Het Moto praat topic

Serieus ofwa dit? 😳
Hij ziet er nu wel wat anders uit dan op die renders. Vooral de lichten vooraan zijn nu wa traditioneler. Er is wel nog geen prijs bekend op de website van de benelux, sowieso staan daar zo te zien enkel de prijzen op van in Nederland . In Frankrijk kost ie 13.499€.

Die uitlaat is wel :love:
SRK-921-RR-11-scaled.jpg

Dus vandaag testrit gedaan met de SRV 600. 't motorblok is echt :love: maar een cruiser is misschien niet echt de ideale' format' ervoor 😁
Het geluid dat er uit komt, is nog fantastischer. Ik denk niet dat ik dat ooit beu zou geraken, zelfs niet na uren in het zadel te zitten :drool::drool::drool:

De Kove heb ik gelaten voor wat het was. Beetje teveel volk naar mijn zin

Ohh ja, nog vergeten te zeggen:
Mijn garagist stond daar en doet ook Brixton. Hij krijgt momenteel eigenlijk geen info meer door, niet van de importeur en niet vanuit Oostenrijk zelf. Afwachten dus hoe het afloopt met Ktm (en sub merken)

De QJ SRK 921 komt in Juni en er komt ook een SRV 900, ook een V4 met 120pk. Die 600 smijt u al bijna uit het zadel als je dat kot opentrekt, geen idee wat dat dan zal geven

Deze zou dus ook naar België komen. De samenwerking met HD is wel overduidelijk 😁

qjmotor_srv_900_v.jpg

@ToasT Het zal aan mij liggen maar ik voel het niet bij al die Chinese moto's die je hier de hemel inprijst.
Een motor, in tegenstelling tot een wagen, is voor mij en velen anderen een plezierrijtuig. En voor mijn plezier koop ik geen Chinees afkooksel.
Ik moet voelen dat ik op een rijtuig kruip waar geschiedenis en passie achter zit, dat uitstraling heeft.
Bij al die Chinese copy/paste voel ik dat hoegenaamd niet.

Voelen is het perfecte woord want in de praktijk is de helft van al die merken/modellen toch reeds al in China gemaakt.
Sowieso komen de Chinezen eraan, net zoals bij de (elektrische) wagens and they are here to stay. Ik zie ook veel meer innovatie bij Chinese merken dan de traditionele. Kijk maar naar bv Kove, een Benda of hier QJ. Of denk je echt dat BV Honda opeens een Rebel zou maken met een V4.

En in de hemel prijzen vind ik ook wel wat overdreven. Ik kijk gewoon zonder vooroordelen naar alle merken

Kan iemand me uitleggen hoe hetzelfde model 1800€ goedkoper is in Frankrijk dan in België? :eek:
En dat voor een motor die in Frankrijk nog geen 8000€ kost!

Allez mijn moto is hier ook weg.

Voor het eerst in 17j zonder tweewieler. Toch raar.

Even wachten en we zien wel.
Feit is dat ik hem niet meer gebruikte. Op baan rijden is toch niet meer zo plezant als vroeger.
Ook bijna geen maten die nog ene hebben.
Los van de tijd met het gezin, tijd is al zo beperkt dan is het niet evident een dag gewoon weg te zijn.

th
Allez mijn moto is hier ook weg.

Voor het eerst in 17j zonder tweewieler. Toch raar.

Even wachten en we zien wel.
Feit is dat ik hem niet meer gebruikte. Op baan rijden is toch niet meer zo plezant als vroeger.
Ook bijna geen maten die nog ene hebben.
Los van de tijd met het gezin, tijd is al zo beperkt dan is het niet evident een dag gewoon weg te zijn.
thuis-werk verkeer was geen optie voor je?
Persoonlijk is dat bij mij 90% van het rijden met de motor, maar ik ben dan ook geen racer of tourtjes mens, meer functioneel. Soms denk ik ook wel van hem weg te doen, vooral dan toch omdat het een dure luxe is, imo. Maar als ik een tijd niet heb gereden kriebelt het toch te hard en ben ik blij dat ik hem nog steeds heb.

Tgoh, 't zou iets comfortabelers moeten zijn en met bakken op enzo.
Eerder richting een touring dus. Maar dat spreekt me, momenteel, nog te weinig aan.

Misschien als de kinderen wat groter zijn. Want nu zit je ook altijd 's ochtends en 's avonds met die gasten oppikken natuurlijk. Met een moto kan dat ook niet.

Tgoh, 't zou iets comfortabelers moeten zijn en met bakken op enzo.
Eerder richting een touring dus. Maar dat spreekt me, momenteel, nog te weinig aan.

Misschien als de kinderen wat groter zijn. Want nu zit je ook altijd 's ochtends en 's avonds met die gasten oppikken natuurlijk. Met een moto kan dat ook niet.
die bakken zijn redelijk ruim hoor, nu kunnen ze er misschien nog in :unsure:

maar begrijpelijk. Met kinderen is het allemaal wat moeilijker te combineren.

Deze week naar de Vogezen om wat te touren. Na 3 dagen al terug huiswaarts gekeerd wegens het slechte weer.
Rijden terwijl er hagelstenen ter grootte van een knikker uit de lucht vallen, is niet zo leuk 😟

Iemand al eens naar EICMA geweest? Qua prijzen valt dat wel mee, 60€ voor 't vliegtuig, 20€ voor een dagticket (of 14€ voor een namiddag ticket (13.30u tot 19.30u)). Hotel is wel een paar honderd euro. Maar natuurlijk sterk van locatie afhankelijk

Welke motorconstructeurs zich daadwerkelijk zullen inschrijven voor het Autosalon van 2026, kan de Febiac nog niet vertellen. Simpelweg omdat de officiële inschrijvingsperiode pas vandaag begint, op 19 juni 2025. Maar ze zijn er gerust in dat de "Brussels Motor Show 2026 een perfecte afspiegeling zal zijn van de auto- én motorfietsmarkt in België". Bij het jongste Autosalon waren er links en rechts reeds wat motoren te spotten, maar volgend jaar krijgen ze weer een aparte expositieruimte.

In de woorden van Christian Lambert, voorzitter van de motorsectie bij FEBIAC:

“Na afloop van de Brussels Motor Show 2025 hebben we een grote enquête gehouden onder onze bezoekers. Het doel daarvan was om te peilen wat hun verwachtingen waren voor een volgende editie van de beurs. Het was geen verrassing dat 97% van de bezoekers graag opnieuw de nieuwste auto's wil zien op het volgende Salon. Verrassender was dat 50% van de bezoekers aangaf ook motorfietsen te willen zien. We zijn dan ook bijzonder verheugd dat we vandaag al kunnen bevestigen dat onze motorsectie aanwezig zal zijn op de Brussels Motor Show 2026."

Terug
Bovenaan