Het Huis

TheLoveBelow

Active member
7e90d225-30d5-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg

"Het Huis", de bekroonde documentairereeks van Eric Goens, biedt een unieke inkijk in het leven van bekende Vlamingen. In de serene setting van een afgelegen huis, zonder afleidingen van buitenaf, worden de gasten door Goens uitgenodigd om hun levensverhaal te delen. Hier ontvouwt zich een intiem en eerlijk gesprek, ver weg van de schijnwerpers en publiciteit waar ze vaak mee te maken hebben. Goens stelt vragen die niet alleen nieuwsgierig maken, maar ook de diepere emoties en ervaringen van zijn gasten blootleggen.
In "Het Huis" komen thema's zoals vreugde, verdriet, succes, en tegenslagen aan bod. Deze gesprekken brengen een kwetsbare en vaak verrassende kant van bekende gezichten naar voren, iets wat bij de kijker vaak voor reflectie zorgt. Of het nu gaat om een sporticoon, acteur of artiest, het concept van Goens slaagt erin om de mens achter de bekendheid zichtbaar te maken.

Ik vind Van Gucht zijn passage in het huis niet zo fantastisch.
Met hoeveel vrouwen hij poept interesseert me niet echt. Hoe dat ze het regelen met dat kind echter wel.
Dat gedeelte wordt in de media niet aangekaart. In het Huis 1,5 keer.
Op een bepaald moment.

* verhaal over zijn verleden als kind waar zijn vader niet veel thuis was
Goens: In 1 van je eerste interviews zei je. Ik wil het niet zo. Niet op die manier, niet ten koste van alles. Maar je bent nog erger.
Ruben: Tja, erger...
Goens: Je ziet hem nog minder dan jij jouw papa, zag. Veel minder.
Ruben: Ja. Dat klopt.
Goens: En zit je dat dwars? In de wetenschap dat jou dat zo dwars heeft gezeten?
Ruben: Nee, dat zit me niet dwars.
Ruben: Ik heb er ook veel gesprekken met Blanka over gehad, hè.

Aan die vraag zat toch een dubbele of driedubbele bodem die volledig over zijn hoofd lijkt te gaan.
Nergens lijkt hij dat te, willen, bekijken vanuit het standpunt van die kleine.
Dat helpt toch niet de perceptie van egoïst dat over hem hangt. (al van vroeger trouwens, nog voor dat het kind er was)
Er is niets mis met te zeggen dat je in een situatie bent geraakt die lastig is en niet ideaal voor het kind. Maar dat je elkander nog graag ziet en je er nog het beste van gaat maken in belang van het kind.
Nu komt het over als, vrije relatie, winning!
Je brengt het nog altijd over via de media. De vorm van uw boodschap is dikwijls nog belangrijker dan de inhoud.

Het helpt ook niet de polyamorie levenstijl waar de media nu gefakte verontwaardiging over probeert te maken.

Ik probeer me niet te moeien met iemand zijn privéleven, ook niet bekende mensen, maar het is wel heel moeilijk om niet te oordelen over Ruben Van Gucht na deze aflevering. Het egoisme spat er van af, ten koste van zijn eigen kind. Vlasic die het kind quasi alleen opvoedt terwijl hij hier een apart leven heeft.

Je hebt natuurlijk vrouwen die via spermadonatie een kind alleen opvoeden, of gescheiden ouders waarbij een van de ouders niet meer inwoont. Maar dan is de situatie duidelijk. Nu is het meer van "ik kom af en toe in je leven wanneer ik daar zelf zin in heb, maar daarbuiten heb ik nog meerdere levens met andere vrouwen". Dan moet je je toch vreselijk voelen als kind, ben je blijkbaar het niet waard om volledig voor te gaan.

Redelijk bizarre situatie, en in het Huis heeft hij het precies niet door hoe vreemd dat allemaal is.

Ik begrijp ook niet dat er totaal niet naar Mondo wordt gekeken. Een week lang ervaringsdeskundigen, experten en gelijkgestemden over polyamorie, maar geen enkel stuk over de impact op dat kind. Noem me conservatief, maar dan je je toch geen vaderfiguur noemen en waarom heb je zelfs dat kind op de wereld gezet?

Van Riadh Bahri zijn passage is mijn maag ook omgedraaid. Die heeft letterlijk gezegd dat hij zijn huidig leven (BV, nieuwsanker, ...) niet wil opgeven, moest hij daarmee zijn zusje, overleden op 16 jarige leeftijd, terug zou krijgen. Want 'dan zou zijn leven niet zijn zoals het nu is', waarmee hij bedoelt dat hij minder aandacht zou krijgen (o.a. van zijn ouders). Komaan, hoe zelfingenomen kan je zijn?

Van Riadh Bahri zijn passage is mijn maag ook omgedraaid. Die heeft letterlijk gezegd dat hij zijn huidig leven (BV, nieuwsanker, ...) niet wil opgeven, moest hij daarmee zijn zusje, overleden op 16 jarige leeftijd, terug zou krijgen. Want 'dan zou zijn leven niet zijn zoals het nu is', waarmee hij bedoelt dat hij minder aandacht zou krijgen (o.a. van zijn ouders). Komaan, hoe zelfingenomen kan je zijn?
Ik heb op jonge leeftijd zelf beide ouders verloren, dus ik begrijp zijn standpunt goed. Het verwerken van zo’n verlies is een intens proces, maar uiteindelijk moet je wel verder met je eigen leven. Het is minder pijnlijk dan voortdurend die oude wonde open te trekken en jezelf af te vragen: “Wat als…?”

Dat betekent natuurlijk niet dat je ze niet graag terug in je leven zou willen hebben.

Ik heb op jonge leeftijd zelf beide ouders verloren, dus ik begrijp zijn standpunt goed. Het verwerken van zo’n verlies is een intens proces, maar uiteindelijk moet je wel verder met je eigen leven. Het is minder pijnlijk dan voortdurend die oude wonde open te trekken en jezelf af te vragen: “Wat als…?”

Dat betekent natuurlijk niet dat je ze niet graag terug in je leven zou willen hebben.
Alle begrip en veel sterkte

Hij bracht het evenwel dat hij zijn zus niet terug in zijn leven wou hebben omdat hij met haar niet hetzelfde leven zou hebben omdat hij meer zou moeten delen en dat vind ik gewoon vreemd.

Vanavond een opvallende aflevering met Alderweireld. Alleen gaat het er al 2 dagen over op elk mediakanaal dus zelf kijken hoeft eigenlijk niet meer...

Ik vind het vreemd dat de makers hun eigen programma zo "overbodig" maken.

Vanavond een opvallende aflevering met Alderweireld. Alleen gaat het er al 2 dagen over op elk mediakanaal dus zelf kijken hoeft eigenlijk niet meer...

Ik vind het vreemd dat de makers hun eigen programma zo "overbodig" maken.
Ik snap dat ook niet zo goed... elke keer beginnen ze daar al op voorhand over. Een beetje hetzelfde met hun Pano reportages ook... zitten ze in het journaal al 5 minuten een TL;DW versie te geven nog vóór ze het programma zelf uitgezonden hebben.
Enfin ja... zelfde reden dat elke YouTube video tegenwoordig begint met 10 seconden met alle highlights voor de video zelf begint zeker? Mensen triggeren om te kijken. Alleen zijn de uiteenzettingen bij VRT zo ruim dat ik meestal gewoon niet meer na het programma zelf kijk want je weet toch al wat er gezegd gaat worden.
Iemand een idee wat voor conditietest op de fiets dat precies is?
Lijkt mij een gewone ramp test te zijn. Elke x aantal minuten wordt het vermogen met x aantal Watt verhoogd tot de benen blokkeren (of de kandidaat geen goesting meer heeft zoals bij sommige gasten :unsure:)

Wat ne geweldige mens eigenlijk, den Toby. Ik vond gisteren de beste aflevering tot nu toe. Ook enorm benieuwd naar volgende week met Arnout Hauben, ook al zo ne geniale mens.

Terug
Bovenaan