Het Moto praat topic

:clap::woohoo::clap:
betalend artikel: wat is de reden dat het op gejuich wordt onthaald? Keuring voor 2dehandsverkoop leek me wel iets positief aangezien de goede staat van een motor toch nog belangrijker is dan de goede staat van een auto?

betalend artikel: wat is de reden dat het op gejuich wordt onthaald? Keuring voor 2dehandsverkoop leek me wel iets positief aangezien de goede staat van een motor toch nog belangrijker is dan de goede staat van een auto?
Zo sta ik er ook in maar ik vond niet dat de veiligheid primeerde in de keuring. Vooral controle van papieren, dezelfde bandenmaten als voorschrift en dat dimlicht...

Zelf een vijftal keer een motorfiets gaan keuren sinds de keuring er is: 4 keer mogen opnieuw gaan, allemaal voor die koplamp. Elke keer recht van de garage naar de keuring gereden. In de garage alles op groen, in de keuring toch weer rood. Te hoog, te laag, het was altijd iets.

CE keurmerk is niet nodig op het achterlicht + remlicht, wel nodig op richtingaanwijzers. Het eerste geeft een opmerking en het tweede een afkeur.

Toevallig was mijn enige moto die er in 1 keer doorgeraakt was deze in de slechtste staat (op alle vlakken): verlaagd, voorvorken dieper doorgestoken, remmen zo goed als op, banden waren minimaal, paar knoppen op het stuur werkten niet meer of half omdat er water binnengedrongen was, ... Dingen die voor mij echt wel in combinatie met veiligheid staan: geen enkele opmerking. Dat vond ik toch wel merkwaardig.
Koper was trouwens op de hoogte van al deze dingen en de prijs was er ook naar maar hij vroeg mij om toch het geluk even te testen.

Ik ben ook blij dat dit weg is hoor.
Ik koop een moto bij een gerenomeerde winkel een 2dehands sportbike, naam ga ik achterwege laten, hij heeft ook veel voor mij gedaan, maar daar stond dus een band van 13j oud op en die moto is zo door de keuring gegaan, dan stel ik mij de vraag wat het nut is van de keuring...

die keuring was ook belachelijk duur. waar ik ging was het goedkoper om met een diesel van 10 jaar oud te gaan dan met mijn jaar oude moto...
en die keuring trok inderdaad op niets. 3 x afgekeurd wegens lichten, en de rest controleren ze met moeite 5 minuten.

Iemand toevallig al een cf-moto en kan beetje zijn ervaring delen?
heb vrienden die 4 maanden met mt800 rijden ondertussen, prijs kwaliteit onklopbaar. Het enige minpunt was de afstelling van de motor, na remap was dit opgelost. Ondertussen zou dit al beter moeten zijn.
De andere modellen niet veel ervaring mee buiten korte trips.
Meer en meer dealers te vinden.
Zij hebben ondertussen allemaal +30k km's.
Komende van een Tracer 9, oud model GS, Tuono v4.
Onderhoud is tegenwoordig wel de prijs van een 'goed merk'.

Laatst bewerkt:
Geen CF moto maar wel een Morini X cape 650. Hierin gebruiken ze het 650 blok van CF Moto wat op zich dan weer een 'kopie' is van het 650 blok van Kawasaki van een paar jaar geleden.
Na een paar maanden en een goeie 1000km stil gevallen net over de grens in Duitsland, bleek dat er bij montage een kabeltje van de alternator niet goed was aangesloten. Erg ongemakkelijk op dat moment maar op zich een verwaarloosbaar probleem.
Het jaar erna ben ik er mee naar Kroatië gereisd, bijna 5000km heen en terug. De moto heeft dit zonder problemen doorstaan. Enkel kwam er op het einde opeens een waarschuwingslampje te branden op het dashboard. Stond ik daar ergens op een klein verlaten wegje in de Vogezen, na een half uurtje zoeken voor wat het was, maar bleek het dat ik bijna op onderhoud moest 😁

Ondertussen zit ik aan 13k km of zo en buiten het jaarlijkse onderhoud en dat los kabeltje heeft er eigenlijk nog geen sleutel op gestaan.
Veel karakter zit er wel niet in dat blok, heel goed blok op vele vlakken maar karakter /beleving is er geen van. Daarom dat ik er aan denk om iets nieuws te kopen

Ik heb ooit een rijbewijs A behaald en er nooit iets mee gedaan. Maar nu ben ik aan het denken om een motor te kopen voor wat woon-werk verkeer en korte ritjes. Liefst niet te zwaar, snel hoeft hij ook niet te zijn, en goedkoop in onderhoud. Hij gaat ook vooral buiten staan dus hij moet ook wat tegen de weersomstandigheden kunnen. Iemand een suggestie? Qua looks hou ik wel van de klassieke 'Bonneville' - stijl, maar iets geheel anders kan ook.

Ik raad sowieso aan om toch eens opnieuw een paar lessen te volgen. Kost misschien een paar honderd euro maar als je iets tegen komt met je nieuwe moto, zal je ook rap aan dat geld liggen. Liever nog eens vallen met een andere zijn machine dan met de jouwe.

Qua moto denk ik dan onmiddellijk aan een Royal Enfield of en een Kawasaki W800. Ik denk dat Mash en Benelli ook zo'n model hebben.
Volgende week is het Ghent Motor Event waar een hele hoop merken staan en je met veel motoren een testrit kan doen

Ik heb ooit een rijbewijs A behaald en er nooit iets mee gedaan. Maar nu ben ik aan het denken om een motor te kopen voor wat woon-werk verkeer en korte ritjes. Liefst niet te zwaar, snel hoeft hij ook niet te zijn, en goedkoop in onderhoud. Hij gaat ook vooral buiten staan dus hij moet ook wat tegen de weersomstandigheden kunnen. Iemand een suggestie? Qua looks hou ik wel van de klassieke 'Bonneville' - stijl, maar iets geheel anders kan ook.
Ik denk spontaan aan de Honda GB350S

Ik droom eigenlijk al een tijdje van een BMW R 1100/1150GS van eind de jaren negentig...met de volledige metalen brandstoftank.
Liefst een gele of een rode.
Vroeger nog met een Yamaha Teneré gereden en al duizendmaal spijt gehad dat ik deze verkocht heb.
Vrouw zegt dat ik oude brol ga kopen.... en altijd panne/ miserie ga hebben... :(

Ik droom eigenlijk al een tijdje van een BMW R 1100/1150GS van eind de jaren negentig...met de volledige metalen brandstoftank.
Liefst een gele of een rode.
Vroeger nog met een Yamaha Teneré gereden en al duizendmaal spijt gehad dat ik deze verkocht heb.
Vrouw zegt dat ik oude brol ga kopen.... en altijd panne/ miserie ga hebben... :(
Itchy Boots is met een 40 jaar oude Tenere rond de wereld aan het rijden. Al zal er daar wel wat tijd en geld zijn ingestoken vooraleer ze eraan begon.
Sowieso zit er veel minder technische snufjes op, dus veel minder dat kapot kan gaan.

Weer iemand of de Zontes 703RR ooit in het zwart is verkocht zoals hij tijdens de launch werd voorgesteld?
UR5PVVVXLJCCRMJL2CI5XTBTKA.jpg

Terug
Bovenaan