Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Nu is het ook niet alleen meer via berichten... Daarnet via de vaste lijn met het meest stereotype Indische accent:

"Hello sir, I am Thomas ( 😐 ) from Windows cleaning service.
I am calling you because your computer is sending many many errors all day.
I can show you the problem on your computer in front of you, and then I will help you remove it.
Do you understand me? Let's go on your computer blablabla..."

Aangezien via een bedrijfsnummer was, dacht ik eerst dat het een ramenwasser was die zijn diensten wou aanbieden. :laugh:
Ge had hem misschien nog aan het lijntje kunnen houden door te doen alsof ge maar bleef denken dat hij ramenwasser was. :)

Ring

(Korte samenvatting, de call was iets langer)

X: Hallo u hebt een reis gewonnen!
Ik: Oh tof!
X: Kan u mij uw kredietkaartgegevens doorgeven?
Ik: Natuurlijk! Dit is mijn nummer
X: Uw nummer is niet correct
Ik: Ah wacht ik heb mijn bril niet op, momentje - dit is mijn nummer
X: Uw nummer is nog steeds niet correct
Ik: Sorry een foute kaart, momentje - dit is mijn nummer
X: Uw nummer is nog steeds niet correct
Ik: Dat weet ik
X: Speel je met mijn voeten of wat!
Ik: Wat denk je zelf?
*Klik*

Plots krijg ik via WhatsApp een bericht "Hi Stephen", van een nummer uit Hong Kong, foto is een vrouw in een jurk waarvan je het gezicht niet kan zien.
Ik zeg dat ze een verkeerd nummer heeft, waarna ze mij vraagt haar te vergeven voor het storen. Ik zeg dat het geen probleem is.
"You are a gentleman, can I know your name?"

And we're out.

Om de X aantal dagen word ik gebeld door een "consulting company" dat me een of andere cryptotrading of investering probeert aan te smeren. Hierdoor mis ik soms echt nuttige telefoons die ook anoniem zijn. Erg irrititant.

Vandaag nog eens een itsme scam link smsje gehad.
Die itsme idioten zijn hardnekkig. Dees week ook weer een paar gehad.
Nu is het ook niet alleen meer via berichten... Daarnet via de vaste lijn met het meest stereotype Indische accent:

I can show you the problem on your computer in front of you, and then I will help you remove it.

Aangezien via een bedrijfsnummer was, dacht ik eerst dat het een ramenwasser was die zijn diensten wou aanbieden. :laugh:
Ik zou zo een rat wel es aan de lijn willen hebben om een uurke heerlijk te trollen.

Doet mij altijd denken aan die soundboard hype van een tijd terug, telemarketers trollen met oa. Arnold Schwarzenegger geluidjes. De max :laugh:

Heb ook eens zo een gehad; "Hello, this is Jerry from Microsoft." Met een accent dat zelfs Apu niet kan nadoen. Ergste is dat er na al die jaren blijkbaar nog steeds mensen in trappen, of dat was al lang gestopt.

Die itsme zever deze week voor de eerste keer ook gekregen. Voor de rest vooral veel hoeren op facebook die vriendje willen worden. :unsure:

Heb ook eens zo een gehad; "Hello, this is Jerry from Microsoft." Met een accent dat zelfs Apu niet kan nadoen. Ergste is dat er na al die jaren blijkbaar nog steeds mensen in trappen, of dat was al lang gestopt.

Die itsme zever deze week voor de eerste keer ook gekregen. Voor de rest vooral veel scammers die claimen hoeren te zijn op facebook die vriendje willen worden. :unsure:
Fixed that for you
+
Elke week hoor je er wel iemand die zich laat vangen ..
Het valt mij nog steeds op hoe naïef de gemiddelde Belg is.
Maar dat zal niet alleen hier zijn, maar ook in andere landen het geval zijn

Elke week hoor je er wel iemand die zich laat vangen ..
Het valt mij nog steeds op hoe naïef de gemiddelde Belg is.
Maar dat zal niet alleen hier zijn, maar ook in andere landen het geval zijn
Ik zou vooral graag eens een grafiek van leeftijd willen zien. Kan me niet voorstellen dat 20'ers en 30'ers (en zelfs 40'ers) even vatbaar zijn voor zoiets als 55+.

Ik zou vooral graag eens een grafiek van leeftijd willen zien. Kan me niet voorstellen dat 20'ers en 30'ers (en zelfs 40'ers) even vatbaar zijn voor zoiets als 55+.
40'ers zoals ikzelf trappen er niet of zelden in (Never say never maar dan moet het al een virus/trojan, skimming, gestolen kredietkaartgegevens of iets dergelijks zijn), maar vanaf 40+ begint dat toch wel. Niet iedereen van 40+ zat al op ne PC sinds de jaren 1980 (zoals ik) en is anno 2021 up to date.

Mijn inschatting:
Alleenstaande ouders of armere mensen die zelden hun laptop gebruiken en vanaf 40+ jaar, waarbij er een piek snel naar omhoog gaat naar mate de leeftijd stijgt.
Grootste slachtoffers gaan volgens mij inderdaad 55 plussers zijn.

Plots krijg ik via WhatsApp een bericht "Hi Stephen", van een nummer uit Hong Kong, foto is een vrouw in een jurk waarvan je het gezicht niet kan zien.
Ik zeg dat ze een verkeerd nummer heeft, waarna ze mij vraagt haar te vergeven voor het storen. Ik zeg dat het geen probleem is.
"You are a gentleman, can I know your name?"

And we're out.
Ik had daar ook een bericht van gekregen. :unsure:

Ik had daar ook een bericht van gekregen. :unsure:
Ik geef toe, best wel een originele manier om een of andere vanhopige/geile man zijn aandacht te trekken.

Dit ziet er ook echt uit:
Bonjour,

Dans le cadre de nos recherches vous faites l' objet d'une procédure judiciaire et de ce fait vous devez répondre afin de prendre connaissance de la convocation vous concernant.

Cordialement,

La direction centrale (Europol)

Laatst bewerkt:
Voor de verandering deze eens gehad:

lD6yFSA.jpg

deze week had ik een rare call van een +91 nummer. Effe met de voeten gespeeld, tot ik door had met hun slecht engels dat ze voor mij vanuit India op een projectaanpassing aan het werken waren :lol:

Hier wéér ééntje van itsme.
"Uw itsme verificatie voldoet niet aan de eisen van 2022 en dient opnieuw geactiveerd te worden voor 15-12-2021. Via ...."

Terug
Bovenaan