Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ze zijn natuurlijk ook niet stom he.
Het staat afgeleverd op mijn adres en is ook ondertekent met een krabbel.

De mijne niet natuurlijk.
Wat is het nu? Of te wel is de tracking gewoon fake inclusief uw krabbel .. maar dan gebruiken ze toch geen officieel kanaal zoals Bpost of DHL?
Dan kan je toch gewoon aantonen dat die tracking fake is.

Er zijn via google voldoende kanalen te vinden die kunnen tonen of de tracking wel echt bestaat (of niet).

Of te wel gebruiken ze wel een officieel kanaal maar staat er dan iemand aan uw deur te kakken in uw naam en scammen ze u zo. Maar dan doen ze echt al veel moeite terwijl het ook gemakkelijk kan dus waarom zouden ze dit doen?

Wat is het nu? Of te wel is de tracking gewoon fake inclusief uw krabbel .. maar dan gebruiken ze toch geen officieel kanaal zoals Bpost of DHL?
Dan kan je toch gewoon aantonen dat die tracking fake is.

Er zijn via google voldoende kanalen te vinden die kunnen tonen of de tracking wel echt bestaat (of niet).

Of te wel gebruiken ze wel een officieel kanaal maar staat er dan iemand aan uw deur te kakken in uw naam en scammen ze u zo. Maar dan doen ze echt al veel moeite terwijl het ook gemakkelijk kan dus waarom zouden ze dit doen?

Het is toch duidelijk het is een pakket uit het buitenland dus bijvoorbeeld Japan komt.

En de website is Post Japan en daarop een tracking die naar mij gaat.
Maar ik heb helemaal niets ontvangen

Dus dat zal waarschijnlijk een website zijn die nagemaakt is om fake trackings te maken.
Zoals ze bv ook de website van bpost enz kunnen namaken.

Maar PayPal zegt kijk hier Japan Post tracking zegt dat het is afgeleverd en getekend.

Ik ken ook niet elk postbedrijf van de wereld en ik denk PayPal ook niet en zo proberen ze er zich vanaf te maken.

Het is echt wel extreem goed gedaan ook.

Er is een fake customs report aangemaakt en ook een shipping label met QR code die zelfs correct werkt.

Het is echt gewoon een next level scam ik ben het nog nooit tegen gekomen.
Ik had echt gedacht dat die QR Code fake ging zijn en niet overeenkomen

Vandaar het ook zo moeilijk te bewijzen is.

Het is echt wel extreem goed gedaan ook.

Er is een fake customs report aangemaakt en ook een shipping label met QR code die zelfs correct werkt.

Het is echt gewoon een next level scam ik ben het nog nooit tegen gekomen.
Ik had echt gedacht dat die QR Code fake ging zijn en niet overeenkomen

Vandaar het ook zo moeilijk te bewijzen is.
Dan zal het via de kredietkaartmaatschappij moeten lopen en ze gaan dit dan grondig onderzoeken. (Tenzij je een bankkaart gekoppeld hebt aan PP dan ben je mogelijks dus wel bescheten.)

@Z3r0 Staat er op uw track and trace delivery notice (waar zogezegd uw krabbel op staat) GPS coördinaten?

Bij de pakjesdienst DPD waar ik soms mee werk staan er steeds GPS gegevens op van de chauffeur, zodat ze kunnen aantonen waar exact het pakje geleverd werd.

Heb zo nog al gehad dat ze geleverd hadden in de correcte straat, maar dan per ongeluk in een gemeente 30 km verder, met een zelfde straatnaam.

Misschien gaat het hier ook om een gelijkaardig misverstand?

Meh als je van de duivel spreekt dan ..

Ik heb geld afgehaald ergens te Brussel. (20€). Echter plots grabbelt iemand dat geld uit mijn handen en die mens zet het op een lopen. Right ik ben aldus bestolen :S Lesson learned: Misschien beter geen geld afhalen daar in het stad.

Ik wil erachter gaan maar iemand anders houdt mij asap tegen (zodat ik die dief zeker en vast niet meer te pakken kreeg) en zegt dan doodleuk:
"Sorry ik zag dat iemand uw geld gestolen heeft maar ik maak het goed met je.
Geef me jou bankrekeningnummer en ik stort die 20€ wel terug." Ja hallo?

Ik heb dit geweigerd ondanks dat die kerel bijna dwangmatig hard aandrong. :wallbash:

Ik vraag me dus nu wel af: Wat kan zo iemand doen met mijn bankgegevens? Het is niet dat hij fysiek dan mijn bankkaart en/of pincode bezit. (Ik had mijn hand wel voor de ATM geplaatst dus de pincode konden ze niet zien)

Swoit ik ben dus wel 20€ kwijt.

Meh als je van de duivel spreekt dan ..

Ik heb geld afgehaald ergens te Brussel. (20€). Echter plots grabbelt iemand dat geld uit mijn handen en die mens zet het op een lopen. Right ik ben aldus bestolen :S Lesson learned: Misschien beter geen geld afhalen daar in het stad.

Ik wil erachter gaan maar iemand anders houdt mij asap tegen (zodat ik die dief zeker en vast niet meer te pakken kreeg) en zegt dan doodleuk:
"Sorry ik zag dat iemand uw geld gestolen heeft maar ik maak het goed met je.
Geef me jij bankrekeningnummer en ik stort die 20€ wel terug." Ja hallo?

Ik heb dit geweigerd ondanks dat die kerel bijna dwangmatig hard aandrong. :wallbash:

Ik vraag me dus nu wel af: Wat kan zo iemand doen met mijn bankgegevens? Het is niet dat hij fysiek dan mijn bankkaart en/of pincode bezit. (Ik had mijn hand wel voor de ATM geplaatst dus de pincode konden ze niet zien)

Swoit ik ben dus wel 20€ kwijt.
Die persoon was misschien aan het hopen dat je uw banking app zou openen (om rekeningnummer te lezen) en dan uw smartphone te stelen?

Of ze hadden door middel van een cameraatje die ze ergens verstopt hadden toch uw pincode kunnen zien en wouden nog uw fysieke kaart stelen, als je die zou boven halen om rekeningnummer te lezen?

Zulke bendes werken heel sluw en snel om mensen geld af te troggelen, dus veel mogelijkheden.

Het enige wat vrijwel zeker is, is dat hij u niet wou helpen om dat geld “random” terug te geven.

Zulke bendes werken heel sluw en snel om mensen geld af te troggelen, dus veel mogelijkheden.

Het enige wat vrijwel zeker is, is dat hij u niet wou helpen om dat geld “random” terug te geven.
Ja ze worden steeds vindingrijker. Maar goed 20€ is geen ramp. Ik ben ook niet gescamd (dat heb ik aldus wel vermeden) maar eerder bestolen.
Maar een iets naïever persoon had vermoedelijk al zijn geld kwijt gespeeld op zijn rekening en wel gescamd geweest.

@Z3r0 Staat er op uw track and trace delivery notice (waar zogezegd uw krabbel op staat) GPS coördinaten?

Bij de pakjesdienst DPD waar ik soms mee werk staan er steeds GPS gegevens op van de chauffeur, zodat ze kunnen aantonen waar exact het pakje geleverd werd.

Heb zo nog al gehad dat ze geleverd hadden in de correcte straat, maar dan per ongeluk in een gemeente 30 km verder, met een zelfde straatnaam.

Misschien gaat het hier ook om een gelijkaardig misverstand?

Nee het is geen misverstand het internet staat vol van deze verhalen met dezelfde trackingdienst.

En PayPal heeft hier nog altijd niets aan gedaan :(

Nee het is geen misverstand het internet staat vol van deze verhalen met dezelfde trackingdienst.

En PayPal heeft hier nog altijd niets aan gedaan :(
Maar je zei dat de winkel zelf reputabel was? Waarom gebruiken ze dan een fake tracking?

Beste [email protected]

Hoewel wij u hebben gevraagd om uzelf online te identificeren, hebben wij helaas nog geen identificatie ontvangen. Zonder identificatie kunt u per 16 november 2024 geen gebruik meer maken van de services van mijn CM

1.Ga naar uw omgeving
2. Vul de vereiste gegevens in
3. Identificatie voltooid.

Let op:
Deze actie moet binnen 7 dagen na ontvangst van deze e-mail worden voltooid.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mark de Konings

Laatst bewerkt:
Beste [email protected]

Hoewel wij u hebben gevraagd om uzelf online te identificeren, hebben wij helaas nog geen identificatie ontvangen. Zonder identificatie kunt u per 16 november 2024 geen gebruik meer maken van de services van mijn CM

1.Ga naar uw omgeving
2. Vul de vereiste gegevens in
3. Identificatie voltooid.

Let op:
Deze actie moet binnen 7 dagen na ontvangst van deze e-mail worden voltooid.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mark de Konings
Hier hetzelfde, bij mij staat er wel "Beste klant,"
Ik krijg de laatste weken bijna dagelijks zo een mails van de CM, terwijl ik daar helemaal geen klant ben.

Met mails van Fluvius blijven ze het ook proberen, gelijkaardige opbouw van de mail als die van de CM.

Vandaag is er zelfs een mail bij die zogezegd van de vdab komt, ivm een "jaarlijkse vakantiepremie". Heel mooi opgebouwd, je zou zo denken dat het echt is, behalve dan het emailadres waarvan het verstuurd werd "[email protected]"

Ik word nu ook al een volledige maand telefonisch lastig gevallen (Belgisch nummer) , nu al een nummer of 10 geblokkeerd , omdat ik een account heb op een bekendere website (waar ik geen account op heb) , voor mijn cryptocurrency dat ik niet heb.

Ivm die diefstal van 20€ (een paar posts hierboven). Het is daar bij gebleven. Dat ik mijn hand volledig voor het toetsenbord heb gehouden van de ATM voor de diefstal en ze mijn fysieke bankkaart en/of mobieltje niet hebben kunnen bemachtigen was voldoende om het daar bij te houden.

Jammer van die 20€ maar goed het toont ook weer aan dat je met alles rekening moet houden en dat het snel kan gaan in een poging (veel) geld van jou te stelen. :S

Laatst bewerkt:
Nog alijd geen nieuws van Paypal ivm mijn scam is bijna een maand nu al

Je zou bijna zelf scammer worden lijkt zo easy te zijn

Nog alijd geen nieuws van Paypal ivm mijn scam is bijna een maand nu al

Je zou bijna zelf scammer worden lijkt zo easy te zijn
Is het dat dan niet?

Als ik dat echt zou willen dan ga ik toch redelijk wat geld kunnen erven en / of stelen van andere mensen en daar nog mee weg geraken ook.
Maar ik mag dan wel geen enkel geweten hebben of krijgen, een narcistische wrek en ne dikke vette oetlul zijn met het moto: "So what, do I care?"

Maar ja ik ben zo niet, jij ook niet (bijna) 100% van dit forum ook niet .. maar zonder geweten en zonder scrupules kan er best veel ..

Het is gebeurd :( Mijn privé onedrive live account blijkbaar. Was nochtans gelinkt aan mijn authenticator app als second factor auth.

Kreeg een sms van 8272 that someone else might have accessed... Dacht eerst dat dat een phishing sms was, tot ik ging kijken op de activity page van live.com

9 minutes ago Unusual activity detected Brazil
10 minutes ago Successful sign-in Mexico
10 minutes ago Successful sign-in Brazil
11 minutes ago Successful sign-in Brazil
11 minutes ago Successful sign-in Brazil
28 minutes ago Unusual activity detected China
Yesterday 12:57 PM Unsuccessful sign-in China
Yesterday 12:54 PM Unsuccessful sign-in Russia
Yesterday 6:49 PM Unsuccessful sign-in Vietnam

teh fuck.

Eerste keer in mijn leven dat ik dat voorheb, ik die zo een gebruiker ben van sterke wachtwoorden, 2FA, biometrie...

Ja die windows dat is toch een vies beestje, onlangs nog eens een paswoordchange laten doen omdat ik het niet vertrouwde allemaal.
Nu bon, geen onedrive hier, geen outlook gezever. Enkel login voor mijn windows op mijn pc.
Zo ziet mijn recent activty er al een heel tijdje uit.
Schermafbeelding-2024-11-08-070059.png

Terug
Bovenaan