(*) Behalve wanneer er kinderen moesten gemaakt worden natuurlijk. Dan besprong ze mij meerdere keren per dag. Achteraf bekeken zou je kunnen stellen dat ik seksueel misbruikt werd omwille van haar behoefte aan sperma. Ik fungeerde als zaadbank. Nu ik mijn taak als spermadonor heb vervuld, mag ik beschikken. Maar eerst nog even de afwas doen aub. Ah ja, want je moet wel een moderne man zijn natuurlijk.
Als vrouwen op die manier zouden behandeld worden, er was al lang een #MeToo van gekomen en een parlementair debat.
Pfoe. Zoals altijd begrijp ik je insteek wel, maar is het wel weer zo overtrokken, belerend en zelfs beledigend, dat al m'n haren rechtop gaan staan. En ik ben dan nog niet eens je vrouw... Ik vind het een beetje vuil om het hier te hebben over seksueel misbruik, terwijl daar gebeurde wat je net wilt. En het feit dat je het hebt over de afwas doen als toegeving, want je moet een moderne man zijn, helpt natuurlijk ook niet aan het beeld: De toegeving voor jou is afwas doen? Waarom hoort dat niet gewoon bij zaken die moeten gebeuren en die jij voor jouw rekening neemt? Waarom is het automatisch haar taak, die jij overneemt uit Goedheid (en blijkbaar in ruil voor seks)?
Voor een post die stelt beide zijden nuchter te aanhoren en enkel te luisteren, ligt de schuld hier toch al verdacht veel bij één kant... Om niet te zeggen uitsluitend. Wat stel je dan voor, dat zijn vrouw maar gewoon tegen haar goesting toch laat doen, zodat ze zijn bedrog niet zou rechtvaardigen? Ik zeg maar iets, stel dat zij ernaar snakt om met een voorbinddildo een man te nemen, moet mac dat dan ook maar tegen zijn goesting laten doen, of anders mag ze hem bredriegen?Weet je, ik heb op mijn leeftijd al een en ander meegemaakt, voor een of andere reden kiezen mensen mij om hun hart te luchten.
Luisteren is een kunst, ik zal nooit oordelen en zwijg als een graf naderhand . . . soms heb ik het geluk dat ik beide zijden van het verhaal hoor.
Het Mac-bc verhaal is eentje dat keer op keer terugkomt .... en in de meeste gevallen draait het uit op een scheiding of berusting van de partner die het meeste tekort gedaan is. De partner/man die berust doet dit vaak om het huwelijk te redden en gaat misschien zijn behoeften ergens anders halen al dan niet bij een professional.
Wat mij telkens weer opvalt is dat die vrouwen zonder blikken of blozen van hun partner eisen dat hij trouw blijft en als door de hand Gods geslagen, er van schrikken dat hun man vreemd gaat, en op een bepaald moment, na jaren geduld, begrip, uzelf te kort doen etc. heeft hij ineens een klik met een andere vrouw en uiteraard,na jaren verwaarlozing, is de seks, niet geheel verrassend, fantastisch.
Ik heb van verschillende vrouwen gehoord dat seks als wapen wordt gebruikt . . . de kraan gaat dicht en gij staat te springen van de goesting(zij zijn het sterke geslacht).
Ik wens Mac-Bc veel wijsheid, sterkte en relativeringsvermogen.
En alle mogelijk terechte redenen waarom zij geen zin heeft, en daar misschien zelf ook niet blij mee is of zelfs van afziet, tellen niet mee. Het is "de tang zet de kraan dicht om zelf iets te bekomen"... Wat bekomt ze precies?
Seks is voor mij ook gewoon het gevolg van het opbouwen van een bepaalde spanning, en dat is iets dat ik moeilijk vind om op commando te doen.
of dingen in die aard.