Misschien niet, maar het is wel een toon die je ook ziet in artikels over dat fenomeen..Da's toch een conclusie die je niet kunt hardmaken, hoor. Een beetje hetzelfde als niezen als het licht uitgaat, en concluderen dat je het dus hebt uitgeniest.
Misschien is elke partij een beetje naar rechts opgeschoven omdat die standpunten aanslaan, en is dat ineens ook de reden dat het VB wint? Je kunt dezelfde conclusie hangen aan het feit dat pakweg de Sp.a groot blijft, ivm het economisch linkse standpunt van het VB. Maar da's toch een beetje te easy.
Dus het is niet alsof dat een conclusie is die ik ineens uit het ijle grijp, en misschien is conclusie een te sterk woord, laat het ons een theorie noemen.
En ik denk niet dat vooruit groot blijft wegens het economische standpunt van het VB, ik denk gewoon dat een HEEL groot deel van de mensen economisch links en sociaal rechts is. Velen wil uitkeringen en subsidies. Van bedrijfswagens tot leeflonen. En velen willen striktere justitie, minder migratie, etc En dan hangt het gewoon af van het probleem van het jaar of de maand is waar men valt qua stemmen.