Het Hoge Noorden Seizoen 3

Zalig. Dit is één van mijn favoriete tv-series. Mijn vriendin had het nog nooit gezien dus gisteren gestart met S1. In de eerste aflevering zie je al meteen Kris & Marijke, heerrrlijke tv :love2: En Annemie is hier perfect voor, die is gewoon één van de karakters van de show. NO MERCY :ROFLMAO:

Annemie: “Zeg Kris, wil dat dan zeggen dat jij financieel eigenlijk helemaal aan de grond zit?”

Kris: “Euh ja Annemie, daar komt het eigenlijk wel op neer.”

Schitterend hoe ze de vinger steeds op magistrale wijze in de wonde kan steken 😂

Annemie: Marijke, er is intussen veel veranderd he?
Marijke: *kijkt fier en met enig optimisme in de ogen naar de kudde* Ja, groter geworden he.

Stilte

Annemie: Je bent ook gescheiden nu

Marijke: *kijkt depressief naar beneden en durft geen oogcontact meer maken* Ja...

Geniaal.

Was dat met die 2 kaasraspen?
:love:

Idd, in de hoofdrol: de verdwenen Kaasraspen, de afwezige komkommer, de rijkgevulde tafel, en... Annemie.

Beste quote van Kris tijdens dat moment, na het blijvend gezaagd en geneut van Marijke, met een geniepige smile op zijn gezicht: "aahja, gij wou scheiden he ;) "

Idd, in de hoofdrol: de verdwenen Kaasraspen, de afwezige komkommer, de rijkgevulde tafel, en... Annemie.

Beste quote van Kris tijdens dat moment, na het blijvend gezaagd en geneut van Marijke, met een geniepige smile op zijn gezicht: "aahja, gij wou scheiden he ;) "

Ik heb uit nostalgie die aflevering nog eens gekeken op VRT max.

Was al vergeten hoe zuur die Marijke kon kijken, die haar mondhoeken hangen permanent naar beneden.
Heeft Chris sapjes gemaakt, lust ze dat natuurlijk niet.
Heeft Chris de tafel volgezet met lekkernijen, moet ze natuurlijk ne komkommer hebben die er toevallig niet ligt.

En Annemie die dan een paar stukjes fruit op haar bord heeft liggen, klaar om vervelende vragen te stellen zonder haar mond vol. Maar ze was opvallend stil en zei bijna niks, de enige echte graadmeter hoe ackward een situatie is :biglaugh:

Hoe zou het zijn met Eddy? Iets zegt me dat ze gescheiden zijn.
Iets zegt mij dat ze niet officieel gescheiden zijn, ik denk niet dat dat in haar kraam past. Maar dat ze niet meer samen leven, zelfs niet 1 week op de 3 maand lijkt redelijk duidelijk.
Die heeft eigenlijk nog hoerenchance dat er toch nog 1 van haar dochters is achter gebleven... Emma zei het zelf al: "Wij gaan elken dag daar eten, mama vind da leuk, want anders is ze eenzaam". Ocharme diejn Tommy, het ziet er ne grote knuffelbeer uit maar ik vraag mij wel af dat zelfs hij de courage heeft om dagelijks zijn schoonmoeder te trotseren op lange termijn...

Ik begrijp dat toch eerlijk gezegd allemaal niet zo heel goed: ze is extravert en ruimtevullend. Steek die in een ruimte met 20 anderen en ze heeft wrs 80% van de tijd het woord. En zo iemand gaat dan naar een eiland waar alles samen 50 mensen wonen? :unsure:

Was Eddie geen aannemer die voor maanden aan een stuk in België bleef om te werken?
Ze hebben natuurlijk daar hun huis nog met de andere kinderen die in België bleven.
Als ik het goed heb zit Veerle samen met dochters Emma en Katoo in Noorwegen. Katoo is door de week niet thuis maar op internaat.

Moet je maar willen, alleen op een eiland gaan zitten terwijl manlief en de meerderheid van de kroost niet aanwezig zijn. Wat doet die vrouw daar eigenlijk? Hadden die ook niet dat schooltje gekocht ofzoiets?

Ik denk dat je zweven met misselijkheid verwart :unsure:.

Ben maar heel sporadische kijker maar na 1 aflevering nu heb ik al 2 mensen zien huilen. Goed begin wel.

Die zweverige shit van Veerle is er natuurlijk gekomen na de doortocht van Annemie. Je ziet dat Veerle al haar innerlijke kracht moet bundelen om Annemie geen slaag te geven nadat die Emma in huilen deed uitbarsten.

Sorry, ik ga echt veel te hard op in dit programma :help:

Ik vind Kris toch het hoogte punt over alle seizoenen heen.
Zou hij nog altijd zijn Alpaca's hebben ?
Zou hij ondanks dat hij financieel in een diepe put zat toch die oehoe gekocht hebben

Jammer dat die geen eigen reality show heeft gekregen, met dan Annemie als voice over.

Die zweverige shit van Veerle is er natuurlijk gekomen na de doortocht van Annemie. Je ziet dat Veerle al haar innerlijke kracht moet bundelen om Annemie geen slaag te geven nadat die Emma in huilen deed uitbarsten.

Sorry, ik ga echt veel te hard op in dit programma :help:
Iets zegt mij dat de verborgen emotie achter de tranen ook was:
"ja, papa is vertrokken, en mama kan niks en heeft dus geen geld om de boerderij te kopen"

Terug
Bovenaan