Hitman III: Steam-versie, VR op PC, Game Pass, nieuwe content en meer!

IO Interactive vertelde (rond eind november vorig jaar) aan de wereld dat Hitman III alsnog een grote Year 2-update zou ontvangen, ondanks dat het bedrijf hier oorspronkelijk over twijfelde. Wellicht waren de verkoopcijfers ervan - 300% beter dan die van het tweede deel - een doorslaggevende factor! Hoedanook, vandaag uploadde men een presentatie omtrent het merendeel van hun toekomstige plannen; de video in kwestie werd op het einde van dit nieuwsbericht geplaatst.

Om te beginnen confirmeerde IO Interactive dat Year 2 officieel vanaf 20 januari begint en dat men op diezelfde dag de drie meest recente spellen in één pakket zal combineren. De Hitman Trilogy-collectie stellen de ontwikkelaars namelijk digitaal beschikbaar voor niet alleen Xbox One, Xbox Series S|X, PlayStation 4, PlayStation 5, de Epic Game Store en de Windows Store, maar ook nog één aanvullende PC-marktplaats. Vanaf dat moment zal er eindelijk sprake zijn van een Steam-versie, maar het goede nieuws betreffende dit pakket eindigt hier niet. Game Pass-abonnees mogen vanaf volgende week de Hitman Trilogy eveneens downloaden, dus weldra bestaat er geen beter moment om van Agent 47's joviaal gezelschap te genieten!

Alle relevante PC-versies worden overigens stapsgewijs verbeterd met nieuwe functies, want IO Interactive verduidelijkte dat je vanaf 20 januari alle spellen (uit het Hitman Trilogy-pakket) met een Virtual Reality-headset kan uitspelen! Dit was voordien enkel mogelijk voor eigenaars van een PlayStation 4 of 5. Bovendien wordt het technische aspect van de PC-versies verder verfijnd; ray tracing en VRS (Variable Rate Shading) gaat men later dit jaar implementeren, en de ontwikkelaars zullen tevens met Intel samenwerken om als één van de eerste firma's XeSS (Xe Super Sampling) te integreren. Vooral die laatste twee innovaties zullen naar verluidt de algemene performantie naar een hoger niveau tillen.

Daarnaast deed men ook nieuwe speelbare content uit de doeken, waaronder twee nieuwe modi. Elusive Target Arcade volgt een andere aanpak tegenover de gewoonlijke Elusive Target-missies: je krijgt nog altijd maar één kans om een specifiek doelwit uit te schakelen, maar de regels hieromtrent werden gewijzigd en je mag eraan beginnen wanneer je maar wilt. Freelancer Mode daarentegen introduceert eerder enkele roguelite-elementen, een langere gameplay-structuur dan een doorsnee missie en een safehouse (voor Agent 47) die je bovendien kunt aanpassen. Ook een nieuwe level (met de codenaam "Rocky") staat eventueel op het menu, maar de Finse ontwikkelaars bleven vooralsnog vrij geheimzinnig over deze omgeving. Freelancer Mode arriveert ergens in de lenteperiode van dit jaar, terwijl men op een onbekende datum - gelukkig ook nog bestemd voor 2022 - meer details gaat vrijgeven over de eerder vermelde level.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan