Het Hoge Noorden Seizoen 3

Langs de ene kant ben ik wel enigszins jaloers op zo'n mensen die hun droom najagen. Langs de andere kant hebben ze allemaal wel hun problemen

Vooral dit, ze hebben allemaal wel issues behalve die Ben inderdaad. Vind het wel spijtig dat ze dan niet terug gaan dit seizoen naar het gezin dat vorig jaar hun slagerij verkocht heeft, die hadden ook hun issues en zitten daar nu ondertussen al een tijdje.

maar die Soetkin bijvoorbeeld, wat voor een leven heeft die daar 🫣
Soetkin heeft pech gehad dat haar dochter Adah is toegewezen aan haar ex.
Kan je in principe ook overkomen in een ander land dan Noorwegen , denk ik.

Anderzijds, Soetkin kan ook terug in Steigen gaan wonen. Ze is daar nog heel welkom, zoals we zagen in de aflevering van 06/01/25.
Geen verwijt, ik snap dat niet iedereen het ziet zitten jarenlang te gaan wonen 'in het hol van Pluto'.

Anderzijds, Soetkin kan ook terug in Steigen gaan wonen. Ze is daar nog heel welkom, zoals we zagen in de aflevering van 06/01/25.
Geen verwijt, ik snap dat niet iedereen het ziet zitten jarenlang te gaan wonen 'in het hol van Pluto'.

Ik meen mij te herinneren dat ze moest verhuizen naar Bode omdat ze daar de job van haar leven kreeg.

De montage van Evelyne haar hondenrace vond ik wel wat misleidend. Montage van mooie beelden onderweg en dan tekst dat ze op 70k van de finish was. Ik volledig in de veronderstelling dat ze de finish ging halen, zo dicht bij de finish ga je toch niet meer opgeven. Amaai, veel respect voor haar, nooit gedacht dat ze het ging halen.

...(30 sec later) Ah nee, toch niet, toch nog moeten opgeven.

Ik kan Annemie niet horen of zien. Krijg onmiddellijk rillingen over heel mijn lijf. Idem met Grey’s Anatomy btw, iets met die voice over daar.

Anyway, maandag wou madam perse Hoge Noorden kijken ondanks licht protest van mij. Er waren namelijk eerder die avond al duidelijke signalen dat de horizontale tango nog gedanst zou worden eens de kinderen (11 & 13 jaar) eindelijk eens op hun kamer zouden blijven (enkel God weet of ze slapen of niet). Ik wou mijn dansbeen dus niet teleurstellen en heb niet verder aangedrongen. Maar 20min (het kunnen er ook maar 10 geweest zijn) ver in het programma heb ik de handdoek gegooid. Samen met de levenslust van één van de deelnemers was mijn zin om nog een danske te placeren volledig verdwenen. Verder weg dan het hoge noorden vermoed ik want sindsdien al 2 dagen koude oorlog.

Bedankt Annemie, je hebt echt impact met je programma.

Moet ook niet voor altijd zijn, gewoon even volhouden. Het is een begin , erna kan altijd iets anders.

Ik denk dat het op lange termijn wel goed komt, maar zo je eerste 3 werkdagen in een ander land en het eerste die je ziet als je buitenkomt is Annemie , ge zou voor minder neerslachtig worden 😅
---
Spijtig voor Evelyne zo dicht bij de meet.
Zeker omdat ze er zelf niet zoveel kon aandoen.
Beginnen in een nieuwe job met een totáál nieuwe jobinhoud is sowieso al lastig genoeg. Nevermind in een vreemd land waar je dan een taal moet spreken die je eigenlijk (nog) niet machtig bent + alle randzaken die nog in orde moeten gebracht worden.

De appel valt overigens vaak ook niet ver van de boom. Totaal niet slecht bedoeld en moeilijk in te schatten op basis van alles samen een paar minuten TV maar ik zou er niet van verschieten moest Philip ook ne slag hebben van wat zijn zoon heeft. Als je dan uit een omgeving komt waar je uitsluitend alleen werkt en enkel moet communiceren met mensen uit u heel dichte vertrouwenscirkel (zijn vrouw) + je eigenlijk zelf u werktempo kan bepalen en je moet dan plots meedraaien in een omgeving waar je plots als werknemer onder tijdsdruk moet werken... niet evident.

Tis ook een beetje zwak dat ze daar alle dagen staat... wat verwacht je nu van verschil tussen dag 1 en dag 3? :S Laat die mens eens een paar weken op zijn effen komen.

Zonde voor Evelyne wel. Ik zei aan het begin van de aflevering nog tegen mijn vrouw: "ze gaat het niet halen, we zijn aflevering 4 en ze zit nog altijd in het eerste kwart van de race, zóveel afleveringen zijn er niet..." Maar plots ging het dan wel héél hard en dacht ik dat het binnen was, om dan toch nog te stranden... wat een rollercoaster :crazy: Jammer, ik ben geen fan, maar op die manier een groot doel missen wens ik niemand toe.

Volgens haar IG is de uitzending van een race in 2023, in 2024 is het haar wel gelukt (en ze zal wss deelnemen in maart 2025):
VHhohtF.png

Erg makkelijk is het niet om die husky races te volgen, het is een niche waar je best Noors voor kent (en wat lokale kennis voor de namen van de races).

Mensen, dat riedeltje dat Annemie mensen dieper in de put zou duwen, begint wel afgezaagd te worden hoor.

Ik heb het in ieder geval nooit zo ervaren.

Mensen, dat riedeltje dat Annemie mensen dieper in de put zou duwen, begint wel afgezaagd te worden hoor.

Annemie heel lieve vrouw in het echt. Maar wel grappige stijl van interviewen. En op zich toch gewoon funny als je er op begint te letten zeker in combinatie met al die mensen die eigenlijk soms spijt hebben dat ze daar zijn,

Benieuwd ook of 'haar eigen (Noordpool)verhaal' meer zendtijd gaat krijgen dan die 2 momenteel compleet random aandoende regels in de intro.

Annemie onthult haar droom in een HLN-artikel (achter paywall):
Ze trekt naar het onherbergzame Spitsbergen om een tijd weg te zijn van alles. Het gaat niet over een langetermijnvisie. Daarvoor vindt ze het leven in België veel te goed. Of zoals ze het zelf formuleert "het beste van twee werelden". Terwijl die andere stakkers daar in het noorden zitten te ploeteren 😅

Benieuwd ook of 'haar eigen (Noordpool)verhaal' meer zendtijd gaat krijgen dan die 2 momenteel compleet random aandoende regels in de intro.
Dit seizoen telt blijkbaar 12 afleveringen, dus er is nog tijd en ruimte genoeg. Ik vermoed dat ze dat houden tot de laatste afleveringen.

Annemie: "En hoe voelt dat zo helemaal alleen een mening hebben" :oi22: (Mopje e ;))

Annemie duwt die mensen niet zelf dieper in de put e.
Annemie strooit gewoon extra grof zeezout in de wonde.

Ik was geen fan van Annemie eigenlijk (ik hield niet zo van haar stem), maar door haar interview stijl in dit programma ben ik wel fan geworden.
Ik vraag me af of dat ze in vorige programma's dezelfde stijl had ?

Terug
Bovenaan