Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Geen scam, echt deze keer, iets aan de hand!!!

Telenet
Is deze e-mail niet goed leesbaar?​
Belangrijke info over een gebruiker van je Telenet-diensten
Je klantennummer: xxxxxxxxxxxxx​
Hallo xxxx,​
We vermoeden dat iemand de persoonlijke login van xxxxxx misbruikt. Daarom hebben we zijn/haar persoonlijke login preventief geblokkeerd.​
Als xxxxxx opnieuw zijn/haar persoonlijke login en diensten wil gebruiken, dan moet hij/zij opnieuw een wachtwoord instellen. We sturen ******* daarover een bericht.​
Vriendelijke groeten,
Telenet-klantendienst​
© Telenet BV | maatschappelijke zetel: Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen, België
telenet.be | tel. +32 (0) 15 66 66 66 | KBO/BTW (BE)0473.416.418 | RPR Antwerpen, afd. Mechelen | IBAN BE11 4050 5046 1148

Privacy statement | Algemene voorwaarden
Telenet
Je kan niet antwoorden op deze mail. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Laatste paar dagen telkens mails met herinneringen van documenten in eBOX overheid. Links verwijzen uiteraard naar iets anders.
Wel handig ook dat je bij de officiële zo'n woord of zin kan zetten dat in je mail komt dus dan weet je ook direct dat het fake is als dat er niet bij staat.

Maar als je even verstrooid bent of niet goed oplet, heb je wel snel op zo'n knop geklikt met verwijzing naar een perfect nagemaakte site.

Zouden er soms niet meer datalekken zijn dan men zegt ?

Hoeveel bedrijven zijn er al slachtoffer geweest van hackings zonder dat de klanten ingelicht werden? Soms komt dat eens in het nieuws. Meeste bedrijven echter zullen dit nooit kenbaar maken wegens reputatierisico.

Soms denk je van tiens, dit is geen toeval.

Al een week dat ik hier gemiste oproepen heb uit de UK, op een gsm nummer die ik eigenlijk enkel gebruik voor het project waar ik nu op zit (maar waar ik niet mee adverteer). Heb die nieuw aangevraagd omdat ik mijn privé gsm niet wou kenbaar maken bij de eindklant. Project gedaan = gsm nummer afgesloten.

Nu krijg ik al zeker 30 oproepen van telkens een verschillend UK number. Geen berichten achtergelaten.
Vandaag uit nieuwsgierigheid toch es opgepakt. En die Indier aan de andere kan vroeg dus achter mij (voornaam + familienaam) en die wist dus welke functie ik had (wat op mijn linkedin staat) bij de klant waar ik zit.

Hoe zijn die in godsnaam aan die combinatie van gsm nummer en mijn linkedin profiel geraakt????

Ik heb weer de loterij gewonnen blijkbaar.
Das nu al maandelijks dat ik daar bij de winnaars ben.

bTmAb.png

Collega zei hier onlangs: Ik heb ook ooit 1 miljoen gewonnen bij Walter Capiau!
Belgische franken. De sc*m***

Meester Fouque:
Goedendag. Chill Panda

Ik hoop dat het goed met u gaat. Ik wil u graag schrijven om een belangrijk punt met betrekking tot onze recente trekking te verduidelijken. U heeft wellicht gemerkt dat de vorige trekking is geannuleerd vanwege een te late reactie. Ik begrijp dat dit tot ongerustheid kan leiden, maar ik wil u geruststellen over de werkelijke voordelen van deze situatie.

Dankzij deze annulering hebben we namelijk de voorwaarden kunnen herzien en optimaliseren. Dit betekent dat u nu kunt profiteren van een uitzonderlijke winst van **€ 650.000,00**. Dit is een kans die maar weinig mensen krijgen, en ik ben ervan overtuigd dat dit een echte kans voor u is.

Dit bedrag kan niet alleen uw persoonlijke projecten veranderen, maar ook de weg vrijmaken voor investeringen of realisaties die u na aan het hart liggen. Stelt u zich eens voor wat u allemaal zou kunnen bereiken met dit bedrag!

We begrijpen allemaal dat het toeval deel uitmaakt van het spel, maar hier hebben we de kans om van deze situatie te profiteren om verder te komen. Ik sta tot uw beschikking om deze winst en de volgende stappen in meer detail te bespreken.

Aarzel niet om contact met mij op te nemen als u vragen heeft. Samen gaan we van dit moment een keerpunt in uw leven maken.

Met vriendelijke groet,

Mijn antwoord:
Beste,

Dus het “voordeel” van deze situatie is dat ik maar € 650.000 in plaats van € 1.000.000 kan krijgen?

Je hebt gelijk mijn vriend “less IS more” en wie het kleine niet eert…

Zeg maar hoe ik mijn € 650.000 kan ontvangen. Ik wens graag de arme weeskindjes van mijn land (BG) te helpen.

Mvg,
Chill Panda

Meester Fouque:
Chill Panda,

Ik bevestig de ontvangst van uw e-mail, die ik zojuist heb gelezen.

Ik dank u voor uw spontane antwoord en hoop oprecht dat u uw wensen kunt verwezenlijken en met dit bedrag goed kunt doen in uw omgeving.

Om te beginnen verzoek ik u echter het bijgevoegde formulier in te vullen.

Ik kijk uit naar uw antwoord en wens u een prettig weekend.
Bekijk bijlage 43985

Mijn antwoord:
Beste,

De gevraagde gegevens:
Naam: Panda
Voornaam: Chill
Land: België
Stad: Zevergem
Professie: Gamer
Geografisch adres: Beyond Gaming-laan 42
Tel: 09 223 63 32
Mobiel: Niet beschikbaar
Winst: Via bankoverschrijving

Mvg,
Chill Panda

12.500.000/22 is toch helemaal geen 650.000? Ik zou toch oppassen, hier klopt iets niet! En Stephane ziet er mij eerder een Stephanie uit.
Enkele weetjes:
  • Jean-François Fouqué is een echte advocaat, wiens naam ze misbruiken.
  • De voorzitster van de FDJ is een vrouw en heet echt Stéphane (vond het ook raar maar soit).
  • Zevergem is een bestaande gemeente, ideaal om te gebruiken in deze context.

Enkele weetjes:
  • Jean-François Fouqué is een echte advocaat, wiens naam ze misbruiken.
  • De voorzitster van de FDJ is een vrouw en heet echt Stéphane (vond het ook raar maar soit).
  • Zevergem is een bestaande gemeente, ideaal om te gebruiken in deze context.
In dat geval zou ik opletten dat je je geld niet misloopt!

Terug
Bovenaan