Het Hoge Noorden Seizoen 3

Miljaar, wat een huis, wat een domein, ...
Ik weet niet of het seizoen toevallig goed was voor de beelden ofzo, maar dat zag imo écht uit als een paradijs.
En dat voor de prijs dat ge hier net een deftig appartement hebt...
Bwa voor 400k hebt ge hier wel een héél deftig appartement

Maar wat is eigenlijk het nut van 45ha grond/natuur te hebben? Ik vermoed toch dat je daar niet op mag bouwen. Ik zie persoonlijk het nut niet om dan een stuk bos als privé-bezit te hebben, wetende dat Noorwegen sowieso zo goed als alleen maar uit natuur bestaat waar je amper een mens tegen komt.

Ik dacht even verzeild te zijn geraakt in een aflevering van 'In de gloria' toen ik Philippe bezig zag in zijn boot met z'n verloren fuik en verstropte motor... had zo Frank Focketeyn kunnen zijn in een sketch die een mental breakdown krijgt als hij over z'n netten vaart.

Hoe zijn vrouw ook naar hem kijkt dan, als naar een insect; een blik van afkeer nauwelijks verhullend, de mond nog slechts een samengeperste streep.

(Ook wel duidelijk overigens hoe ze over zijn zeildroom denkt).

Maar wat is eigenlijk het nut van 45ha grond/natuur te hebben? Ik vermoed toch dat je daar niet op mag bouwen. Ik zie persoonlijk het nut niet om dan een stuk bos als privé-bezit te hebben, wetende dat Noorwegen sowieso zo goed als alleen maar uit natuur bestaat waar je amper een mens tegen komt.
Hij heeft een privé vijver waar hij in mag vissen, hij wil een kudde schapen en zijn honden hebben trainingsruimte nodig. Los daarvan lijkt het mij ook wel zalig om uw eigen prachtig stukje natuur te bezitten. Het is een boerderij dus dat hij meer heeft dan akkers en weiden is toch mooi meegenomen

wat mij telkens opvalt, is hoe onnatuurlijk fel groen dat gras is... of is dat de AI beeld-processing in mijn TV die dat doet? Bij andere programma's is dat niet zo.

Hoe zijn vrouw ook naar hem kijkt dan, als naar een insect; een blik van afkeer nauwelijks verhullend, de mond nog slechts een samengeperste streep.

(Ook wel duidelijk overigens hoe ze over zijn zeildroom denkt).
Ik vraag mij af hoe zijn zeildroom past bij zijn verlangen om zijn zoon rust en stabiliteit te bieden :shutup:.

Hout brengt ook goed op.

Het hout brengt op en je kan het recht op jagen verkopen.

Iedereen mag daar wel komen wandelen of kamperen natuurlijk

Ik vraag mij af hoe zijn zeildroom past bij zijn verlangen om zijn zoon rust en stabiliteit te bieden :shutup:.
Ik snap dat gezin echt niet, onder het mom van 'we doen dit vooral voor onze zoon, zodat hij onder een rustiger klimaat kan aarden, want dat is beter voor hem'. Elke vraag die wordt gesteld aan de zoon, wil hij gewoon het liefst naar zijn gekende thuis, bij z'n vriendjes.

Dan wilt die Philippe weer ineens een wereldreis maken per zeilboot. Hoe onstabiel kan je zijn. Ze hebben gekozen voor kinderen, zorg dan eerst dat je die stabiliteit kan geven. Had anders gewoon kinderloos gebleven, dan ben je veel vrijer in dat soort beslissingen.

Je weet natuurlijk niet hoe dat kind in België was. Misschien heeft hij gewoon heimwee naar hoe het vroeger was maar kreeg hij in België elke 10' een woedeuitbarsting, werd hij gepest op school, had hij amper vriendjes.

Het is inderdaad wel een raar gezin...

De vragen die Annemie maken natuurlijk dat het antwoord al in die richting gaat. De meeste kinderen zouden zeggen dat ze België missen als je ze dat vraagt, en natuurlijk mis je de familie als ze daar naar vraagt. Wat ze niet vraagt is wat in België minder goed liep, dat inzicht krijgen we niet te zien, of hoe hij zich nu ontwikkelt t.o.v. vroeger.

Hij heeft een privé vijver waar hij in mag vissen, hij wil een kudde schapen en zijn honden hebben trainingsruimte nodig. Los daarvan lijkt het mij ook wel zalig om uw eigen prachtig stukje natuur te bezitten. Het is een boerderij dus dat hij meer heeft dan akkers en weiden is toch mooi meegenomen
Zo een stuk grond in de Ardennen zoals de Eddy Plankaart onmiddellijk onderteken .:bow:

Dan wilt die Philippe weer ineens een wereldreis maken per zeilboot. Hoe onstabiel kan je zijn. Ze hebben gekozen voor kinderen, zorg dan eerst dat je die stabiliteit kan geven. Had anders gewoon kinderloos gebleven, dan ben je veel vrijer in dat soort beslissingen.

Een wereldreis per zeilboot. En dan gaan ze een keer het water op, verliest Philippe zijn fuik en daarna dat touw in zijn propellor.

Je zou denken dat mensen die een wereldreis per zeilboot willen maken daar al jaren mee bezig zijn, maar dit leek alsof voor de eerste keer ooit met een boot gingen varen :crazy:

Volgend seizoen: Mariska is verhuisd naar Oslo en woont samen met de Noorse blonde god/tandarts waar ze een affaire mee begon. Philippe is vertrokken op zeiltocht naar de Lofoten maar moest door een lekke boot zijn poging na 5 kilometer staken en woont nu in een appartementje op Luchtbal samen met zijn nieuwe vriend. De kindjes missen België, hun vriendjes, het huis in Kapellen en papa.

Een wereldreis per zeilboot. En dan gaan ze een keer het water op, verliest Philippe zijn fuik en daarna dat touw in zijn propellor.

Je zou denken dat mensen die een wereldreis per zeilboot willen maken daar al jaren mee bezig zijn, maar dit leek alsof voor de eerste keer ooit met een boot gingen varen :crazy:
Was toch ook de eerste keer dat ze de fuiken uit het water gingen halen.

Wel goed gelachen, daar niet van. :)

Terug
Bovenaan