Hoe dit sorteren?

GemaneDude

Well-known member
Crowdfunder FE
Zat rond onze nieuwe fietsen. Hoe dienen we dit te sorteren: pmd, containerpark...? En wat is de naam van deze stof eigenlijk?

Schermafbeelding 2022-02-17 154820.jpg
 
Zat rond onze nieuwe fietsen. Hoe dienen we dit te sorteren: pmd, containerpark...? En wat is de naam van deze stof eigenlijk?

Bekijk bijlage 7771
Volgens mij is dat (lage dichtheid) polyethyleen of (LD)PE schuimfolie of schuimvel. Maar waar dit naartoe moet weet ik ook niet, misschien de vraag stellen aan je afvalwerkingsvereniging. Gewone PE-folie mag tegenwoordig bij het PMD, maar schuim zou kunnen containerpark of restafval zijn. Ook (ben ik niet zeker van) is dit mogelijk geen zuiver PE, maar zit er misschien ook vinylacetaat in, wat ook het containerpark of restafvalzak zou kunnen verklaren.

Ik heb het hier eens opgezocht en hier zou dat zo te zien de restafvalzak zijn.
 
Laatst bewerkt:
Momenteel hier eens af en toe voort aan het doen aan grote kuis, vind dat het niet altijd even simpel is om te sorteren. Momenteel gebruik ik betersorteren.be maar komt zelfs niet altijd overeen met idm.be. Maar dan moet je idd al weten welk materiaal iets is. Al geleerd dat bijv gewoon drinkglas niet in de glasbak mag, maar ook hittebestendig en kristalglas niet (vlgns kalender-folder idm), verschil moet je zelf maar googelen. Naar containerpark kan je kaarsresten brengen maar theelichtjes mogen dan weer niet, ge zou op den duur gewoon alles in de grijze zak smijten ...
 
Terug
Bovenaan