Herzien regels omtrent streamingdiensten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carrion

Well-known member
Crowdfunder FE
Is het mogelijk om toch een herziening te krijgen voor de regel die stelt dat streaming accounts niet gedeeld mogen worden op het forum?

Het is overduidelijk dat alle streamingplatformen een gedoogbeleid hebben omtrent het delen van accounts. Want laten we wel wezen, als ze echt niet wouden dat accounts buiten het huishouden gedeeld werden was hier al lang een oplossing voor geweest.

Dat was net een groot voordeel dat 9lives vroeger had en BG nu, je kan een account delen met mensen die je vertrouwt en waarvan je weet dat ze te vertrouwen zijn dankzij de iTrader. Zo heb ik via 9lives ook mijn Disney Plus account en Youtube premium met verschillende members same gekocht. Dat zijn zaken die ik individueel toch nooit zou betaald hebben.

En laten we wel wezen, een Netflix of Disney gaat écht niet achter een BG aankomen omdat er hier 4 mensen een account delen. Zeker als je gigantische subreddits hebt die hetzelfde doel hebben. Het ergste dat kan gebeuren is dat de streamingdienst in kwestie de account stopzet. En dat is dan enkel pech voor zij die deze account gekocht hebben. Desnoods kan je in de regels opnemen dat het delen van streamingaccounts op eigen risico is en BG in geen geval verantwoordelijk is indien de account wordt stopgezet. Net zoals jullie evenmin verantwoordelijk zijn voor een verloren gegaan pakketje.

En zelfs dan nog zouden er hoogstwaarschijnlijk eerst waarschuwingen volgen. Dus dan zou je nog altijd kunnen zeggen van "Kijk mensen, voorlopig staan we het toe. Maar wij zijn niet verantwoordelijk voor stopgezette accounts en indien wij gecontacteerd worden door een van deze diensten stellen we terug een verbod in." Want ik betwijfel dat een Disney meteen zijn juridisch gewicht gaat smijten tegen een forum met een paar honderd actieve gebruikers.

En laten we wel wezen, er worden hier een pak grijzere dingen gedaan dan de vraag om een streamingdienst te delen eh. Of denken jullie dat die Windows of Office licenties voor 15 euro die hier soms verkocht worden werkelijk zuiver op de graat zijn?
 
Laatst bewerkt:
We snappen het probleem zeker en vinden het ook heel jammer. Maar er is geen grijze zone en geen gedoogbeleid bij die streamingsdiensten. Het is expliciet verboden in hun gebruiksvoorwaarden en er wordt actief op toegezien

Waarom we het niet doen, heeft twee redenen: Er worden verschillende users wel degelijk geband omdat ze ‘betrapt’ worden. En we kunnen het voor onze leden niet maken dat ze zonder te weten dat het niet mag, instappen in iets via ons forum dat resulteert in een ban van Netflix/Steam…

Daarnaast zullen het zonder specifieke reden de leden niet zijn die onder de loep genomen worden door de streamingdiensten, maar als wij een platform maken waarop mensen massaal het achterpoortje gebruiken, zullen ze ons wel snel halt toe roepen.

Als er nog foute dingen gebeuren, worden die trouwens heel snel een halt toe geroepen, en anders mag je altijd reporten.
 
Tgoh, dat is hetzelfde als dat je de letter van de wet en de geest van de wet hebt eh. Ja in hun TOS staat dat het niet toegestaan is, maar het is al meermaals herhaald dat er niet actief achter gezocht wordt. Trouwens, als je even googled op "streamingdienst account sharing" kom je een legio aan artikelen tegen met statements van de streamingdienst in kwestie dat ze wel degelijk die accountsharing gedogen.

De eerste reden vind ik ook maar een beetje vaag. Ik denk dat iedereen die hier een account shared goed genoeg weet dat het eigenlijk niet mag maar dat ze er tegelijk ook niet achter zitten. Maar op een forum dealen houdt inherent risico's in. Het is al meer dan eens gebeurd dat mensen hier of op 9lives opgelicht werden, en dat is dan ook via het forum. Volledig risicoloos ga je enkel krijgen door B&S te sluiten.

En massaal het achterpoortje gebruiken? Ik denk dat ik in al die maanden hier hoop en al 3 topics eens heb zien voorbijkomen. Zelfs op 9lives was dat eens een keer of 2 in de maand dat iemand account sharing wou doen. Ik heb het nog al eens gezegd, ik snap gerust dat jullie je ergens willen indekken. Maar jullie schatten het forum toch iets groter in dan dat het in werkelijheid is hoor. In een wereld vol gigantische torrent sites, IPTV aanbieders en reddit staat BG volgens mij toch vrij laag op ranglijst bij dergelijke diensten.

Desnoods voer je zelf een ook gedoogbeleid in eh. In de regels blijft staan dat het niet toegelaten is maar ja, jullie kunnen er ook niets aan doen als jullie een topic pas na 2 dagen opmerken en dan pas kunnen ingrijpen. Jullie doen je werk en verwijderen het en de users hebben tijd om elkaar een pm te sturen. Allé, als je u een beetje soepel instelt kunnen jullie daar gerust deels de gebruikers in tegemoet komen. Want het is toch vrij duidelijk dat er toch een vraag naar is.
 
Eerst komt het maar een keer per maand voorbij, maar dan is er vrij duidelijk een vraag naar? Wa ist nu? :unsure:
 
Het is niet omdat er een duidelijke vraag is naar iets dat die vraag er daarom dagdagelijks is.
 
Ik vind het zelf ook jammer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik, als B&S-mod zijnde, ook op BG en 9lives voor al mijn shared accounts volk heb gezocht toen het toegelaten was. (Disney+, Netflix, YouTube Premium en Spotify).

Ik snap echter de redenering wel en heb er alle begrip voor. We kunnen het als vzw niet riskeren. Dat is besproken met de leiding en de B&S-mods en we hebben uiteindelijk allemaal met het verbod ingestemd.
 
Kun je niet ergens een stuk van het forum hiervoor gebruiken waar je niet in kan zonder toegang te vragen aan jullie? Of pas na bvb 100 posts ofzo? Dan kan er daar niemand van buitenaf in komen snuisteren.

Wordt op bepaalde forums zo gedaan met verkoopsgedeeltes.
 
Kun je niet ergens een stuk van het forum hiervoor gebruiken waar je niet in kan zonder toegang te vragen aan jullie? Of pas na bvb 100 posts ofzo? Dan kan er daar niemand van buitenaf in komen snuisteren.

Wordt op bepaalde forums zo gedaan met verkoopsgedeeltes.
Als er ooit een nut was voor dat crowdfund only gedeelte dan was het dit.
 
Ik ben hier wel een fan van en vind het jammer dat het verboden is. Account sharing kan best wel leiden tot meer accounts bij de streamingdiensten.
 
Ik ben hier wel een fan van en vind het jammer dat het verboden is. Account sharing kan best wel leiden tot meer accounts bij de streamingdiensten.
Idd, dat heeft netflix zelf al toegegeven. Dat ze zelf niet op jacht zullen gaan achter mensen die accounts delen omdat ze beseffen dat ze wel eens inkomsten zouden kunnen verliezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan