Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Als ze toegang hebben tot haar itsme bijvoorbeeld dan kan dit wel hé.

Via mijn itsme kan ik inloggen op meerdere banken.
Als ze de inlogdata (rekeningnummers) van beide banken dan bewaard heeft in haar browser.

Dus remote toestaan
Itsme (Pincode verkrijgen - haar telefoonnr hebben ze al
En dan via de browser de rekeningen blunderen
Tuurlijk, maar je geeft het zelf al aan: "remote toestaan".... STOP! :crazy:

"remote toestaan".... STOP! :crazy:
Niet altijd. Via het werk is dan al gebeurd dat ik een administrator binnen de firma remote toegang gegeven heb tot de werk laptop omdat ik anders niet verder kon met mijn werk. Maar op die laptop staan ook nergens betalingsgegevens van mij hé.

Niet altijd. Via het werk is dan al gebeurd dat ik een administrator binnen de firma remote toegang gegeven heb tot de werk laptop omdat ik anders niet verder kon met mijn werk. Maar op die laptop staan ook nergens betalingsgegevens van mij hé.
Ja natuurlijk, ik neem zelf alle dagen pc's over op het werk, ook onder admin en dan moeten ze geen toestemming geven.
Maar dat is een andere situatie he, ik heb het over vooral over niet-werk gerelateerde situaties.

Vandaag hier een e-mail, zogezegd van Fluvius.
Beste klant,

Ondanks dat wij u hebben gevraagd om uw compensatie te bevestigen, hebben wij helaas nog geen identificatie ontvangen. Zonder identificatie kunt u per 31/10/2024 geen gebruik meer maken van de services van Fluvius.

1. Ga naar uw profiel
2. Vul de benodigde gegevens in
3. Identificatie afgerond

Wanneer we deze gegevens ontvangen hebben zal u terug toegang hebben tot de services van Fluvius.

Met vriendelijke groet,

Marc Van Houttem
Fluvius klantendienst

@ Fluvius Copyright Belgium

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonet heel goed uitziende scam mail gekregen (in gewone mailbox, niet in spambox) van Eventbrite. Mailadres ziet er ook betrouwbaar uit, maar wel met een link naar de ebox (ze willen u denk ik naar een nagemaakte My Ebox sturen).

Enige dat een belletje deed rinkelen was dat er bovenaan gesproken werd van tickets aangekocht in dollars (3,42 dollar), en onderaan een link naar uw ebox met de melding dat je uw verkeersbelasting moet betalen (wat ook echt zo is).

Hier gaat veel volk in lopen :unsure:

Ok, maar ze hadden via de telefoon al alle gegevens die ze nodig hadden, en hoe verklaar je dan dat één van haar andere rekeningen ook werd leeggemaakt? Een andere bank nota bene...

Mss toch toegang tot verificatie app (via de initiële toegang/hack tot haar main bank account)
Ik heb hier hier onlangs al eens gezet, maar mensen die er in trappen, gaan echt niet zomaar toegeven dat ze er ondanks ontelbare waarschuwingen zijn ingetrapt. Ze gaan het verhaal dan wat verbloemen en ze zijn telkens weer de eerste die in een nieuwe soort scam lopen.

Ik ben denk ik ook slachtoffer geworden van een scam eentje waar je niet veel aan kan doen.

Iets besteld op een heel gekende en veilige site.
Item is verstuurd ik krijg tracking number.

Item zou nu al een paar dagen geleverd moeten zijn maar dat is het niet en ik ben er nu op uitgekomen dat zen een fake tracking bedrijf gebruiken.
Dus nu faken ze ook al volledige websites met alle info en tracking nummer.

Ik ben denk ik ook slachtoffer geworden van een scam eentje waar je niet veel aan kan doen.

Item zou nu al een paar dagen geleverd moeten zijn maar dat is het niet en ik ben er nu op uitgekomen dat zen een fake tracking bedrijf gebruiken.
Waarschijnlijk zoiets als Bol dat met onderaannemers werkt? Die hebben dan normaal wel een deftige klantendienst om je geld terug te krijgen.

Heb je betaald met een kredietkaart? Verkoop op afstand? Indien ja en ja dan vorder je gewoon je geld terug van de kredietmaatschappij.

Zonet heel goed uitziende scam mail gekregen (in gewone mailbox, niet in spambox) van Eventbrite. Mailadres ziet er ook betrouwbaar uit, maar wel met een link naar de ebox (ze willen u denk ik naar een nagemaakte My Ebox sturen).

Enige dat een belletje deed rinkelen was dat er bovenaan gesproken werd van tickets aangekocht in dollars (3,42 dollar), en onderaan een link naar uw ebox met de melding dat je uw verkeersbelasting moet betalen (wat ook echt zo is).

Hier gaat veel volk in lopen :unsure:
Gisteren dezelfde gehad.

Is dat enkel bij mij, of staat er nu in Outlook bij sommige (spam)mails een grijze banner bij van 'niet geverifieerd'? Zonder de mail te hoeven open doen?

Dit scheelt al een slok op de borrel bij het filteren, meteen rapporteren als spam, zonder iets te moeten openen en verzender te moeten nakijken, want als je mail hebt geopend zien ze dat ook vanop afstand. Me like.

dat kan je aanvechten. Een track&trace code is geen bewijs dat iets bij jou afgeleverd is en een webshop heeft nog altijd afleverplicht. Zeker als je in de paypal case kan aantonen dat het om een fake tracking bedrijf gaat

dat kan je aanvechten. Een track&trace code is geen bewijs dat iets bij jou afgeleverd is en een webshop heeft nog altijd afleverplicht. Zeker als je in de paypal case kan aantonen dat het om een fake tracking bedrijf gaat

Wel daar ben je fout in.

Paypal zegt het is afgeleverd en case closed.

Kijk maar op internet meerdere mensen klagen over hetzelfde.

De webshop zegt natuurlijk ook van kijk afgelever zie track&trace code

nee, paypal is daar fout in. Al genoeg zaken rond geweest. Een track&trace is niét rechtsgeldig in belgie. Is er een kribbel gezet voor ontvangst ? Klacht voor neerleggen en bij je paypal case voegen. Wat op internet staat, heeft niets met jou te maken, andere landen, andere wetten. Enkel de Belgische wet is hier voor jou van toepassing. En die is simpel:
Een track&trace is géén afgiftebewijs.
Die winkel is echt wel in gebreke, zij moeten aantonen dat het pakket bij jou bezorgd is. Een track&trace voldoet daar niét aan. Los van het hierbovenstaande wilt "een pakket op jou adres droppen" niet zeggen dat het correcte pakket aan jou afgeleverd is.
Een transporteur die het pakket achterover drukt of gewoon op de stoep dropt waarna het verdwijnt, inhoud van pakket dat "ergens onderweg" verwisseld wordt met een baksteen, afgeleverd op fout adres maar transporteur duidt aan als geleverd,...
Legio scenario's waarbij jij je pakket niét ontvangt. Laat staan als het gaat om een malafide webshop die niet eens verzonden heeft.

Mogelijk onderbouw je het niet goed naar paypal toe maar met goeie onderbouwing krijg je gewoon van paypal je geld terug hoor.

*edit*
sowieso ook de webshop in gebreke stellen en als paypal niet meewerkt, gewoon als frauduleuze transactie melden bij je CC maatschappij. Als je het goed onderbouwt, gaan zij in je voordeel oordelen en daar legt paypal zich ook bij neer (in de veronderstelling dat je je CC aan paypal gekoppeld hebt en op die manier betaald hebt)

*edit2*
heb je rechtsbijstand ?

Laatst bewerkt:
Let wel op. Als je via uw kredietkaart een charge back doet kan pp uw account tijdelijk schorsen tot het onderzoek is afgelopen. Dus de kans bestaat dat je dan een tijdje geen pp meer kan gebruiken

Ivm track & Trace. Dat mag niet vervalst zijn. Dus een fake nummer of een aflevering te brussel terwijl je in Brugge woont is ongeldig. Het addres moet matchen.

(In theorie is zelfs een geldig track & Trace ook niet voldoende maar ik ga in uw scenario er vanuit dat de Track&Trace al gewoon niet klopt)

Laatst bewerkt:
Thanks for filling out Your account classification: TL****XT will be expunged within 24 hours! Crypto transaction code: MWSVR/*****.

Your account classification: TL****1XT will be expunged within 24 hours! Crypto transaction code: MWSVR/*****.
Dear user-ID-e**e****!
Funds transfer initiated: Verify your request.

👉 Your connection to the WEBSITE (Clickable)

START_HASH
VV*i_WPT*****ih****mfiCVdc****HQT***fik*****M9n****
END_HASH

Bitcoin Check:

Receipt №: ********
Sender: Regional Online Bitcoin Payment Center
Security HASH: *********

The support service works around the clock and is always ready to answer all your questions.

⚠️ STORAGE TIME OF FUNDS: 24 hours!
Best regards, Ava Withdrawal Department

Payments from these wallets will be directed to your BTC address: *

******2940eld***fmt******xjb Tuesday

enz...

Pakket LEVENING.
Laat uw pakket opschorten
UW PAKKET KOMT KOMEN!
Er wacht 1 pakket op bezorging. Gebruik uw code om het te volgen en te ontvangen. Plan uw bezorging en abonneer u op onze pushmeldingen om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt!

----

Volgens mij gaat het om een seksspeeltje! :tongue:

In zo'n gedrocht van een email trapt toch echt niemand?
Dit is opgesteld in verschrikkelijk gebrekkig Nederlands.

Let wel op. Als je via uw kredietkaart een charge back doet kan pp uw account tijdelijk schorsen tot het onderzoek is afgelopen. Dus de kans bestaat dat je dan een tijdje geen pp meer kan gebruiken

Ivm track & Trace. Dat mag niet vervalst zijn. Dus een fake nummer of een aflevering te brussel terwijl je in Brugge woont is ongeldig. Het addres moet matchen.

(In theorie is zelfs een geldig track & Trace ook niet voldoende maar ik ga in uw scenario er vanuit dat de Track&Trace al gewoon niet klopt)

Ze zijn natuurlijk ook niet stom he.
Het staat afgeleverd op mijn adres en is ook ondertekent met een krabbel.

De mijne niet natuurlijk.

Terug
Bovenaan