Hoe lang mag een dompelpomp draaien?

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoe lang mag een Kärcher SP3 volcontinue draaien?
Ik zou ze es een uurke of 3-4 willen laten werken per dag maar dan non-stop.

in de handleiding vind ik alleen volgende paragraaf:

OPMERKING Het apparaat is niet geschikt voor een ononderbroken pompwerking (bv. continue circulatiewerking in de vijver) of als stationaire installatie (bv. hefinstallatie, fonteinpomp).

het is niet de bedoeling van ze dus 24/7 te laten draaien, maar hoe lang is aanvaardbaar?
 
EENS een uurke of 3-4 laten draaien 'per dag'.

of is dat eerder elke dag een uur of 3-4 laten draaien ? Voor welke toepassing ?

normaal geen probleem trouwens.
 
Hoe lang mag een Kärcher SP3 volcontinue draaien?
Ik zou ze es een uurke of 3-4 willen laten werken per dag maar dan non-stop.

in de handleiding vind ik alleen volgende paragraaf:

OPMERKING Het apparaat is niet geschikt voor een ononderbroken pompwerking (bv. continue circulatiewerking in de vijver) of als stationaire installatie (bv. hefinstallatie, fonteinpomp).

het is niet de bedoeling van ze dus 24/7 te laten draaien, maar hoe lang is aanvaardbaar?
Mwa, is niet echt een probleem hoor, ik heb hier ook dompelpompen in de infiltratieputten zitten. In de zomer met die hevige regenval heeft die 5 dagen non-stop gedraaid en het ding is nog even goed als er voor. Het is gewoon niet de bedoeling om dit 24/7 een heel jaar door te laten lopen.
 
EENS een uurke of 3-4 laten draaien 'per dag'.

of is dat eerder elke dag een uur of 3-4 laten draaien ? Voor welke toepassing ?

normaal geen probleem trouwens.

wel, er is een zwembad in onze tuin geplaatst, maar de poolhouse is nog ver van klaar, dus kunnen ze de pompen nog niet aanzetten.

ik zou wat chloor willen verdelen in het zwemwater door de ene kant water op te zuigen, en via de slang aan de andere kant te deponeren in een buffervat waar 200g chloortabletten in liggen.
Het water begint ondertussen al aardig groen te zien :laugh:

En heb hier nu toevallig die pomp staan die 7000 liter water per uur kan verpompen. Dus als ik dat elke dag een paar uur kan doen draaien dat de chloor verdeeld geraakt.
 
wel, er is een zwembad in onze tuin geplaatst, maar de poolhouse is nog ver van klaar, dus kunnen ze de pompen nog niet aanzetten.

ik zou wat chloor willen verdelen in het zwemwater door de ene kant water op te zuigen, en via de slang aan de andere kant te deponeren in een buffervat waar 200g chloortabletten in liggen.
Het water begint ondertussen al aardig groen te zien :laugh:

En heb hier nu toevallig die pomp staan die 7000 liter water per uur kan verpompen. Dus als ik dat elke dag een paar uur kan doen draaien dat de chloor verdeeld geraakt.

Koop je een bus vloeibare chloor en kap een halve bus in je zwembad en dan 2x2u/dag die pomp wat aanzetten dat er wat circulatie is. Zal veel beter werken dan die tabletten. Je water is binnen een uur terug helder
 
Koop je een bus vloeibare chloor en kap een halve bus in je zwembad en dan 2x2u/dag die pomp wat aanzetten dat er wat circulatie is. Zal veel beter werken dan die tabletten. Je water is binnen een uur terug helder

Thx

ja, twas maar omdat ik die tabletten hier nog liggen had (ooit es verkeerd besteld, ik moest 20g tabletjes hebben voor de jacuzzi :laugh: )

trek die doos open en daar zitten 5 van die kolossen van 200gram in.
 
Thx

ja, twas maar omdat ik die tabletten hier nog liggen had (ooit es verkeerd besteld, ik moest 20g tabletjes hebben voor de jacuzzi :laugh: )

trek die doos open en daar zitten 5 van die kolossen van 200gram in.

Eens je zwembad opgestart is (vermoedelijk met een automatische dosering?) kan je die tablet eventueel in je skimmer leggen. Dan zal die ook wel oplossen en zal je meting dit wel mee opnemen en bijgevolg wat minder injecteren en ben je er van af :p Maar nu zou ik dat wel even achterwege laten.
 
Thx

ja, twas maar omdat ik die tabletten hier nog liggen had (ooit es verkeerd besteld, ik moest 20g tabletjes hebben voor de jacuzzi :laugh: )

trek die doos open en daar zitten 5 van die kolossen van 200gram in.
In stukken meppen en je kan ze voor de jacuzzi gebruiken. Heb hetzelfde voorgehad :')
 
Thx

ja, twas maar omdat ik die tabletten hier nog liggen had (ooit es verkeerd besteld, ik moest 20g tabletjes hebben voor de jacuzzi :laugh: )

trek die doos open en daar zitten 5 van die kolossen van 200gram in.
Ben jij niet die It-er die ooit loodgieter was, maar dan weer it-er? Wonkelrijm/kelder ofzo...
 
Kunt zo een klok voor in de stekker gebruiken en ze na ieder uur 10min stil te laten liggen efkes bv.
 
Lol, is dat echt?

Zit die hier nog?

JA da's echt :laugh:

heb ergens eind de nillies een absolute degout en halve burnout gekregen van de IT door de klant waar ik toen zat. En had net een cursus stukadoor gevolgd om mijn eigen huis te kunnen plakken. En zo is de bal aan het rollen gegaan. Het heeft mijn state of mind deugd gedaan.
Efkes een jaar of 3 geen stress, gewoon materiaal afmaken en op een muur strijken :laugh: muziekske op.

Maar het blijft vuil en zwaar werk. Dus ben ik mijn IT job wel weer gaan apprecieren hierdoor (en kieskeuriger geworden wat betreft de jobs die ik aanam)


wonkelrijm heb ik hier eigenlijk niet meer gezien. Denk dat we op 9lives nog wat pm's uitgewisseld hebben over de avondopleiding bij syntra.
 
Kunt zo een klok voor in de stekker gebruiken en ze na ieder uur 10min stil te laten liggen efkes bv.
Als die pomp zo’n veiligheidsstekker heeft, werkt dat toch niet? Ik had dat hier aan de hand met een zwembadpomp (opbouwbadje, ben maar nen gewone mens).
 
Hier de afgelopen maanden geregeld een bouwput moeten gaan leegpompen mat een gardena dompelpompke, die heeft toch geregeld 4 a 5 uur nonstop gepompt per dag.
 
Terug
Bovenaan