Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Is het waar dat sindskort BG de feature heeft dat je uw wachtwoord niet kan typen in een forumpost, om scammers tegen te gaan?
Als ik mijn paswoord intyp, worden het asterisks. Kijk maar: ************
Is dat bij jullie ook zo?

Is het waar dat sindskort BG de feature heeft dat je uw wachtwoord niet kan typen in een forumpost, om scammers tegen te gaan?
Als ik mijn paswoord intyp, worden het asterisks. Kijk maar: ************
Is dat bij jullie ook zo?
Ik krijg als wachtwoord het volgende: Dacht je nu echt dat ik mijn wachtwoord hier zou tonen? :thinking:

Mijn wachtwoord is altijd te kort.

Dus om het niet meer te vergeten heb ik het aangepast naar incorrect.

Als ik mij dan wil inloggen en na een poging het weer niet juist was stond er altijd 'your password is incorrect'.

Best wel handig zo'n feature.

Tegenwoordig overduidelijke spammails die niet in m'n spamfolder komen, maar gewoon in m'n inbox.

"VerDieN Tot. 75k.in..7.dAGeN - JIJ..in.SlEchtS 7.dagen..Rijk.Wordt!.(.SeRieuS)", verstuurd van "0AoIcllSWa[at]clickback.club"

Jep, heel geloofwaardig..

Altijd prijs bij Zalando. Of is het Asos :thinking:.

WCllbs2.jpg

Beginnen ze nu ook met dit soort zaken als scam?
Vandaag dit in mijn mailbox gekregen:

Your MetaMask wallet wil be suspended!

Dear Meta customer,

Our system has shown that your MetaMask Wallet has not yet been KYC verified. This verification can be done easily with the below displayed connection.

Due to the recently update of NFT's, all unverified accounts will be suspended on: Sun,02,Jan,2022. We're sorry for any inconvenience we cause.

Visit our website to start the security procedure: metamask.io/wallet-identification,

Please keep in mind that our intention is to keep our customers safe and happy.

Thank you for your understanding.

The MetaMask Team

ConsenSys, 49 Bogart St, New York, NY 11206, United States

Unsubscribe Manage preferences

Wat is dat op 2dehands eigenlijk met al die fake accounts.
Enfin, op het eerste zicht lijken ze legitiem (de accounts op zich).

Maar mijn mailbox steekt dan vol met verschillende profielen die exact hetzelfde zeggen

"Hallo Kjell, ik wil het wel kopen voor 20 euro"

Wat is dat op 2dehands eigenlijk met al die fake accounts.
Enfin, op het eerste zicht lijken ze legitiem (de accounts op zich).

Maar mijn mailbox steekt dan vol met verschillende profielen die exact hetzelfde zeggen

"Hallo Kjell, ik wil het wel kopen voor 20 euro"
Ik stuur wel een busje langs dat het bij jou komt halen :) Ik bied 30 euro meer.

Klantendienst Bol.com

Beste Makila,

Uit de evaluatie van deze maand is gebleken dat je het geschenk dat we voor je gereserveerd hebben niet besteld hebt. Heb je vandaag tijd? Morgen is de laatste dag (zaterdag, 8 januari). Het zal niet meer dan 30 seconden in beslag nemen. om AL uw spaarcenten aan ons weg te schenken. Dank U wél hé.

Wanneer u op de onderstaande link klikt, wordt u direct doorgestuurd naar onze bestelpagina, waar u uw leveringsinformatie kunt invullen en de verzendkosten kunt betalen.

Pakketinformatie:
Bevat: x
Klant: Makila
Klant-id: x
Status: Beperkt aanbod
Jouw prijs: 0 eur
Verzendkosten: 0-2 eur

--> Bovenstaande is eigenlijk deze scam in een nieuw jasje gestoken

Laatst bewerkt:
Ik heb de afgelopen jaren ook al een aantal keer van dat soort mails gekregen, maar ik ben niet eens klant bij bol.com, dus is het mij wel snel duidelijk dat dat niet kan kloppen.

Ik heb wel ooit eens via een winactie van coolbleu via Facebook een Google Chromecast gewonnen.

Nog een reden waarom je je oud wachtwoord regelmatig moet vervangen.
Af en toe worden databases van LEGALE websites wel eens gehackt, waardoor uw (email en) wachtwoord letterlijk op straat ligt.

Zo ben ik ooit gehackt geweest op meerdere sites tegelijkertijd. Ik kreeg toen ook een mailtje dat ik véél geld moest betalen om al die accounts terug in mijn bezit te krijgen. Ze hebben toen ook letterlijk dat wachtwoord in die mail genoteerd.

Dat wachtwoord klopte ook effectief, maar er was 1 probleem: Dat wachtwoord was al lang out to date, dus mijn email konden ze alvast niet hacken waardoor ik zelf de controle héél snel terug kon overnemen hé (en tegenwoordig is de beveilig nog strenger waardoor een wachtwoord alleen ook niet meer voldoende is, maar ik spreek nu over de verleden tijd ;)). Ook belangrijke sites zoals PP, bol, amazon .. daar geraakten ze dus niet in. Enige vervelende shit was dat véél van mijn accounts plots gelocked waren wegens te veel foute inlogpogingen.

Swoit ik wil mensen hiervoor gewoon waarschuwen.

Laatst bewerkt:
Gebeld door +44 20 3051 6631 op mijn GSM en de mevrouw, met zwaar Indisch accent, kende mijn naam en voornaam?
Heb veel contacten in het UK daarom dat ik opnam. Was duidelijk een call center want zeer veel achtergrond lawaai en andere stemmen.
Wou me wat vragen stellen ..... heb afgehaakt en nummer geblokkeerd.

Daarnet voor het eerst een mail gekregen waarvan ik toch echt even aan het twijfelen was of het nu phishing of écht was en de nodige zaken ging dubbelchecken.

Het ging om een mail van Sendinblue (een van de grotere marketing automation tools) op het info@ adres van het werk om te melden dat onze account geblokkeerd zou zijn omdat er verdachte activiteiten werden vastgesteld.
Qua layout echt niets opvallends aan de mail, lijkt 100% echt.

Afzender was ook [email protected] , vaak is het alleen aan de afzender al duidelijk dat het fake is.

Link die zichtbaar is in de mail en waar op gevraagd wordt om te kikken ziet er ook écht uit:

sendinblue.zendesk.com/hc/requests/xxxxxx

De achterliggende url ziet er dan echter al wat verdachter uit:

De werkwijze doet dan echter toch wel een alarmbel rinkelen:

Your account has been disabled because it appears to be fraudulent.
If the account is not fraudulent you must reply to this request

(sendinblue.zendesk.com/hc/requests/xxxxxx). with -

• Photo/scan (front and back) of your credit card on file, hiding all but the name and the last 6 digits
  • Photo/scan (front and back) of your Government-issued photo ID
Dat ze bovendien ook naar ons info-adres stuurden terwijl we een ander e-mailadres gebruiken voor ons account, is natuurlijk ook een extra alarmbel.

Alhoewel ik er niet intrapte, toch wel chapeau voor de makers er van dat ze me even aan het twijfelen hebben gekregen en ik het toch moest gaan checken, want normaal gezien merk ik metéén aan zo veel zaken al op dat het om phishing gaat.
Het lijkt er op dat ze op B2B-niveau toch wel wat meer moeite doen om het heel realistisch te laten lijken dan wanneer ze naar Marcel of Maria mailen.

Gisteren in Nederland geweest en daar ook ineens een mail gekregen dat mijn paswoord van mijn e-mail account van het werk die dag verlopen was en dat ik opnieuw moest activeren …zag er ook echt uit maar it stuurt geen mails dat paswoorden verlopen zijn .

Dan ook een mail waar ze de IBAN code op zijn werking moesten controleren omwille van problemen met het één of ander .
Enjambement ook een link om te klikken bij alletwee . ;)

en nu weer mails om te investeren in parkings …

Vandaag een mail van Fortis dat mijn nieuwe debitkaart met de post verzonden is. Alle info in de mail klopt, geen link om op te klikken ofzo, alleen vervallen mijn visa en bancontact kaart helemaal :thinking:. Zogezegd verzonden op 23/12.

Terug
Bovenaan