Hoe steek jij het bestek in de afwasmachine?

Hoe steek jij het bestek in de afwasmachine?

• Handvat naar boven

Stemmen: 18 15,9%
  • Handvat naar onder

Stemmen: 46 40,7%
  • Aparte bestekschuif

Stemmen: 44 38,9%
  • Ik heb geen afwasmachine

Stemmen: 5 4,4%

• Totaal aantal stemmers
    113
handvat omlaag.
Mijn vriendin wilt ook dat alle bestek op voorhand gesorteerd in de bestekbakken gelegd wordt maar ik weiger mee te gaan.
Ik sorteer namelijk liever achteraf proper bestek dan dat ik vuile lepels en vorken moet gaan segregeren vooraleer ik ze richting de vaatwassergoelag stuur.

Ik mag ook niks waar hout aan zit in de vaatwasser doen, dat is dan wel een gevecht dat zij gewonnen heeft.

Alles soort per soort in schuif, met een papiertje veeg ik alles eerst semi-schoon, zodat er zeker geen: mayo,boter, choco, of wat dan ook blijft hangen.

Vroeger een mandje, dan met handvat naar onder.

Handvat omlaag. Mijn vrouw doet het omgekeerd maar ik blijf volharden in de boosheid. En vaak doe ik dan ook het klepje dicht met die gaatjes zodat ze zelf ook niet anders kan dan ze met het handvat eerst erin te steken.

Zo kun je trouwens veel vlugger het bakje ledigen doordat je direct alle vorken kunt nemen, alle lepels.

Of sorteren jullie dat van te voor per vakje? Dat zou ik nog het liefst vanal willen, maar dat gaat het ene oor in en het andere uit gaan.

Alles soort per soort in schuif, met een papiertje veeg ik alles eerst semi-schoon, zodat er zeker geen: mayo,boter, choco, of wat dan ook blijft hangen.

pff. Koop u dan gewoon geen afwasmachine he.

Waarom is iedereen zo fan van een besteklade?
Da's toch een gedoe om in te ruimen?

Borden en pannen afspoelen voor je ze in de vaatwasser steekt, heeft geen enkele invloed op de levensduur van je afwasmachine! Wat wel kan gebeuren als je hele vuile borden en potten meteen in je afwasmachine stopt, is dat de vaat op den duur niet meer zo proper is.

Om dat te vermijden, moet je de filter geregeld schoonmaken: afspoelen of een reinigingsmiddel gebruiken. Maar het heeft dus geen zin om eerst een voorwas te doen. Dat zorgt trouwens alleen maar voor meer waterverbruik, terwijl de huidige vaatwassers net gemaakt zijn om zo weinig mogelijk water te verbruiken bij een gewoon wasprogramma.

Weer wat tijd bespaard. Groetjes van het lui front.

Weer wat tijd bespaard. Groetjes van het lui front.
Ik weet het hoor, maar het houdt de machine wel langer schoon. Je hebt van die mensen die mayo laten liggen op hun bord, of een lepel van honing waar nog een rest in plakt. Je kan dat natuurlijk in de vaatwas proppen, maar als je dat gewoon afveegt vooraf lijkt me dat beter dan dat er zomaar in te proppen.

pff. Koop u dan gewoon geen afwasmachine he.

Waarom is iedereen zo fan van een besteklade?
Da's toch een gedoe om in te ruimen?
Op welke manier? Je moet toch evengoed alles er in steken?

Toen ik nog een lade had: alle bestek in de lade, lade toe, alle kleinere zaken op niveau 2, lade toe, alle grote zaken onderaan, vaatwas toe.

Met zo'n mandje is die flow al minder praktisch, er komt meer bukken aan te pas, er valt al eens bestek naast het mandje, als je sorteert per soort durven de lepels lepeltje-lepeltje doen, ... Nee, geef mij maar een besteklade!

Toen ik nog een lade had: alle bestek in de lade, lade toe, alle kleinere zaken op niveau 2, lade toe, alle grote zaken onderaan, vaatwas toe.

Met zo'n mandje is die flow al minder praktisch, er komt meer bukken aan te pas, er valt al eens bestek naast het mandje, als je sorteert per soort durven de lepels lepeltje-lepeltje doen, ... Nee, geef mij maar een besteklade!
Dit dus, hoe zou een besteklade ooit méér gedoe kunnen zijn? Dat is gewoon de beste uitvinding sinds het wiel. Ik begrijp zelfs niet dat er nog vaatwassers gemaakt worden met zo een bakje, een lade is in alle opzichten superieur. Ik wil nooit meer zonder 😍.

Bij de besteklades die ik al hielp inladen moest je het bestek er één voor één in passen.
Bij ons bestekbakje laat ik het bestek er in vallen.
Tweede is minder werk.
Dan heb ik een ander bakje of ben ik een enorme kluns, ik slaag er zelfs in van bestek soms naast het bakje te laten vallen wanneer ik die er stuk voor stuk in steek, laat staan dat ik die er in kan laten vallen.

Als je ze 1 voor 1 in de lade legt en daar al sorteert gaat het legen wel supervlot.

Dan heb ik een ander bakje of ben ik een enorme kluns, ik slaag er zelfs in van bestek soms naast het bakje te laten vallen wanneer ik die er stuk voor stuk in steek, laat staan dat ik die er in kan laten vallen.
Bij mij gebeurt dat ook al eens dat er iets naast valt, maar dat is hoogstens om de paar weken. Dan ben ik blijkbaar superhandig. 😅
Onderkant van uw bestek moet in dat bakje zitten en zwaartekracht doet de rest...

Wil je erna al uw bestek op 10 centimeter van uw besteklade krijgen? Pak het bakje eruit en zet het daar...

E5woKdEWQAIqZET.jpg

Bij de besteklades die ik al hielp inladen moest je het bestek er één voor één in passen.
Bij ons bestekbakje laat ik het bestek er in vallen.
Tweede is minder werk.
dit dus. Ik neem een handvol bestek en ik mik dat van de andere kant van de keuken in die bak. Om dat 1 voor 1 allemaal in die gleufjes te leggen...

onze vaatwas heeft ze beiden, en die besteklade wordt bijna nooit gebruikt.

Idd, dat sorteren pakt misschien een paar seconden extra tijd in, maar het is echt zo veel comfortabeler.

Trouwens pro tip, als je de keuken nog aan het bouwen bent, zet de vaatwas niet op de grond maar een klein beetje hoger.
Daaronder zet je dan een lade voor de vaatwastabletten enzo.
Dat is echt mega comfortabel als die vaatwas wat hoger staat.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan