Het coronavirus: nieuws & updates

De tante van mijn vrouw haar broer haar achternicht haar dochter ook! :eek2:
Das iemand waar ik professioneel met in contact kom.... Jonge 40tiger.... Blijft toch gevaarlijk die covid en kan begrijpen dat er mensen het mondmasker weer boven halen.
 
Heb het vorig jaar zelf héél zwaar te pakken gehad (dacht ook dat de booster niet nodig was toen), dus nu terug geboostered en wanneer ik me ziek voel blijf ik thuis, doe zelf test, en indien positief en toch buiten zou moeten, mondmasker op.
Mijn ziekteverloop was dusdanig zwaar, pijnlijk en best langdurig, niettegenstaande ik niet gehospitaliseerd ben geweest (was wat kantje boordje beslissing) dat ik dat echt niemand anders wil aandoen als het kan vermeden worden.
Niettegenstaande ik geen "long covid" heb, voel ik toch dat ik niet naar 100% gerecupereerd ben, is wat moeilijk te zeggen natuurlijk, je kan dat objectief niet echt meten.
 
en wanneer ik me ziek voel blijf ik thuis, doe zelf test, en indien positief en toch buiten zou moeten, mondmasker op.
dat ik dat echt niemand anders wil aandoen als het kan vermeden worden.

Dit is eigenlijk de enige correcte attitude, die iedereen zou moeten hanteren.
Uiteraard zeer jammer dat je zo ziek bent geweest.

Heb de indruk dat velen die maar 'een beetje ziek zijn' (maar die wel weten dat ze positief zijn) alsnog zich in het publieke leven begeven, terwijl ze anderen kunnen besmetten die er heel erg ziek van kunnen worden.
Het is niet omdat je zelf maar een beetje ziek bent, dat de anderen een gelijkaardig matig ziektebeeld doormaken.
 
Dit is eigenlijk de enige correcte attitude, die iedereen zou moeten hanteren.
Uiteraard zeer jammer dat je zo ziek bent geweest.

Heb de indruk dat velen die maar 'een beetje ziek zijn' (maar die wel weten dat ze positief zijn) alsnog zich in het publieke leven begeven, terwijl ze anderen kunnen besmetten die er heel erg ziek van kunnen worden.
Het is niet omdat je zelf maar een beetje ziek bent, dat de anderen een gelijkaardig matig ziektebeeld doormaken.

Ik die dacht dat de mensheid toch 1 ding geleerd zou hebben uit deze hele heisa, nl dat als ge ziek bent ge thuis blijft.

En ik zie jammer genoeg ook op m'n werk weer mensen komen werken die hun niet lekker voelen.
 
Ik die dacht dat de mensheid toch 1 ding geleerd zou hebben uit deze hele heisa, nl dat als ge ziek bent ge thuis blijft.

En ik zie jammer genoeg ook op m'n werk weer mensen komen werken die hun niet lekker voelen.
Ben wel wat ziekjes, maar je moet dat begrijpen, als je dan onder de collega's bent, is uw aandacht daar een beetje van afgeleid en dan kan ik toch nog werken met een beetje plezier.
 
Helemaal mee eens dat er te veel mensen zijn die ziek komen werken, maar er mag ook nuance zijn he. Als je thuis kan werken is het uiteraard wat makkelijker om met de eerste hoestbuis thuis te blijven. Ikzelf kan niet thuiswerken en ben best veel verkouden in de winter. Dat is onmogelijk om dan steeds thuis te blijven. Wat niet wilt zeggen dat ik ga werken indien ik me grieperig, koortsig of gewoon echt ziek voel.
 
Helemaal mee eens dat er te veel mensen zijn die ziek komen werken, maar er mag ook nuance zijn he. Als je thuis kan werken is het uiteraard wat makkelijker om met de eerste hoestbuis thuis te blijven. Ikzelf kan niet thuiswerken en ben best veel verkouden in de winter. Dat is onmogelijk om dan steeds thuis te blijven. Wat niet wilt zeggen dat ik ga werken indien ik me grieperig, koortsig of gewoon echt ziek voel.
Daarom bestaan er nu covid zelftests, om te kunnen zien of het covid is of een banale verkoudheid.
In het laatste geval is het dan toch ook verstandig om social distancing toe te passen en een mondmasker te dragen wanneer dat niet kan. Er is een groot verschil tussen alleen aan uw bureau te zitten of met 5 man te vergaderen in een kleine ruimte.
En als het covid of griep is of je hebt koorts of voelt u echt ziek, blijf dan gewoon thuis.
 
Terug
Bovenaan