Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
In mijne mail zit er regelmatig een rsvp in mijn agenda die ik wel kan verwijderen, maar kunt ge dat niet blokken? Die spreidt zich over alle dagen en blijft daar gewoon staan om verwijderd te worden. Is weer een nieuwe techniek zeker om te zien of je je mail leest?

Ik heb al wat microsoft forums afgeschuimd, maar daar is er geen enkele oplossing te vinden.

Weet iemand of je dit in de settings niet kan blokken? Ik vind het raar dat dat in de agenda staat zonder dat je zelf op iets hebt geklikt...

In mijne mail zit er regelmatig een rsvp in mijn agenda die ik wel kan verwijderen, maar kunt ge dat niet blokken? Die spreidt zich over alle dagen en blijft daar gewoon staan om verwijderd te worden. Is weer een nieuwe techniek zeker om te zien of je je mail leest?

Ik heb al wat microsoft forums afgeschuimd, maar daar is er geen enkele oplossing te vinden.

Weet iemand of je dit in de settings niet kan blokken? Ik vind het raar dat dat in de agenda staat zonder dat je zelf op iets hebt geklikt...

Bij Gmail is dat inderdaad de default setting: uitnodigingen van adressen waar je geen interactie mee hebt gehad of die niet in je contactenlijst staan, verschijnen niet zomaar in je agenda. Uitnodigingen van contacten verschijnen wel direct maar als tentative.
Mogelijks is er bij andere providers ook zo’n instelling.

Bij Gmail is dat inderdaad de default setting: uitnodigingen van adressen waar je geen interactie mee hebt gehad of die niet in je contactenlijst staan, verschijnen niet zomaar in je agenda. Uitnodigingen van contacten verschijnen wel direct maar als tentative.
Mogelijks is er bij andere providers ook zo’n instelling.
Ik heb Outlook, misschien heb ik ooit dan misklikt ofzo, staat die ergens bij mijn geaccepteerde contacten ofzo dan?

Indien het altijd van hetzelfde adres komt, kan je via een rule die invite wel automatisch deleten bv
Altijd van "fedex". Hoe maak je zoiets aan dan?

En heb mijn e-mail meldingen uitgeschakeld door de overvloed aan spam. Ik zie graag legit e-mails toekomen, maar altijd dezelfden bagger om de 15 minuten, so be it

Scam van FOD Financiën zogezegd, betalingsopdracht personenbelastingen.
Zag er echt uit, maar geen zichtbare afzender. My minfin gaf snel duidelijkheid, regelrechte scam.
Daarnet eentje van europol omtrent pedofilie, precies of die gebruiken daarvoor een gmail adres.

Scam van FOD Financiën zogezegd, betalingsopdracht personenbelastingen.
Zag er echt uit, maar geen zichtbare afzender. My minfin gaf snel duidelijkheid, regelrechte scam.
Daarnet eentje van europol omtrent pedofilie, precies of die gebruiken daarvoor een gmail adres.
Google meldingen zitten er ook tussen hier, zelfde MO, geen afzender... Regelrecht rapporteren als fishing, met telkens dezelfde look

Altijd van "fedex". Hoe maak je zoiets aan dan?

En heb mijn e-mail meldingen uitgeschakeld door de overvloed aan spam. Ik zie graag legit e-mails toekomen, maar altijd dezelfden bagger om de 15 minuten, so be it

Vandaag merkte mijn moeder op dat er 109 euro van haar rekening was verdwenen. Even opgezocht met details van haar kant. Uitgekomen op een abonnement op Nvidia Geforce. Mijn ma is in de 60 en gamen interesseert haar geen hol. Heeft ook geen kleinkinderen ofzo die 'daders' zouden kunnen zijn.

Nu komt de truc: deze dienst kan je betalen met een domiciliëring. Enige wat je nodig hebt is een rekeningnummer (van een willekeurig iemand) en een gsmnummer dat jij in het bezit hebt. Hierop verzenden ze een code en deze code activeert dan de domiciliëring, zonder enige tussenkomst of verificatie... Op die manier sluiten ze dus een domiciliëring af op de naam van het slachtoffer, zonder dat jij er ook maar iets mee te maken hebt. :eek:

Thx, maar zoals ik al gezocht heb is die optie nergens te bespeuren om gewoon zulke invites tegen te houden. Ik vrees dat ik even vaak kan gaan beginnen rules te maken als al die spam mails die binnen komen. Structureel tekort/missing option bij Outlook / microsoft dus...

Terug
Bovenaan