Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die zo dom zijn.

Als ge zo stom zijt, hebde het misschien toch een beetje verdiend.

Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die zo dom zijn.
Ik vraag mij eerder af: Hoe komt het dat oudere mensen die zich laten scammen nog altijd geld hebben?
Als ze anno 2025 in de val trappen en al hun geld weggeven, waarom gebeurde dat niet als ze jonger waren?

Of moet ik er ook rekening mee houden dat ik stilletjes aan dommer wordt met de leeftijd én tegen dat ik er 80 ben (over 30 jaar) ik hier in dit topic moet toegeven dat ik het ook 'vlaggen' heb? :support:

Ik vraag mij eerder af: Hoe komt het dat oudere mensen die zich laten scammen nog altijd geld hebben?
Als ze anno 2025 in de val trappen en al hun geld weggeven, waarom gebeurde dat niet als ze jonger waren?

Of moet ik er ook rekening mee houden dat ik stilletjes aan dommer wordt met de leeftijd én tegen dat ik er 80 ben (over 30 jaar) ik hier in dit topic moet toegeven dat ik het ook 'vlaggen' heb? :support:
Omdat die dingen in hun tijd niet zo werkten lijkt me logischer.

Het kan zomaar eens zijn dat het wel die vrouw was en dat ze daar samen een mooie bijverdienste gevonden hebben.

Nou niet dommer of zo, denk ik, maar geisoleerder (daarmee kwetsbaarder, merk ik) en de scam(mer) past zich ongetwijfeld aan aan de situatie, de targets, aan wat er voor handen is. Oudere mensen zijn soms een beetje uit de context van de samenleving geraakt en daarmee goedgeloviger, minder alert en vooral afhankelijk, ook voor contact (waar een grote behoefte aan is natuurlijk). Tenminste dat merk ik aan mijn tante, die kinderloos is en flink op leeftijd. Het kringetje om haar heen is met de jaren steeds kleiner geworden en er zijn geen jongere mensen in het kringetje opgenomen, zeker nu haar man ook is overleden is ze soms dagen alleen. Toen ik langskwam had ze vragen of het wifi niet slecht voor je was want iemand van de kerk had dat verteld.. en ook wat verkocht (gelukkig was het geen groot bedrag).

Er is ook een kans dat jij en ik gescammed worden op die leeftijd.. met andere scams natuurlijk, mogelijk veel geraffineerder.

Er is ook een kans dat jij en ik gescammed worden op die leeftijd.. met andere scams natuurlijk, mogelijk veel geraffineerder.
Cookie diefstal is ne gevaarlijke. Want daarmee kan men inloggen op je accounts zonder uw wachtwoorden te weten. Men steelt gewoon uw sessie en men kan gewoon op uw account alsof jijzelf bent ingelogd. (met of zonder MFA, dat maakt niet uit).

[Worst case: Daarna zal men ook proberen uw email(s) en wachtwoord(en) te wijzigen (al is dat laatste normaal terug te draaien als je uw voorzorgen hebt genomen en uw accounts voldoende beveiligd) --> Opmerking: cookies an sich bevatten inderdaad geen wachtwoorden maar men probeert soms wel uw wachtwoorden te wijzigen zonder uw oorspronkelijke wachtwoorden te weten dmv account recovery]

Laatst bewerkt:
Cookie diefstal is ne gevaarlijke. Want daarmee kan men inloggen op je accounts zonder uw wachtwoorden te weten. Men steelt gewoon uw sessie en men kan gewoon op uw account alsof jijzelf bent ingelogd. (met of zonder MFA, dat maakt niet uit).

En daarna zal men ook proberen uw email(s) en wachtwoord(en) te wijzigen (al is dat laatste normaal terug te draaien als je uw voorzorgen hebt genomen en uw accounts voldoende beveiligd)

Klopt niet wat je zegt

Als je dat vindt, zeg dan hoe het wel zit. Daar hebben we allemaal misschien wat aan.
Ze kunnen je Kerberos ticket stelen maar daarvoor hebben ze toegang nodig tot je pc en dat werkt niet voor websites

Met een cookie van je browser zijn ze niet veel daar staat bv de taal in die je gekozen hebt voor een website. Maar geen wachtwoorden

image.png

image.png

Vreemd 🤷‍♂️

0

Data Breaches​

Good news — no pwnage found! This email address wasn't found in any of the data breaches loaded into Have I Been Pwned. That's great news!

Sporadisch kom ik wel eens in de ALDI en die opdringerigheid om de app shit te installeren van geen enkele installeer ik de app zal wa batjes mislopen maar lig er niet wakker van .

Al een week dat ik hier gemiste oproepen heb uit de UK, op een gsm nummer die ik eigenlijk enkel gebruik voor het project waar ik nu op zit (maar waar ik niet mee adverteer). Heb die nieuw aangevraagd omdat ik mijn privé gsm niet wou kenbaar maken bij de eindklant. Project gedaan = gsm nummer afgesloten.

Nu krijg ik al zeker 30 oproepen van telkens een verschillend UK number. Geen berichten achtergelaten.
Vandaag uit nieuwsgierigheid toch es opgepakt. En die Indier aan de andere kan vroeg dus achter mij (voornaam + familienaam) en die wist dus welke functie ik had (wat op mijn linkedin staat) bij de klant waar ik zit.

Hoe zijn die in godsnaam aan die combinatie van gsm nummer en mijn linkedin profiel geraakt????

anoniem belt me. uiteraard pak ik nooit op bij anoniem.
Ze laten een voicemail achter.

(te laat ingesproken denk ik).......uitgevoerd hoeft u verder niets te doen. Herkent u deze betaling niet druk 1. Druk op 1 en één van onze medewerkers helpt u graag verder...

Soit, obvious scam is obvious maar als ze anoniem bellen kan ik niet terugbellen en een voicemail op 1 duwen gaat ook niet....
Get your game up!

Terug
Bovenaan