Het Hoge Noorden Seizoen 3

De gedachtengang van die tandartsen kan ik toch ook niet echt volgen. Ze hebben al een paar keer vermeld dat ze zijn verhuisd omwille van de kinderen, maar ik zie echt niet in waarom een kind daar ineens gelukkiger zou zijn dan hier in België. En één van die kinderen heeft blijkbaar autisme. Hoe gaat zo'n kind nu in godsnaam gelukkiger worden door naar een ander land te verhuizen, een andere taal, totaal nieuwe omgeving, nieuwe school, enz. Die gaan volgens mij nog heel hard van hun roze wolk afdonderen.
België is te hard voor hem geven ze aan ... Ben ook wel benieuwd in the end

De gedachtengang van die tandartsen kan ik toch ook niet echt volgen. Ze hebben al een paar keer vermeld dat ze zijn verhuisd omwille van de kinderen, maar ik zie echt niet in waarom een kind daar ineens gelukkiger zou zijn dan hier in België. En één van die kinderen heeft blijkbaar autisme. Hoe gaat zo'n kind nu in godsnaam gelukkiger worden door naar een ander land te verhuizen, een andere taal, totaal nieuwe omgeving, nieuwe school, enz. Die gaan volgens mij nog heel hard van hun roze wolk afdonderen.
Heb ik dat nu goed verstaan in de laatste aflevering en is Philip begin de 50? Moet dan toch een serieus leeftijdsverschil zijn met Mariska. Ik dacht dat die elkaar hadden leren kennen tijdens hun studies?

Heb ik dat nu goed verstaan in de laatste aflevering en is Philip begin de 50? Moet dan toch een serieus leeftijdsverschil zijn met Mariska. Ik dacht dat die elkaar hadden leren kennen tijdens hun studies?
Ergens in de gazet gelezen dat ie dacht ik 53 is en Mariska 41, maar kan het mij fout herinneren.

Over hun keuze, zoals zovelen vluchten ze wat weg van wat hen hier stoort, dat lijkt inderdaad vrij drastisch maar je kent natuurlijk niet het hele verhaal daarachter. Het lijken me geen onbezonnen mensen dus ze zullen zich wellicht wel goed geïnformeerd hebben. Die lijken mij dat echt wel voor die kinderen te doen, soms is het twee stappen achteruit voor je terug vooruit kan. Ik hoop dat ze er hun plek vinden.

Ergens in de gazet gelezen dat ie dacht ik 53 is en Mariska 41, maar kan het mij fout herinneren.
Ik had ook 53 begrepen in de uitzending van 30/12/2024.

Zie ik hier toch 56 ...

De 41 lijkt wel te kloppen.

Over hun keuze, zoals zovelen vluchten ze wat weg van wat hen hier stoort, dat lijkt inderdaad vrij drastisch maar je kent natuurlijk niet het hele verhaal daarachter. Het lijken me geen onbezonnen mensen dus ze zullen zich wellicht wel goed geïnformeerd hebben.
Philip heeft als Erasmusstudent in Noorwegen gestudeerd, iirc. Noorwegen is hem dus niet helemaal onbekend. 't Zijn dus geen Arent&Dorien ;)

Die lijken mij dat echt wel voor die kinderen te doen, soms is het twee stappen achteruit voor je terug vooruit kan. Ik hoop dat ze er hun plek vinden.
👍

Voor die Ben heb ik nog het meeste respect, vanuit zijn passie in z'n eentje naar daar gaan om die Collies te trainen, chapeau. Dan iemand leren kennen en een leven opbouwen allemaal vanuit die diepe passie voor honden, je moet het maar doen. Lijkt mij een heel down to earth kerel ook.

Evelyne met die hondenslee is toch iets raar, ook haar passie en chapeau, maar welk verhaal zit hierachter, hoe komt zij ginder aan de kost? Heb de vorige seizoenen niet echt gevolgd...

Duw hem maar dieper in de put, Annemie :oi22:

VSajqlx.png

UsgAyMQ.png

Ik dacht echt dat ze weer ergens een liefdesrelatie over het randje zou duwen, maar Dementor Annemie heeft in Philip een makkelijker slachtoffer gevonden om alle levenslust uit weg te zuigen.

Over hun keuze, zoals zovelen vluchten ze wat weg van wat hen hier stoort, dat lijkt inderdaad vrij drastisch maar je kent natuurlijk niet het hele verhaal daarachter. Het lijken me geen onbezonnen mensen dus ze zullen zich wellicht wel goed geïnformeerd hebben. Die lijken mij dat echt wel voor die kinderen te doen, soms is het twee stappen achteruit voor je terug vooruit kan. Ik hoop dat ze er hun plek vinden.
Mariska sprak zelf over een rijdende trein waar ze op moeten springen als ze terug keren uit verlof maar eerlijk: daar kiezen ze uiteindelijk volledig zelf voor. Dat je uit een bestaande tandartspraktijk niet plots de helft van je klanten buiten schopt snap ik, maar sluit je boeltje dan en verhuis 50km verderop en begrens je patienten op 60-70% (of zelfs 50%). Hell, verhuis desnoods naar de Ardennen waar het leven toch ook op een ander tempo loopt dan hier in Vlaanderen, zeker als er geen commutes nodig zijn...

Het moet toch inderdaad vooral om hun kinderen draaien... want die ratrace is toch ook vermijdbaar zonder zó ver weg te trekken. Tenzij er in Noorwegen sociale zekerheid dingen spelen, maar dan nog heb ik een heel sterk vermoeden dat je daar de eerste x aantal jaar geen beroep op gaat kunnen doen.

Die tandarts uit Kapelle lijkt een mix van Jasper Steverlinck en Philip Roodhooft :unsure:
Hij doet mij eigenlijk altijd aan de andere Roodhooft (Christoph) denken :unsure:

maar dan nog heb ik een heel sterk vermoeden dat je daar de eerste x aantal jaar geen beroep op gaat kunnen doen.
Zolang je werkt is dat geen probleem. En wat die andere betreft, als ze al sinds 2012 in Noorwegen zit krijgt die een uitkering van van NAV. ( als ze geen job heeft)

De Hollanders beginnen hun Hoge Noorden serie uit te zenden. Elke maandag op prime time op een publiek net.

Waren weer hele zonderlinge mensen, en Zweden als vestigingsplaats kwam er ook in voor.
De Nederlandse presentatrice is ook niet mis trouwens.
Vanaf morgen seizoen 2:

Annemie gaat zelfs letterlijk duwen...

cvU9IpG.gif

Viel me ook op!

Hilarisch ook hoe ze altijd op Philip springt om die mens een depressie aan te praten.
Staat ze hem na een lange werkdag op te wachten en na een obligatoire begroeting gelijk beginnen stoken.
Die Mariska is veel meer stoicijns, daar kan Annemie een pak minder energie uit halen.

Vond het wel spijtig van Evelyne. Ik werd al gek na een halve minuut die honden op tv te zien, laat staan na dagen zonder veel slaap en bij -30°C :help:

Die Philip gaat die job nooit volhouden

Moet ook niet voor altijd zijn, gewoon even volhouden. Het is een begin , erna kan altijd iets anders.

Ik denk dat het op lange termijn wel goed komt, maar zo je eerste 3 werkdagen in een ander land en het eerste die je ziet als je buitenkomt is Annemie , ge zou voor minder neerslachtig worden 😅
---
Spijtig voor Evelyne zo dicht bij de meet.
Zeker omdat ze er zelf niet zoveel kon aandoen.

Langs de ene kant ben ik wel enigszins jaloers op zo'n mensen die hun droom najagen. Langs de andere kant hebben ze allemaal wel hun problemen en moet je een hoop lef hebben om zo'n sprong in het onbekende te maken en het zekere, risicoloze leven dat je hier hebt - ook al is Noorwegen qua omgeving, rust, manier van leven, etc wel veel aangenamer dan België - daarvoor op te geven. Uiteindelijk zijn er wel enkele die het geluk vinden (het meisje op de boerderij, Ben en zijn honden), maar die Soetkin bijvoorbeeld, wat voor een leven heeft die daar 🫣

Terug
Bovenaan