Wij maken zelf eten.
Klopt, maar ik vertrek soms nog rond 22u voor een uur lopen, dan heeft de vrouw tijd van 20u tot 22u om eventueel ook te sporten. En ik ga niet voor toptijden, dus elke dag sporten hoeft niet er is ook nog zoiets als een sociaal leven
Hah, lopen om 22h en de vrouw sporten van 20h tot 22h. Het is al een succes als die niet knock out in de zetel ligt om 21h.
I am sorry, de wekker gaat hier om 6h s morgens. Als ik ga lopen om 22h, does not compute.
Typische planning falacy. Je tovert geen tijd bij door deftig te plannen. Bij ons is de realiteit dat het enige werkbare schema momenteel is:
- wekker 6h15
- brooddozen en rugzakken maken
- kinderen uit bed 6.45-7.00...7.15 als er een nukkig kind is
- eten, kleren aan, en buiten tegen 7.45, anders te laat in school
- madam doet de taxi rit naar school en creche en gaat werken tegen 8.45
- madam werkt 4/5 zodat ze kan stoppen rond 16.30
- start de taxi trip om ze te gaan halen in na-opvang en creche
- madam thuis rond 17.00-17.30 met kinderen
- ik werk 100% thuis en begin rond 8.30 tegenwoordig en doe ondertussen wat wasmachines en admin stuff, met wat geluk kan ik eens gras afrijden op een mooie dag
- ik stop met werken rond 17.30 en begin dan te koken
- tegen 18.00 kunnen we eten
- Met wat geluk zijn we tegen 18.45 van tafel en kunnen ze nog beetje tv kijken
- avond routine. met wat geluk zijn ze tegen 19.30 alle 3 in bed. Meestal 19.45-20.00
- Opkuis mag dan nog beginnen. Tegen 20.30-20.45 plof in de zetel en dan kunnen we eens 2 min babbelen met elkaar.
- Kalenders checken, planning van de dag erna, dingen voor die kinders regelen (gaan ze naar de opvang, wie gaat ze halen, een foto afprinten van abc voor de klas, een verkleed whatever zoeken, ...)
- Met wat geluk kunnen we rond 21.00 samen een half uur tv kijken en dan is het meestal einde dag voor de madam, als ze al het einde van het half uur tv haalt (90% kans van niet)
- ik ga meestal rond 22.30 slapen. Als ik daar nog een loopsessie tussen knal, dan ligt ik tot 1h snachts wakker. Als ik ga lopen, is het ergens tussen 17.00 en 18.30 als ik weet dat al het eten in de frigo klaar zit en het maar opwarmen is. Maar dat is a) zeldzaam en b) unplannable.
Vanaf er iets "misloopt"/"afwijkt" in de planning (er is file en kinderen zijn later thuis, ik heb late meeting, madam moet later werken, er is een (sociale) activiteit zodat er maar 1 van de 2 de 3 kinderen mag doen s morgens of s avonds, kinderen hebben s avonds zwemles, ...) is het basically fucked en kan die weinige tijd samen al geschrapt worden. Tegenwoordig ga ik ook Colruyt shoppen in de week tussen 19.30 en 20.00. Ben je op een half uur binnen en buiten (rapper dan de collect en go op dat moment - tip van het huis). Maar dan is het ook het half uurtje samen schrappen maar wel een halve dag gewonnen in het weekend
Ik zou kunnen gaan lopen tussen 20.00 en 22.00, theoretisch. Maar in het concept van 'punten in de rugzak steken', zullen er niet veel in de rugzak terecht komen.
(en dat is dan nog in een situatie waar ik 100% thuis ben en overdag al typisch dingen voor eten voorbereid, zo goed als alle was/drogers en alle vaatwassers laat draaien, betalingen kan doen).
Er zijn wel dagen dat het vlotter loopt, als er vb frieten gehaald worden of er is een pizza in de oven. Dan kan 1 van de 2 de boel wel managen en is er weinig opkuis. Maar de realiteit blijft dat je tussen 18.30-20.00 gemakkelijk 1 uur bezig bent om die kinderen in bed te krijgen als je alleen bent. En als je met 2 bent, scheelt dat niet veel want dan is het heel de tijd gezever en ambras 'kusje van mama, knuffel van papa. MAMAAAAAAAAAAAAAAAA, PAPAAAAAAAAAAAAAAAAAAA'. Het is al een succes als 1 van de 2 een beetje van de opruim kan doen terwijl de andere die in bed steekt. Feit blijft dat het enige momentje communicatie tussen vent en vrouw bij ons tussen 20.00 en 21.00 is.