Het grote spaghetti-draadje: waar eet jij de beste spaghetti bolognese?

De meyboom in Brussel vind ik anders wel zeer goede bolognaise hebben. Smaakt elke keer weer...

Edit, ik zie dat het hier al stond :thumb:

Edit 2, ze hebben ook andere soorten, waaronder een trio van pasta, niet voor de kleine eters wel
Denk dat die gewoon 7 of 8 soorten pasta hebben en dat is de kaart dan. Zit altijd stampvol en je geraakt daar niet binnen s’middags zonder reservatie.

Die pasta maison (curry met kip) vind ik daar nog het beste van allemaal. Van voor Corona geleden dat ik daar nog geweest ben, tijd voor een bezoekje!
 
Da's voor mij hoogstens een 1/10.
Saus heeft helemaal niets met Bolognese te maken, volledig door de blender gehaald en te vergelijken met grootkeuken die je in de middelbare school krijgt.
Desondanks De Kastart niet zo veraf is voor mij, ben ik er nog nooit geweest, vooral omdat ik meer negatieve dan positieve commentaren erover hoor.
In een studentenstad lijkt het me nochtans de kip met de gouden eieren om goede en betaalbare spaghetti's aan te bieden.
 
Hier ook een fan van spaghetti en andere pasta's, al is spaghetti zelf nu ook niet iets dat ik direct ga bestellen op restaurant. Toch ben ik wel benieuwd naar die Mister Spaghetti.
 
Pee klak is al 30 jaar overrated.
Opgepast, ook ik ga er nog om de 3 maanden ofzo maar die is eigenlijk maar basic.

Ik vind eigenlijk de bavet al beter tegenwoordig.
 
Denk dat die gewoon 7 of 8 soorten pasta hebben en dat is de kaart dan. Zit altijd stampvol en je geraakt daar niet binnen s’middags zonder reservatie.

Die pasta maison (curry met kip) vind ik daar nog het beste van allemaal. Van voor Corona geleden dat ik daar nog geweest ben, tijd voor een bezoekje!
Hier wordt aangehaald dat dit een obscuur restaurant/brasserie zou zijn, lmao, heeft gewoon het interieur van een bruine kroeg, beetje vanin den tijd.

Je moet idd best reserveren, en idd, buiten een bolo kan je daar nog andere lekkere borden pasta scoren. Nog nooit teleurgesteld geweest, en is absoluut een omweg waard. In de zomer best een terrasje reserveren, dan zit je helemaal goed :thumb:
 
Hier wordt aangehaald dat dit een obscuur restaurant/brasserie zou zijn, lmao, heeft gewoon het interieur van een bruine kroeg, beetje vanin den tijd.

Je moet idd best reserveren, en idd, buiten een bolo kan je daar nog andere lekkere borden pasta scoren. Nog nooit teleurgesteld geweest, en is absoluut een omweg waard. In de zomer best een terrasje reserveren, dan zit je helemaal goed :thumb:
Kom kom, is gelegen in een kantorenwijk in Brussel en als je het niet weet loop je er straal voorbij. Precies of iemand van buiten centrum Brussel ooit heeft gehoord van de Meyboom.
 
Kom kom, is gelegen in een kantorenwijk in Brussel en als je het niet weet loop je er straal voorbij. Precies of iemand van buiten centrum Brussel ooit heeft gehoord van de Meyboom.

Daarom is het toch nog geen obsure zaak?

Alleszins ook wel fan van de Meyboom. Wel zware maaltijd voor de lunch, niet goed voor de productiviteit.

Pee Klak vind ik dan weer zwaar overrated. Ik ga er heel af en toe om iets binnen te spelen voor een concert op de Heizel, bij gebreke aan alternatieven in de buurt.
 
Ik durf +-1x/jaar nog wel eens naar Bavet (Gent) te gaan om een spaghetti met een Duveltje binnen te spelen voor ik naar de cinema trek en dat is dan ook zowat de enige keer dat ik geen zelfgemaakte spaghetti eet.
Zoals hier ook al aangehaald, dat is eerder comfort food dan iets dat ik 'ga eten' :unsure: maar in die context smaakt Bavet me wel steeds.
Niets beter dan zelfgemaakte saus en versgedraaide pasta thuis!
 
In Maastricht is die Bavet vrij snel weggegaan, maar dat is dus nog oké?
 
Bolognese is nu zowat de slechtste keuze die je kan maken. Maar de beste pasta die ik ooit heb gegeten was toch in een random restaurant in Rome, buiten het toeristische deel. Eigenlijk daar pas ontdekt dat ik eigenlijk wel graag Italiaans eet.
 
Hier ook een fan van spaghetti en andere pasta's, al is spaghetti zelf nu ook niet iets dat ik direct ga bestellen op restaurant. Toch ben ik wel benieuwd naar die Mister Spaghetti.
Ik vind het wel opmerkelijk dat die Mister Spaghetti, als keten, zo goed scoort in dat artikel.
Of zegt misschien veel over de concurrentie?
 
Wel grappig dat hier al een paar keer de Meyboom is aangehaald. Is nochtans een obscuur café/brasserie in Brussel. Ook altijd goeie herinneringen gehad aan de Monk, waarschijnlijk geromantisch door de fijne avonden (en overmatig alcoholgebruik).
Veel grote kantoren daar in de buurt. Daarmee dat de Meyboom gekend is.
 
Kom kom, is gelegen in een kantorenwijk in Brussel en als je het niet weet loop je er straal voorbij. Precies of iemand van buiten centrum Brussel ooit heeft gehoord van de Meyboom.
Mag iets nog authentiek zijn, en niet de label van obscuur krijgen? Ik zeg dat je terugkomt daar wanneer je daar eens gaat eten. Of is het dan slecht in uw ogen?? Pasta primeert en je kan er ook iets drinken. Is idd veel volk van alle grote boitten uit de buurt die daar gaan. Is het daarom slecht, of minder bekend?
 
Mag iets nog authentiek zijn, en niet de label van obscuur krijgen? Ik zeg dat je terugkomt daar wanneer je daar eens gaat eten. Of is het dan slecht in uw ogen?? Pasta primeert en je kan er ook iets drinken. Is idd veel volk van alle grote boitten uit de buurt die daar gaan. Is het daarom slecht, of minder bekend?
Take a chill pill, obscuur kan ook in de betekenis zijn van onbekend/onbemind (speciaal voor jou nog eens opgezocht in de dikke Van Dale). Ik ben grote fan van alles wat bruin en niet commercieel is dus iets als de Meyboom kon me altijd bekoren. Misschien iets minder ruig zijn en meer Das.
 
Take a chill pill, obscuur kan ook in de betekenis zijn van onbekend/onbemind (speciaal voor jou nog eens opgezocht in de dikke Van Dale). Ik ben grote fan van alles wat bruin en niet commercieel is dus iets als de Meyboom kon me altijd bekoren. Misschien iets minder ruig zijn en meer Das.
Een das is altijd ruig :unsure:
 
Terug
Bovenaan