Het grote spaghetti-draadje: waar eet jij de beste spaghetti bolognese?

Bolognese is nu zowat de slechtste keuze die je kan maken.

Ahum.
Er zijn nogal wat restaurants, en zeker in Emilia Romagna, die erg trots op hun tagliatelle/pappardelle al ragù zijn.

Is dan ook een goeie keuze om als primo piatto te nemen.
 
Idem. Op restaurant eet ik nooit spaghetti bolognese. Omdat dat zo iets is dat ze perfect kunnen opwarmen uit een pot, kan ik daar geen geld aan geven.

Moest ik nu naar La Rigue gaan in Knokke, zou ik ook geen spaghetti nemen.
Dezelfde Luc Bellings uit de openingspost is er gaan eten en alle gerechten kregen zowaar een 10/10.


Leuk dat ze dit vermelden:
Hoewel we incognito gereserveerd hadden, botste Luc Bellings al na letterlijk twee meter op Peter Goossens en kreeg hij meteen een kleine rondleiding.
 
Ik vind het wel opmerkelijk dat die Mister Spaghetti, als keten, zo goed scoort in dat artikel.
Of zegt misschien veel over de concurrentie?
Goede saus maken is redelijk gemakkelijk, zelfs in grote hoeveelheden. Dan is het gewoon een kwestie van goede kwaliteit pasta die juist is afgekookt te gebruiken om het te serveren.

En in België kom je al heel ver met redelijke saus, laat staan echt goede.
 
Mooi om te appreciatie voor De Meyboom hier te lezen, met zeer ruime voorsprong de beste spaghetti die in België te vinden is. Naast de trio, kan je ook een duo nemen (staat niet op de kaart). Halfje bolo en halfje sauce maison (kip roomsaus), waanzinnig goed. Veel gaan eten als student aan de EHSAL en ook nog in de buurt gewerkt, ik mis 'm wel.

Enige jammere, maar begrijpelijk, is dat die enkel doorheen de week open is en enkel onder de middag.
 
Terug
Bovenaan