gesprekken gehad. Ze geeft ook toe dat het niet meer is zoals vroeger ( 1x per week was echt wel het max ). En de fysieke ongemakken en de zin die 0.0 is. Een vriendin had al aangeraden of ze het niet zag zitten om mij een soort ' vrijkaart ' te geven. (tegen die vriendin kan ze het dan wel zeggen maar niet tegen mij )
Ze wil een andere anticonceptie proberen en naar een therapeut gaan. Ze dacht dat het wel ging beteren en dat ik nog meer geduld ging hebben..
Akkoord, heb het misschien niet duidelijk genoeg een paar keer zitten aanhalen, mijn verbale communicatie is nu niet die van een waterval.

Eigenlijk wel 'grappig' (of raar) dat de reflex bij vele mensen tegenwoordig direct die 'vrijkaart' is in dat geval. De ene wederhelft libido-loos thuis onder een warm dekentje, terwijl de andere helft regelmatig de bloemetjes gaat buitenzetten. Benieuwd voor hoeveel koppels dat écht werkt...

Positief dat ze het probleem erkent en er aan wil werken. Ik hoop voor jou dat jullie beterschap vinden :)

@Chelark007
Er zijn ook nog andere manieren dan puur seks om aan uw trekken te komen bij uw partner, bj of handje helpen kan ook hé...
Echt bizar dat ze eerder een 'vrijkaart' zou overwegen dan jou een eind tegemoet te komen op seksueel vlak.

Soms moet je jezelf gewoon een schop onder je kont geven en er gewoon aan beginnen. De goesting komt (meestal) wel. Het is vaak gewoon een kwestie van willen.
En als de wil ontbreekt bij seks, en je "moet" je daarover zetten enkel om een ander te plezieren, dan hebben ze daar een woordje voor met een heel vieze connotatie. 😡

Dit komt voor mij gewoon ZO fout over!
Blij dat er bij ons toch op een normale manier over kon gepraat worden en er een compromis was zoals bij @TNTim .
Mocht hij gezegd hebben: "dat is gelijk sport, ge moet er u maar over zetten en gewoon doen!" Had hij waarschijnlijk enkel nog soloseks gehad of met een ander dan mij!

Een vriendin had al aangeraden of ze het niet zag zitten om mij een soort ' vrijkaart ' te geven. (tegen die vriendin kan ze het dan wel zeggen maar niet tegen mij )

Dit is echt zo fout. OMG. Dat ze dat ook maar overweegt?
Das zichzelf opstellen als een prostituée waar je eens over heen mag. Wat een wrang gevoel zou ze jou daarmee geven? Ik heb daar geen goed gevoel over !

Bon, ik ga iets onpopulair zeggen maar stel dat ineens iemand ontmoeten waar ze een instant crush op krijgt, zou ze dan nog zo “cold” zijn?

Kan ook een tienrittenkaart zijn, de volledige voorwaarden staan hier niet. 😅

Nee, serieus, ik vind dat ook bizar.
Call me old-fashioned, maar exclusiviteit vind ik persoonlijk toch nog een redelijk belangrijke...

Toch maar een vreemd concept zo'n Hall Pass. Dat is dan een open relatie voor een bepaalde periode voor een kant van de relatie? Een beetje vreemdgaan, maar dan met toestemming?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan