Het grote pluimvee topic

Hier 4 nieuwe aanwinsten. 2 Brahma's en nog 2 bruine legkippen. Eiereeeuh! 8 leggers in totaal.
 
Ik heb dat met mijn zijdehoenen.
Minder vaak dan een zijdehoen.
Maar een zijdehoen pak je op van het nest en de kous is af
Zo'n Tiense vechters hen weegt bijna 5 kg en dat zijn echt valse tikken die zich niet zo maar laten doen.:unsure:
 
Minder vaak dan een zijdehoen.
Maar een zijdehoen pak je op van het nest en de kous is af
Zo'n Tiense vechters hen weegt bijna 5 kg en dat zijn echt valse tikken die zich niet zo maar laten doen.:unsure:
My god, dat zien er gemene beesten uit :eek2:
 
Rip kuiken.. de nacht niet overleefd. Het was al het dutske van de 4, veel groei zat er niet in terwijl de 3 andere al staartkweek hadden. :(
 
Jammer dat ik geen kippen meer kan houden, te veel last van vossen, deze winter bomen gepland en 10 tal vernietigd door reetjes ... natuur is soms een uitdaging en ik heb het niet zo voor zware/hoge afsluitingen, restende bomen wel afgeschermd nu. Gelukkig nog heel wat wilde vogels en een fazant die af en toe komt kijken.
 
Hier voorlopig 5 Brahma hennen (zalm, buff columbia, parelgrijs, goudpatrijs en zilverpatrijs).

Zalig rustige kippen in tegenstelling tot gewone legkippen, dat zijn meer losgeslagen dinosauriërs wanneer ze gevoerd worden. @ Tomski, wel opletten dat je ze niet te veel voert... Brahma's blijven eten.

Mijn legkippen zijn vandaag verhuisd naar mijn ouders, het hok is volledig proper gemaakt om morgen 2 nieuwe Brahma hennetjes (10 weken oud) te herbergen.
 
Jammer dat ik geen kippen meer kan houden, te veel last van vossen, deze winter bomen gepland en 10 tal vernietigd door reetjes ... natuur is soms een uitdaging en ik heb het niet zo voor zware/hoge afsluitingen, restende bomen wel afgeschermd nu. Gelukkig nog heel wat wilde vogels en een fazant die af en toe komt kijken.

Een vos of marter komen zelden overdag. Ik heb op mijn 2 "hokken" (groot tuinhuisje met 2 kippenhokken) een automatisch deurluikje geplaatst, echt een aanrader.
 
dat zijn meer losgeslagen dinosauriërs wanneer ze gevoerd worden.
Vroeger op school (30 jaar geleden ondertss) was mij trouwens altijd geleerd dat dino's koudbloedige reptielen waren
Maar dat klopt blijkbaar totaal niet :tongue:

+
 
Tot een jaar of 2 geleden ook steeds kippen gehad hier thuis, maar zijn ermee gestopt omdat er hier ook teveel een vos langskwam.
Maar liefst 3 keer op minder dan twee jaar had die een bloedbad komen aanrichten.
Achteraan de tuin grenzen quasi niet anders dan weilanden voor een paar honderd meter. Meestal liepen er zo'n 5-6tal kippen en ze hadden ongeveer 50m² om vrij te lopen, dus kon niet echt afgeschermd worden.
 
Sinds een paar weken 2 kippen, geen idee van het ras, een witte en een lichtbruine en ze leggen allebei goed (zo goed als elke dag).
 
Ook al efkes last van bloedluizen en krijg ze er niet uit =(
Iemand concrete tips?
1. ik heb al kot volledig proper gemaakt.
2. soort spray tegen insecten op de plaatsen waar ik bloedluizen zag
3. wit poeder overal gestrooid
4. tabaksschilfers gestrooid
5. natuurlijke vijandluizen (chicken heppie) uitgezet

Nog steeds luizen te bespeuren & kippen leggen niet meer
 
Hier misschien iemand tips om een broedende hen te laten stoppen met broeden?

Enkele dagen meerdere keren van de nest gezet => helpt niet
Dag in een donkere plaats in een doos gezet => helpt niet
3 dagen in een donkere plaats in een doos gezet => helpt niet
 
Hier misschien iemand tips om een broedende hen te laten stoppen met broeden?

Enkele dagen meerdere keren van de nest gezet => helpt niet
Dag in een donkere plaats in een doos gezet => helpt niet
3 dagen in een donkere plaats in een doos gezet => helpt niet
Paar dagkuikens onder leggen ?
 
Die van ons blijven goed leggen, we zijn bijna december en nog altijd 5-6 eieren per dag.

wPJmbiS.jpeg
 
Die van ons blijven goed leggen, we zijn bijna december en nog altijd 5-6 eieren per dag.

wPJmbiS.jpeg
Hier al een aantal weken nul eieren. :(
In de zomer 3-4 per dag van 4 kippen, maar zodra het wat afkoelt, vallen ze allemaal samen stil. Was vorig jaar net hetzelfde.
 
De bende nog wat uitgebreid. Nog 5 hennen bijgehaald. 2 bleu de landes, en 3 bruine Brahma's. Welkom Bam-bam, Bluey, Bingo, Bruin en Choco Flanel.
 
Als tiener had ik (mijn ouders) kippen, wil ze nu ook al geruime tijd maar gezien een eigen huis er met de huidige wooncrisis er niet direct inzit, is dat op de hele lange baan geschoven.

Opmerkelijk weinig foto's van de kippen en hun onderdak overigens :)
 
Als tiener had ik (mijn ouders) kippen, wil ze nu ook al geruime tijd maar gezien een eigen huis er met de huidige wooncrisis er niet direct inzit, is dat op de hele lange baan geschoven.

Opmerkelijk weinig foto's van de kippen en hun onderdak overigens :)

Hier heb ik een groot hok zelf gebouwd achteraan de tuin, met voldoende ruimte voor stockage van hooi en stro en zaagsel. Ook een afgesloten gedeelte met aparte ingang van de buitenren voor de konijnen. Alles van chickenguard voorzien uiteraard tegen de vossen/marters.

En een ultraluxe legbak voor 4 kippen tegelijk. Die gelijk een dwaze hoender allemaal in de linkse bak willen leggen, desnoods kruipen ze op elkaar. In bak 2, 3 en 4 is op die 4 jaar nog nooit een ei gelegd :rolleyes:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan