Het Hoge Noorden Seizoen 3

Ik vond S01 geweldig en zag dankzij dit topic dat er plots een S03 bezig is. Blijkbaar had ik S02 helemaal gemist dus dat heb ik snel even ingehaald.
Dit is letterlijk het enige TV-programma waar ik actief naar kijk.

't Is die combinatie van het voorstellen van een land met prachtige natuur (waar ik wsl m'n mooiste reis heb gemaakt tot hier toe) met die atypische manier van interviewen (waar we allemaal fan van zijn :) ) van al even atypische mensen.

't Is ook interessant om die mensen te zien evolueren. Er zijn er die eerst een zwakke indruk geven maar dan toch laten zien dat ze meer in hun mars hebben. Zoals dat koppel Dorien/Arent, die hebben positief verrast. En dan zijn er anderen die gewoon puur entertainment zijn :unsure:
En ja, dat verhaal van die Emma, da's perfect he.

Annemie going for the kill tonight 🤣

O5rVYwn.png

Allez, Annemie is er weeral in geslaagd Philip te doen wenen. Uiteraard met een grote glimlach op haar lippen :biglaugh:

En maar blijven peuteren in de wonde dat die mensen zoveel hebben achtergelaten :oi22:

Ben de ganse serie nog eens aan het herbekijken en de awkward tafelscene met een gescheiden Marijke en Kris (S01E04, vanaf minuut 33) blijft toch wel een van de meest legendarische tvmomenten ever.

Zelfs ons Annemie weet ni wa zeggen :biglaugh:

Schandalig van die Evelyne dat die meedoet met die slederace! Door haar werd Annemie onwel van de kou en moest die binnen gaan zitten om te bekomen. Zo spelen met het leven van Annemie, onze nationale schat :angry:

Ben de ganse serie nog eens aan het herbekijken en de awkward tafelscene met een gescheiden Marijke en Kris (S01E04, vanaf minuut 33) blijft toch wel een van de meest legendarische tvmomenten ever.

Zelfs ons Annemie weet ni wa zeggen :biglaugh:

Ik zie haar nog zó zitten, met een profijtig mondje en lange tanden een stukje voedsel van haar vork trekkend
:love:

Ik zie haar nog zó zitten, met een profijtig mondje en lange tanden een stukje voedsel van haar vork trekkend
:love:
"Kaasrasp???"
- Nee, ik heb geen. Jij hebt ze alledrie.

*Marijke tsjoeft naar beneden*

"Heb je komkommer???"
-Euh, nee, gij zijt naar de winkel geweest he. Is er geen keuze genoeg mss?
"Grrr, terug naar beneden"

*Marijke tsjoeft terug naar beneden*

Daar staat dan zoveel lekker eten op tafel en dan eet ze een zielig broodje met kaas en komkommer.

Ligt het aan mij of zien die er echt allemaal doodongelukkig uit? Die komen over alsof ze gewonden gedeporteerd geweest zijn naar daar. Op de ene met haar sledehonden na dan misschien, die lijkt het nog wel enigszins naar haar zin te hebben, maar de rest...

Ligt het aan mij of zien die er echt allemaal doodongelukkig uit? Die komen over alsof ze gewonden gedeporteerd geweest zijn naar daar. Op de ene met haar sledehonden na dan misschien, die lijkt het nog wel enigszins naar haar zin te hebben, maar de rest...
Die met haar sledehonden is volgens mij bipolair en als ze gefilmd wordt zit ze precies in een manische periode.

"Kaasrasp???"
- Nee, ik heb geen. Jij hebt ze alledrie.

*Marijke tsjoeft naar beneden*

"Heb je komkommer???"
-Euh, nee, gij zijt naar de winkel geweest he. Is er geen keuze genoeg mss?
"Grrr, terug naar beneden"

*Marijke tsjoeft terug naar beneden*

Daar staat dan zoveel lekker eten op tafel en dan eet ze een zielig broodje met kaas en komkommer.
Je vergeet nog:

Kris: "De mensen bekijken het verkeerd. Wij zijn nooit geen partners geweest eigenlijk hé."

Annemie: "Jullie zijn toch getrouwd geweest?!"

Kris: "We zijn getrouwd geweest, ma pff ja, de relatie is nooit echt, jah, ontpopt eigenlijk."

(Marijke enters the room met één van haar drie kaasraspen)
*crickets*

Die gast met zijn schapen honden lijkt mij toch ook wel meer dan content.

Dat die tandartsen niet zo vrolijk zijn wel te begrijpen als je ziet wat ze hier allemaal opgaven.

Straf wat die Eveline doet wel. Volgende maand doet ze weer mee aan wedstrijd. Hoop oprecht dat ze het deze keer wel haalt. Mooi hoe iemand zijn dromen najaagt. Die heeft met 8 honden in een cammionet gewoond.

En hoe voelt dat nu om als tandtechnicus opnieuw helemaal onderaan de ladder te beginnen.

Zo pijnlijk :rofl:

De gedachtengang van die tandartsen kan ik toch ook niet echt volgen. Ze hebben al een paar keer vermeld dat ze zijn verhuisd omwille van de kinderen, maar ik zie echt niet in waarom een kind daar ineens gelukkiger zou zijn dan hier in België. En één van die kinderen heeft blijkbaar autisme. Hoe gaat zo'n kind nu in godsnaam gelukkiger worden door naar een ander land te verhuizen, een andere taal, totaal nieuwe omgeving, nieuwe school, enz. Die gaan volgens mij nog heel hard van hun roze wolk afdonderen.

De gedachtengang van die tandartsen kan ik toch ook niet echt volgen. Ze hebben al een paar keer vermeld dat ze zijn verhuisd omwille van de kinderen, maar ik zie echt niet in waarom een kind daar ineens gelukkiger zou zijn dan hier in België. En één van die kinderen heeft blijkbaar autisme. Hoe gaat zo'n kind nu in godsnaam gelukkiger worden door naar een ander land te verhuizen, een andere taal, totaal nieuwe omgeving, nieuwe school, enz. Die gaan volgens mij nog heel hard van hun roze wolk afdonderen.
Je moet het op lange(re) termijn bekijken.
Volgens hen zou er in Noorwegen oa een trager ritme en meer rust zijn. Minder ratrace.

Wat mij meer verbaasde is dat de 11 jarige Lars (die met autismespectrumstoornis) blijkbaar nog nooit Noors heeft geleerd.

Je moet het op lange(re) termijn bekijken.
Volgens hen zou er in Noorwegen oa een trager ritme en meer rust zijn. Minder ratrace.

Wat mij meer verbaasde is dat de 11 jarige Lars (die met autismespectrumstoornis) blijkbaar nog nooit Noors heeft geleerd.

Terwijl die moeder het wel al geleerd heeft. Grote fout om kinderen al niet wat mee te geven van die kennis.

Terug
Bovenaan