tussen kerst en nieuwjaar ietwat "gescammed" geweest, maar het viel al bij al wel nog mee.
Op reis in thailand, werd ik aangesproken door een schaars geklede dame. Ze vroeg me of ik een massage wou voor 300 baht.
(in bangkok is het toch meestal 400-500 dus ik dacht, ok why not).
Ze leide me mee naar een obscuur straatje, met een vrouw die beneden kamers verhuurde.
Normaal moet je enkel de massage betalen nadien.
Hier moest ik voordien al 300 baht aan de balie bediende betalen. (voor de massage dacht ik, zo was toch afgesproken)
Toen het achteraf uit kwam, was dit gewoon een "short time room", waarbij je 300 baht betaalt om de kamer een uurtje te huren (aan die balie dame, niet aan de massage dame)
Dus de massage zou dus "gratis" geweest zijn. vond al dat er iets niet klopte, maar kom.
Na 5 minuten masseren begon het spelletje. ze deed meer en meer, en ik liet het begaan.
ik dacht, ik heb al betaald, al wat nu komt is bonus. got you now!
uiteindelijk, nadat ze vriendelijk mijn man juice had geproefd en me prompt "merry christmas" wenste, wou ze opeens 1000 baht.
Ik dacht bij mezelf, zo hebben we niet afgesproken he. Maar aan de andere kant heb ik ook haar nergens doen stoppen, dus wou er geen fuzz om maken. Bovendien weet ik niet welke obscure handlangers ze voor de dag kon toveren, dus heb ik maar "de scam" betaald, en weg gewezen.