Niet iedereen is gemaakt om bij één en dezelfde werkgever te blijven. Ik heb dat ook, ik heb het snel gezien en kan mij moeilijk vinden in interne politieke spelletjes. Verlies ook snel mijn interne motivatie. Dan is freelancen de ideale oplossing

.
Paar jaar ervaring opdoen als consultant op payroll en dan uw eigen weg gaan.
Huidige klant zelfde bullshit. Continu stoelendans aan de top en heel de strategie wordt weer op zijn kop gezet. Er is net een nieuwe CFO voor de hele groep. De vorige had een project van 100en miljoenen euro opgezet welk het landschap enorm zou veranderen. Een collega (intern project manager) is op 1 jaar tijd 20 kilo kwijt van de stress en slaapgebrek door dat project. Een andere collega (diensthoofd van een afdeling) is recent van functie veranderd omdat de afdeling onder het project ging verdwijnen. Wat doet de nieuwe CFO: project wordt onmiddellijk stopgezet; want aja zijn voorganger gaat gekend staan als de CFO die project X heeft bedacht, het zal zijn legacy zijn en de nieuwe zal louter gekend zijn als diegene waarbij miljoenen gespendeerd is. Die project manager zijn functie valt meteen weg, tot daar al zijn inspanningen in de hoop zijn cv aan te vullen met een prestigieus project, ze hebben hem nu de functie aangeboden van de vrijgekomen stoel als diensthoofd van die ene afdeling die zou opgedoekt worden onder project x maar dat verandert niets aan zijn loonschaal. Blijkbaar kennen die een hele historiek aan dure stopgezette projecten nav stoelendans aan de top. Op den duur eindig je met een hol bedrijf dat voor de helft bestaat uit consultants en de andere helft uitgebluste medewerkers die maar wat aanblijven tot hun pensioen.