Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Deze week 2x een scam mogen blokkeren

Fluvius heeft besloten dat u een terugbetaling ontvangt van €423,33
Bevestig uw bankrekening om de terugbetaling te ontvangn via ... :unsure:

----

Hello I am sorry but are you Jason? Or did I have the wrong number? :unsure:
(De foto / avatar was wel een mooie dame (Maar in het echt is dat ne vieze vent! :frown:),
dat hebben we dan toch weer gehad :))

Nog mensen die dezer dagen worden bestookt met telefoontjes door deze nummers? Blokkeren lijkt uiteindelijk weinig zin te hebben, want ze bellen toch terug met een ander nummer.
Screenshot_20230711-133738-556.png

(Leuk, zo op vakantie...)
Ja ik heb mijn GSM nummer lang geheim kunnen houden maar ze hebben mij (ad random - op goed geluk?) nu toch gevonden. :angry:

Na poging 10+ zouden ze toch moeten weten dat ik "asap" het nummer blokkeer en echt nooit opneem.
Ik blijf echter gewoon telefoon krijgen. Frustrerend tot en met.

Ja ik heb mijn GSM nummer lang geheim kunnen houden maar ze hebben mij (ad random - op goed geluk?) nu toch gevonden. :angry:

Na poging 10+ zouden ze toch moeten weten dat ik "asap" het nummer blokkeer en echt nooit opneem.
Ik blijf echter gewoon telefoon krijgen. Frustrerend tot en met.
Ik vind het ook vreemd dat mijn telefoon maar heel kort overgaat, alsof ze zo gewoon willen checken of het een geldig nummer is of zo. Is dit bij jou ook het geval?

Uiteindelijk nog één keer gebeld, en dat was het * klopt af *.

Ik vind het ook vreemd dat mijn telefoon maar heel kort overgaat, alsof ze zo gewoon willen checken of het een geldig nummer is of zo. Is dit bij jou ook het geval?

Uiteindelijk nog één keer gebeld, en dat was het * klopt af *.
Neen ze blijven bellen tot aan de voicemail maar dan stopt het, ze spreken nooit iets in.

Op het werk (kleine kmo) is het de afgelopen jaren ook een echte plaag geworden. Uiteindelijk heb ik volgende 'oplossing' geïmplementeerd:
  • Indien overduidelijk dat het een scam is, vraag ik collega's om ze naar mij door te schakelen.
  • Ik reageer heel naïef en enthousiast, met de melding dat ze hiervoor bij de grote baas moeten zijn en dat ik de 'corporate office' ga doorgeven.
  • Ik schakel hen door naar een speciaal 'wachtlokaal': een reeks wachtmuziekjes en automatische vragen (Kies uw taal, u word doorverbonden naar de engelstalige dienst,..) die grotendeels in loop gaan. Na +-30min krijgen ze dan een 'reclamebericht' voor vislijnen.
Tot op heden zijn er toch 2-3 die het hele gedoe doorlopen hebben, en is het aantal dergelijke calls toch merkbaar iets minder :p

Hello I am sorry but are you Jason? Or did I have the wrong number? :unsure:
(De foto / avatar was wel een mooie dame (Maar in het echt is dat ne vieze vent! :frown:),
dat hebben we dan toch weer gehad :))
Bij mij was't vorige week "Hello Rayan, I've arrived in Sint Woluwe Lambrechts.. blablabla" Nu al de 2e keer op korte tijd zo'n scamberichten op whatsapp. Blijkt om crypto stuff te gaan.

Bij mij was't vorige week "Hello Rayan, I've arrived in Sint Woluwe Lambrechts.. blablabla" Nu al de 2e keer op korte tijd zo'n scamberichten op whatsapp. Blijkt om crypto stuff te gaan.
Ik weet niet waarom. Tot voor kort viel het nog mee, maar sinds enkele weken krijg ik en vrouwlief aldus (2 verschillende GSM nummers) non stop telefoon van onbekenden (we nemen nooit op). En elke dag de ene email na de andere (domein blokkeren helpt gene zak)
En elke dag whatsapp berichtjes van Hello darling? (Vandaag weer ééntje)

Dit is echt stalking en er los over. Ik denk dan: Laat ons nu eens fucking met rust! Ik vrees dat we hier niet veel kunnen aan doen? :S

---

En een week geleden hebben ze ons persoonlijk Netflix account gehackt. Nochtans hebben we een betalend anti virus / trojan programma geinstalleerd. Maar goed een database hack van een grote (online) site waar dit wachtwoord in staat is ook al voldoende hé.

Ik ben de laatste week dan ook druk bezig geweest al onze wachtwoorden te wijzigen voor de zekerheid. Alles is alweer onder onze controle.

Laatst bewerkt:
IRL scam: kerel in de straat hier die Engels sprak met Oost-Europees accent om te vragen of hij het dak niet moest komen reinigen. No thanks!

Hier hebben ze 15 jaar geleden eens komen vragen of ik interesse had om de oprit te laten asfalteren.
Overschot van ergens van werken😅

Ik heb iets heel raar vandaag.. Er bellen mij 2 mensen op maar pak niet op want ken het nummer niet. Ze vragen via Whatsapp wie ik ben en waarom ik ze heb gebeld, maar ik heb helemaal niet gebeld. Ze sturen een foto van hun recente telefoongeschiedenis en daar staat mijn nummer dat ik gebeld heb?? De eerste had opgepakt en het zou een vrouw geweest zijn.

Is dat mogelijk om via mijn nummer andere te bellen?

De tweede keer was ik eigenlijk aan de telefoon met mijn papa terwijl ze gebeld werd.

Ik heb iets heel raar vandaag.. Er bellen mij 2 mensen op maar pak niet op want ken het nummer niet. Ze vragen via Whatsapp wie ik ben en waarom ik ze heb gebeld, maar ik heb helemaal niet gebeld. Ze sturen een foto van hun recente telefoongeschiedenis en daar staat mijn nummer dat ik gebeld heb?? De eerste had opgepakt en het zou een vrouw geweest zijn.

Is dat mogelijk om via mijn nummer andere te bellen?

De tweede keer was ik eigenlijk aan de telefoon met mijn papa terwijl ze gebeld werd.
Zou kunnen dat scammers uw nr toevallig gebruikt hebben:

Ik moet zeggen dat ik veel minder scammy telefoontjes krijg sinds ik me op die belmeniet lijst of hoe heet het ook alweer, gezet heb met al m'n vaste en mobiele nrs.

Voor m'n gsm nr. die nu mee in de cloud centrale zit heb ik zelfs een whitelist opgezet met enkel familieleden, vrienden en belangrijke nummers voor mensen die me dus rechtstreeks mogen bellen erop, alle andere vliegen naar de IVR van de zaak. Als de zaak gesloten is, basta kan niemand me nog bellen behalve de whitelist. Heb toch een noodnummer voor dringende zaken, want sommige klanten zouden echt durven bellen rond 19u30 voor niet dringende zaken...

Wat een verademing tegenover vroeger.

Ik moet zeggen dat ik veel minder scammy telefoontjes krijg sinds ik me op die belmeniet lijst of hoe heet het ook alweer, gezet heb met al m'n vaste en mobiele nrs.

Voor m'n gsm nr. die nu mee in de cloud centrale zit heb ik zelfs een whitelist opgezet met enkel familieleden, vrienden en belangrijke nummers voor mensen die me dus rechtstreeks mogen bellen erop, alle andere vliegen naar de IVR van de zaak. Als de zaak gesloten is, basta kan niemand me nog bellen behalve de whitelist. Heb toch een noodnummer voor dringende zaken, want sommige klanten zouden echt durven bellen rond 19u30 voor niet dringende zaken...

Wat een verademing tegenover vroeger.
Ik krijg tegenwoordig elke dag telefoon, whatsapp, emailtjes. Non stop. Ik neem nooit op, en ik blokkeer het nummer dat belt. Mailtje krijgen is asap in mijn spamlijst. Whatsapp van een zekere Fanny --> Die dame blokkeer ik meteen. Enzovoorts ..

Ik heb mij op de bel mij niet lijst geplaatst --> Telefoontjes blijven nog gewoon komen.

Ze hebben mij dus echt gevonden. Maar dit is dus volkomen zinloos. Maar daar trekken die scammers zich blijkbaar niks van aan.

---

Vandaag weeral een email dat de overheid mij nog 400€ moet. Suuuuure ... dat ze die 400€ in hun strontknikker steken ja.

Moet toch ergens een datalek geweest zijn waar je slachtoffer van bent...

Anyway, hier geef ik enkel m'n Gmail e-mailadres met een + teken (bv. [email protected]) voor dagdagelijks commercieel gebruik. Die spamfilter van Gmail is toch redelijk goed, en tot nu toe nog geen spam/phishing gekregen op + adressen. Al die mails worden doorgestuurd naar m'n hoofd Microsoft 365 e-mailadres met eigen domeinnaam, waarop ook nog eens een spamfilter is. Dat is nu al een 8-tal jaar zo en ik kan echt niet klagen. Enkel dichte familie, vrienden, bank en overheid hebben het hoofde-mailadres en als ik reply op iemand die stuurde op Gmail of hotmail, krijgen ze dat ook wel te zien.

M'n gsm nr. geef ik al jaren aan niemand behalve familie en vrienden, zelfs m'n banken en overheid hebben m'n gsm nr. niet. Enkel een vast nr. Behalve als het natuurlijk bij sommige banken echt niet anders kan.

Op sommige events of in winkels vragen ze dan m'n gsm nr., ze kijken dan al fronsend als ik m'n vast nr. geef, of zeggen dan dat dit niet gaat bla bla bla. Als ik dan zeg dat het dit of niks is vullen ee het wel in. Sms spam is nl. een poosje geleden wel een ferme ergernis geweest maar tegenwoordig ook weer nihil.

Vandaag voor het eerst een doodsbedreiging als spam gekregen :unsure:
'Een goede kennis' zou een hitman op mij hebben afgestuurd, maar ik kon die mens nu afkopen voor €2000 in bitcoins...

Wel eens iets anders dan het zoveelste 'gemiste' pakket, 'gewonnen' prijs of 'gewillige' dame.

'Een goede kennis' zou een hitman op mij hebben afgestuurd, maar ik kon die mens nu afkopen voor €2000 in bitcoins...

Wel eens iets anders dan het zoveelste 'gemiste' pakket, 'gewonnen' prijs of 'gewillige' dame.
Sturen dat je voor "die goede kennis"te vermoorden 4000 wil geven 🤣

Toevallig hier net hetzelfde vandaag. Er is iemand ingehuurd om mij te vermoorden en er is daarvoor zelfs een contract opgesteld.
Wens ik niet te sterven dan ga ik moeten betalen in bitcoins. :unsure:

Hallo

Ik wil graag dat u de bijgevoegde brief leest over het plegen van uw moord.
Gelieve te antwoorden na het lezen van de brief.

Dank u voor uw aandacht

Het begint echt belachelijk te worden. Zijn er echt mensen die hier ook nog eens intrappen? Dat kan ik mij bijna niet voorstellen.

Terug
Bovenaan