Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ja hoor, vriendin gisteren voor 2K gescamd. Wou boeken verkopen en kreeg bericht dat ze via een of andere money service zou betalen. Ze zou telefoontje krijgen van die dienst.. Ja hoor bankkaartgegevens gewoon doorgegeven. Zucht.

Ja hoor, vriendin gisteren voor 2K gescamd. Wou boeken verkopen en kreeg bericht dat ze via een of andere money service zou betalen. Ze zou telefoontje krijgen van die dienst.. Ja hoor bankkaartgegevens gewoon doorgegeven. Zucht.
Ik ben blij dat mijn vriendin daarvoor altijd eerst even raad vraagt. Het kan dus snel gebeuren.

Mijn moeder had allang in de schuldbemiddeling gezeten, had ze mij niet telkens om raad gevraagd.
T'is erg met de scams en fraudes gesteld dezer dagen ..

Voor de meesten onder ons, lijkt het logisch om niet in de val te trappen. Maar wij kennen de trukken van de foor vrij goed.

Mijn moeder had allang in de schuldbemiddeling gezeten, had ze mij niet telkens om raad gevraagd.
T'is erg met de scams en fraudes gesteld dezer dagen ..

Voor de meesten onder ons, lijkt het logisch om niet in de val te trappen. Maar wij kennen de trukken van de foor vrij goed.
Ik ben ook al lang blij dat mijn ouders dat altijd vragen als ze zo eens een rare mail krijgen.

Bij veel van die zaken is het vrij duidelijk maar ik ga nooit zeggen dat ik het zelf niet kan voorhebben.

Ik ben ook al lang blij dat mijn ouders dat altijd vragen als ze zo eens een rare mail krijgen.

Bij veel van die zaken is het vrij duidelijk maar ik ga nooit zeggen dat ik het zelf niet kan voorhebben.
Hier ook content dat mijn pa het zei toen het een boete in zijn "e-box" had want anders had hij waarschijnlijk wel ingelogd om te betalen ...

Hier begin deze week toch ook iets speciaals meegemaakt. Mijn vriendin kreeg sms voor een code voor pcr test want ze zou hoogrisico contact geweest zijn, met een link bij, én haar naam fout geschreven, lol. Het curieuze was dat het van dezelfde afzender kwam dan haar WEL legit codes tijdje geleden.

Enkele jaren geleden, ergens in de regio, was er een alleenstaande mama die uiteindelijk genoeg gespaard had om haar huis op te lappen. Ze had nieuwe ramen laten steken voor een bedrag van ongeveer 10k.

Slechte zielen hadden dat in de mot en controleerden haar brievenbus de weken na plaatsing, tot ze uiteindelijk de factuur eruit gevist hadden. Rekeningnr. verandert en factuur terug in de bus gestoken. Mevrouw alles netjes betaald. Een maand later nam de firma die de plaatsing deed contact met haar op om te vragen waarom de betaling uitbleef.

Mevrouw was haar 10k kwijt en moest dan nog eens haar ramen betalen.

Sinds ik dat verhaal zag passeren in het lokale nieuws, controleer ik altijd het rekeningnummer (bij grote bedragen). Vind ik het niet op de site, bel ik ze op om te bevestigen.

Gebeld, no caller ID. 2x op rij. Pak sowieso niet op dan, maar voicemail beluister ik dan wel.

Robotstemmeke dat er suspicious activity was met mijn federal number en dat ik op 1 moest drukken om met de federale politie te praten.

Ja mannekes.

Ik veronderstel dat uw vriendin toch geen 60+ is? Ik snap niet hoe mensen er nog steeds in slagen om hun bankgegevens gewoon mee te geven over de telefoon. Allé, daar zien we ondertussen toch ook al 10 jaar sensibilisering over?

Sja. Ik herinner mij nog de man van een ex-collega. Iemand die zo vintage sneakers van Nike of welk merk het ook was verzamelt. Via Facebook werd hij ook benaderd voor een of andere goeie deal. Ook gescamd en een hoopje geld van hun rekening verdwenen.

Die was toen ook maar 40 jaar, geloof ik. Universitaire opleiding en voor de rest precies wel verstandige kerel. Ik durf al lang niet meer zeggen dat het enkel de 'oudjes' zijn die ze liggen hebben en ook niet dat ik het nooit ofte nimmer zal voorhebben.

Wij doen hier op het werk awareness voor die dingen, 50% van het volk klikt maar gewoon op elke link dat we doorsturen. Nadien krijgen ze dus een informatieve mail dat wat ze gedaan hebben schadelijk is voor het bedrijf. En 3 maand later staan die mensen weer in mijne lijst dat ze op de volgende oefening weer gedaan hebben wat niet mag.

Kerel hier aan de deur die zich afvroeg of mijn schouw nog moest gepoetst worden. Ik heb helemaal geen actieve schouw :rofl: Als het al een scam was, nice try.

Begin oktober , kerel aan de deur , Engels sprekend, met de vraag of de dakpannen ontmost moesten worden?
Volgens de politie waren ze aan het scannen wie er wel en niet thuis was...

Begin oktober , kerel aan de deur , Engels sprekend, met de vraag of de dakpannen ontmost moesten worden?
Volgens de politie waren ze aan het scannen wie er wel en niet thuis was...
Zo zijn er hier in de buurt ook al geweest
Er zijn er bij die effectief daken reinigen en nog goed werk leveren ook

Alé, toch vriendelijk om mij een leuke kerst te wensen.

WdLMDtJ.jpg

Terug
Bovenaan