Hoe Flamand ben jij?

Hoe Flamand ben jij?

  • 1-5

  • 6-10

  • 11-14

  • Supervlaming

  • Helemaal niet (nul)


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Drie punten:
4: maar namen onthoud ik nogal snel,
8: als liefhebber van speciaalbieren vanzelfsprekend,
12: als het droog blijft, fiets ik meerdere dagen per week en daar kan zondag ook bij zijn. Maar hoofdzakelijk op weekdagen naar het werk.
 
Laatst bewerkt:
1. geen vaste dag voor frieten, maar dan eerder op een zaterdag of zondag
2. zelden pistolets.
3. RVV enkel omdat ik op ziekenhuisbezoek was bij m'n moeder, en dat stond op. ben geen fan meer sinds de epo-tijden.
4. ongekend.
5. geen gras.
6 + 7 + 12: ik val nog liever dood dan op een fiets te stappen
8. Ik heb 1 soort bier in huis
9. ik ben plebs, ik kan mij dat niet veroorloven
10. nee.
11. nee. ik heb wel een RD-polo, en wat rooie t-shirts walen hebben dat trouwens ook, zijn die dan ook Flamand?
13. nee.
14. nee.
15. dankzij mij lijnabonnement van het werk zit ik er elke dag op.


raar, ben ik nu hollander of zo?
Ja.
 
Ik wist niet dat vrijdag dé typische friet-dag is van de Vlaming? Hier in de frituren bij ons in de buurt is het toch veel drukker op zaterdag en zondag dan op vrijdag hoor.
 
3 :unsure:

Ik heb niets met wielrennen, maar de voornaam van Yserbyt ken ik nu wel. Ik ben ook al eens op een K3-optreden geweest, en heb hier wel een truitje liggen van de Duivels.

Mogelijk heb ik ook drie bieren die ik kan aanbieden aan mijn gasten, maar ik drink zelf geen alcohol en ik zou in mijn koelkast/kelder moeten gaan kijken wat ik liggen heb ...
 
7

Ik zou niet weten waarom ge per sé moet vrijdag frieten eten, ik eet frieten wanneer ik daar zin in heb ... Misschien liever juist niet de vrijdag, want ik haat het om in de rij te lang te moeten wachten hé.
Pistolets op zondag? WTF? Nen echte Vlaming eet een mattentaart als ontbijt de zondag.
Kheb ergens nen tenu van de Rode Duivels maar ik draag dienen zelfs niet als ze spelen? Telt dat ook? Weet ook niet wat dat met Flamand zijn te maken heeft.
Ik fiets ook quasi elke zondag, als het niet regent natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een raar lijstje.

1. Wanneer we beiden geen zin hebben om te koken en het al lang geleden is
2. Soms, maar niet altijd. Als kind was dat standaard (en dat mis ik).
3. Wielrennen is saai
4. Als je het nieuws een beetje volgt ken je Eli wel, daarvoor hoef je het wielrennen niet eens te volgen.
5. Tweewekelijks, op vraag van mijn vrouw die hooikoorts heeft.
6. Nope
7. Nope
8. Duh
9. Nope
10. Nope
11. Zwaanst na ni hé
12. Nope
13. Nope
14. Yep
15. Het is al lang geleden, maar ik vond de sneldienst Antwerpen-Beerse héérlijk omdat ik dan een uur lang kon lezen onderweg
 
Rare poll... de gemiddelde Nederlandse fietsliefhebber gaat hier beter op scoren dan een Vlaming die geen interesse heeft in sport, maar wel hier geboren en getogen is, regelmatig bloemkool in bechamelsaus en stoemppetatten eet, een zware baksteen in de maag heeft, pas op z'n 24 z'n chiro- of scoutsuniform heeft opgeborgen, nog steeds binnen de 10km van de kerktoren van z'n geboortedorp woont....
Dit dus! Ik heb een huis op 1km van een kerktoren van mijn geboortedorp dus ik kom wss wel in aanmerking. Spreek ook nog regelmatig af met ex-leden van mijn jeugdbeweging en heb vorige week nog bloemkool gegeten 😅

Ik kom bij het originele op 3 uit: ik heb veel soorten bier in huis, K3 is eens op de dorpsfeesten geweest en ik heb een firmawagen.
Voor de rest zie ik liever mijn onbestaande gras groeien dan naar wielrennen te kijken en zou ik het al zeker niet voor mijn plezier zelf gaan doen dus ik kon niet echt hoog scoren.
 
Ik wist niet dat vrijdag dé typische friet-dag is van de Vlaming? Hier in de frituren bij ons in de buurt is het toch veel drukker op zaterdag en zondag dan op vrijdag hoor.
Hoewel ik geen cijfers kan voorleggen, meen ik wel dat dat klopt, op verschillende plaatsen waar ik woonde was dat toch zo. In bepaalde buurten is het misschien anders, bvb. in studentenbuurten kan ik me inbeelden dat donderdagavond populairder is.

Geef toe dat het in mijn ouderlijk huis ook traditie was, alsook pistolets op zondag.
Nu helaas geen goede bakker in de buurt, of toch nog niet ontdekt. Wat frietjes betreft: ben akkoord met Sneeuwstorm, beter vrijdag vermijden. Als ik toch fastfood wil eten op vrijdag neem ik wel een pita ofzo ipv lang te wachten/aanschuiven. Als mijn zoontje opgroeit zie ik het wel zitten om weer samen aan te schuiven. Zo'n tradities hebben wel wat :)
 
Eens zien of hier echte Vlamingen zitten. Hoe Flamand ben jij:

Fwo0pQtXsAEOi8U

Vijf op 15: 2, 4, 8, 9, 14
Geen idee of dat goed of slecht is :unsure:
 
Ik verschiet er van hoe weinig mensen op zondag pistolets halen bij de bakker.

Dat is bij ons standaard dat ik op zondag naar de bakker ga, tenzij ik te vroeg moet gaan voetballen . :unsure:
 
Ik verschiet er van hoe weinig mensen op zondag pistolets halen bij de bakker.

Dat is bij ons standaard dat ik op zondag naar de bakker ga, tenzij ik te vroeg moet gaan voetballen . :unsure:
Er staan wel rijen van klanten te wachten op zondagmorgen bij de lokale bakkers, maar ik heb echt weinig zin om daar gaan tussen te staan. Ook daar lijkt me dat vooral een ouder publiek.
 
Er staan wel rijen van klanten te wachten op zondagmorgen bij de lokale bakkers, maar ik heb echt weinig zin om daar gaan tussen te staan. Ook daar lijkt me dat vooral een ouder publiek.

Dat valt goed mee, bij sommige bakkers moet ge idd wel lang wachten maar ge kunt overal bestellen op voorhand en tegenwoordig zelfs online.

En meeste volk komt na 9u/9u30 heb ik de indruk en ik ga dikwijls voor 9u al naar de bakker.
 
Eens zien of hier echte Vlamingen zitten. Hoe Flamand ben jij:

Fwo0pQtXsAEOi8U
Wth is RVV en LBL? :help:
Anyway ik ben al eens naar een K3 concert geweest, mijn man heeft een hoed met de kleuren van de Belgische vlag en we kunnen onze gasten 3 soorten wijn aanbieden dus veel Flamander dat dit gaat het em niet worden. :unsure:
Ik ga nog liever dood dan dan dat ik het ov neem en ik heb moeten googlen om te weten wat een gravelfiets is dus dat zegt op zich meer dan genoeg.:shutup:
 
Wth is RVV en LBL? :help:
Anyway ik ben al eens naar een K3 concert geweest, mijn man heeft een hoed met de kleuren van de Belgische vlag en we kunnen onze gasten 3 soorten wijn aanbieden dus veel Flamander dat dit gaat het em niet worden. :unsure:
Ik ga nog liever dood dan dan dat ik het ov neem en ik heb moeten googlen om te weten wat een gravelfiets is dus dat zegt op zich meer dan genoeg.:shutup:
Dat zijn duidelijk afkortingen voor Ravenous Vampire Vultures en Long Boozy Lunch.
Wijn? Het is hier niet Frankrijk, hè :unsure:
 
Frietdag is toch op zondag? Helaas denkt heel het dorp er ook zo over
Op tijd gaan. Rond half zes gaat het hier nog, maar later ... maar tegenwoordig kan je online reserveren. Net zoals de verse pistolets bij de bakker. Toekomen, afhalen, wegwezen.
 
Terug
Bovenaan