Dit is niet mijn persoonlijke ervaring, ik heb les gehad in groepen van 250 man en kleinere groepjes van bijna 5 man. Het hing veel meer af van de individuele motivatie van de lesgever, de manier hoe de leerstof gebracht wordt en de wijze waarop ze de kennis testen. Ik kan echt niet stellen dat de kwaliteit steeg naarmate de groep kleiner werd per lesgever.
Dit is toch echt weer zo'n mening van mensen die echt geen enkele appreciatie hebben van pedagogie.
Tenzij je in het lager onderwijs of middelbaar onderwijs les hebt gehad in groepen van 250 man, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Hoger onderwijs kan je echt niet vergelijken, dat zijn 'volwassen(er)' studenten en dat zijn bovendien hoorcolleges, en doorgaans geen praktijksessies.
Dit werkt niet voor vakken in basis en middelbaar waar je alles nog moet leren en theorie en praktijk continu door elkaar lopen (edit: @Sylverscythe was me voor).
Ik heb zelf als leerling in het secundair les gehad in een klas van 5 (effectief 5) als in een klas van 23, en ik heb als leerkracht lesgegeven een jaar lang aan een klas van 5 lln (op papier zelfs 2 klassen samen) en héél kort zelfs even aan een klas van 1, en ik heb klassen van 25 gehad... spreekt voor zich dat dat een héél andere manier van lesgeven is.