Het grote pluimvee topic

Knippen jullie de vleugels van jullie kippen?
Ik heb twee kipjes gekregen die volgens de verkoper gekortwiekt zijn maar volgens mij vliegen ze over de omheining want ik vind ze elke dag vrolijk tokkend los in de tuin.
 
Knippen jullie de vleugels van jullie kippen?
Ik heb twee kipjes gekregen die volgens de verkoper gekortwiekt zijn maar volgens mij vliegen ze over de omheining want ik vind ze elke dag vrolijk tokkend los in de tuin.

Nee, nog nooit moeten doen. Maar hier zijn het vooral de zwaardere rassen en die geraken sowieso niet airborne.
 
Knippen jullie de vleugels van jullie kippen?
Ik heb twee kipjes gekregen die volgens de verkoper gekortwiekt zijn maar volgens mij vliegen ze over de omheining want ik vind ze elke dag vrolijk tokkend los in de tuin.
Hangt gewoon af van het ras, zoals @Tomski al aangaf.
Ik heb vroeger goudbrakels gehad, dat is een vrij oud kippenras. Die sprongen gewoon op het 2 m hoge dak van mijn kippenhok, zonder echt hun vleugels te gebruiken.
 
Hangt gewoon af van het ras, zoals @Tomski al aangaf.
Ik heb vroeger goudbrakels gehad, dat is een vrij oud kippenras. Die sprongen gewoon op het 2 m hoge dak van mijn kippenhok, zonder echt hun vleugels te gebruiken.
Ok. Ik heb ze nog niet zien vliegen maar ik zie ze ook regelmatig op hun kippenhok zitten of op de omheining.
Het is nu ook maar een tijdelijk onderkomen, binnenkort normaal een hogere omheining.
 
Er is toch een marter kunnen binnen glippen in ons kippenhok en 1 kip heeft het niet overleefd.
De andere kip weigert nu het hok nog binnen te gaan. Ook 's nachts kruipt die nu op het dak ipv in het hok.
Kan ik ze het best vangen en er in zetten of zou ze vanzelf terug het hok gaan opzoeken?

Als we een nieuwe kip gaan halen, kunnen we ze zonder problemen samen zetten?
 
RIP in peace Billy :(

1 van mijn mooie witte Brahma dood :( beest was nog maar 2 jaar. Lag dood in het hok. Ze was wel al wat in elkaar getrokken de laatste dagen maar ook niet abnormaal met dit zeikweer.

Enjoy chickenheaven!
 
Vandaag nieuwe kippen gekocht.
Ik had nog twee Tiense vechter hennen zitten, maar Freya is vorige week, bij -6°C in een wak in de vijver gesprongen.
Nu dus een mooie toom Barnevelders gekocht (1 Haan drie hennen), zwart-bruin en blauw-bruin.
Vanavond wel wat moeite gehad om ze binnen te krijgen.
Nu moet ik deze nog een naam geven...
Een Nederlands ras, dus Joop, Josje, Willemien en Babette
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan