Help! LG Oled en afstandbediening <-> telenet digicorder

XYRIS

Member
Hallo,

Heb een nieuwe TV, LG OLED55C16LA.

Situatie:

TV moet aan muurbeugel komen, en ik heb een buis tijdens bouwen in de muur gestoken
en zo gaan de kabels van achter tv, in de muur zo netjes naar beneden en komen in de kast uit.

Probleem:

Digicoder Telenet zit netjes opgeborgen in de kast, alles lekker clean, maar
de afstandsbediening gaat dus uiteraard niet door MDF deurtje

Oplossing 1:

Tot op heden met een IR kabelthe gewerkt die ik vanvoor op digicorder plak
en het andere uiteinde op de tv zette.
NADEEL: gericht richten en dan nog gaat het moeilijk en het reageert niet direct/vlot
(wel een goedkope , enkel kabel en kabel voor in een USB (die wel powered moet blijven of
je moet eerst TV aanzetten)

Oplossing 2:

Digicorder op de kast onder ophangende TV en klein gat/gleufje tegen de muur in het tablet maken
voor de kabels (ik kan tablet nog verschuiven, ligt er los op, zo kan ik enkel dikte kabel(s) voorzien
NADEEL: als ik een soundbar wil staat die digicorder in de weg

Oplossing 3: kan dit????

TV afstandsbediening die TV & Digicorder aan zet? en kan ik dan zappen met TV afstandsbediening
NADEEL: opnemen, en alle interactieve functies kunnen enkel met telenet afstandsbediening zeker he?

EDIT OPLOSSING 4:

DIGICORDER OP DE PLANK, ik koop VOGELS 3305 En nadien als ik een soundbar koop
een onderaanhangende soundbar beugel VOGELS

Momenteel kan ik:

- Met kastdeur open dus met TELENET AFSTANDSBEDIENING de DIGICORDER aanzetten EN TV springt op.
- Met kastdeur open dus met TELENET AFSTANDSBEDIENING de DIGICORDER uizetten MAAR TV blijft aan met "geen signaal"
- TV afstandsbediening kan momenteel enkel zuiver TV bedienen (volume, apps, instellingen...) behalve KANALEN veranderen

HELP!

IK weet dat ik met 2 afstandsbedieningen vast zit , daar leg ik me bij neer, die van de TV heb ik in principe enkel
nodig voor instellingen en voor de het interactieve

Haleluja dat PS3 BLUETOOTH remote heeft! dat werkt tenminste!

Laatst bewerkt:

One remote control to rule them all :unsure:

Dat is een oplossing.. die hub heeft IR extenders die je in de kast kan leggen en de hub zelf erboven op, erachter..

Het is wel zo dat de Harmony reeks jammer genoeg "end of life" is, en dus niet meer gemaakt wordt door Logitech. Ondersteuning blijft voorlopig nog gewoon werken. Ik heb zo'n 300 € voor die remote + hub betaald enkele jaren geleden...

Hier werkte de LG afstandsbediening direct op mijn Proximus decoder.
Je kan hem normaal ook wel instellen dacht ik, ook de afstandsbediening van Telenet zou je moeten kunnen instellen om je tv te bedienen?

Indien ik met de LG-afstandsbediening werk kan ik op de 3 puntjes rechts naast de 0 drukken, dan komt er een balk rechts op de tv waar ik de Proximus tv-gids enzo kan kiezen.
De Proximus-afstandsbediening werkt gewoon op de tv dus meestal gebruik ik die wel.

Met de LG ThinQ-app kun je gewoon de tv bedienen ook, dus mocht hetgeen ik wil niet lukken met de Proximus-afstandsbediening kan ik het gewoon met de app doen :)

Hier werkte de LG afstandsbediening direct op mijn Proximus decoder.
Je kan hem normaal ook wel instellen dacht ik, ook de afstandsbediening van Telenet zou je moeten kunnen instellen om je tv te bedienen?

Indien ik met de LG-afstandsbediening werk kan ik op de 3 puntjes rechts naast de 0 drukken, dan komt er een balk rechts op de tv waar ik de Proximus tv-gids enzo kan kiezen.
De Proximus-afstandsbediening werkt gewoon op de tv dus meestal gebruik ik die wel.

Met de LG ThinQ-app kun je gewoon de tv bedienen ook, dus mocht hetgeen ik wil niet lukken met de Proximus-afstandsbediening kan ik het gewoon met de app doen :)

TV remote kan nu wel tv en digi uitzetten maar omgekeerd gaat enkel TV aan...

Als ik op de puntjes klik krijg ik dit menu, waar ik NIETS kan doen,

IMG_20210725_115909.jpg

En op "LIJST" links van de 0:

IMG_20210725_120723.jpg

One remote control to rule them all :unsure:

Dat is een oplossing.. die hub heeft IR extenders die je in de kast kan leggen en de hub zelf erboven op, erachter..

Het is wel zo dat de Harmony reeks jammer genoeg "end of life" is, en dus niet meer gemaakt wordt door Logitech. Ondersteuning blijft voorlopig nog gewoon werken. Ik heb zo'n 300 € voor die remote + hub betaald enkele jaren geleden...

Dat wil ik er niet aan geven, voor mij geen probleem dat ik 2 remotes zou moeten gebruiken,
het is enkel dat ik de digicorder in de kast wil hebben.

Betere IR kopen? want bij jouw oplossing staat er ook een "bakske" op de kast

Dat wil ik er niet aan geven, voor mij geen probleem dat ik 2 remotes zou moeten gebruiken,
het is enkel dat ik de digicorder in de kast wil hebben.

Betere IR kopen? want bij jouw oplossing staat er ook een "bakske" op de kast

Verdorie, daarstraks stond de bundel nog op 125 Euro... nu niet meer en is er een scalper ermee gaan lopen.. Bon, die logitech kon alles doen wat je wou.. de remote zelf stuurt RF uit en het bakje IR en daar zaten boosters bij. Je kan er zelfs (hue) lampen mee bedienen ook nog :unsure:

Ik denk dat je dan Simplink moet aanzetten in de tv.
Als je dan de decoder aanzet zou de tv mee moeten aangaan (en omgekeerd), ik gebruik dit niet meer.

In het menu op je eerste foto kan ik rechts kiezen voor menu of gids en dan kom ik in de menu of tv-gids van Proximus Tv.

In de help van de tv gaat er mogelijks wel iets staan hoe je de bediening universeel maakt voor andere toestellen ook?
Of in de help van Telenet hoe je hun afstandsbediening gebruikt op tv, zodat je voor de meeste zaken maar 1 bakje nodig hebt.

Bij mijn vorige non-smart LG kon ik mijn tv bedienen met mijn Telenet-bakje, ook mijn broer kan dit met zijn Philips.
Was die nieuwe Telenet tv-box trouwens ook niet zo eentje zonder IR zodat de box in een kast kan staan?

Ik denk dat je dan Simplink moet aanzetten in de tv.
Als je dan de decoder aanzet zou de tv mee moeten aangaan (en omgekeerd), ik gebruik dit niet meer.

In het menu op je eerste foto kan ik rechts kiezen voor menu of gids en dan kom ik in de menu of tv-gids van Proximus Tv.

In de help van de tv gaat er mogelijks wel iets staan hoe je de bediening universeel maakt voor andere toestellen ook?
Of in de help van Telenet hoe je hun afstandsbediening gebruikt op tv, zodat je voor de meeste zaken maar 1 bakje nodig hebt.

Bij mijn vorige non-smart LG kon ik mijn tv bedienen met mijn Telenet-bakje, ook mijn broer kan dit met zijn Philips.
Was die nieuwe Telenet tv-box trouwens ook niet zo eentje zonder IR zodat de box in een kast kan staan?

Staat aan.. Simplink (CEC) zo staat in de instellingen.
Had ook iets gelezen ivm tv box, maar las dat aanzetten IR was maar verder bedienen RF was...

"probleem" is dat ik 2 digicorders heb, met een TV box zou ik wel elkaars opnamens niet kunnen zien
maar dat is nog niet zo erg

EDIT: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ontdek-de-telenet-tv-box/

"Je TV-box kan zonder problemen in de kast." als dat klopt feestje!
natuurlijk moeten ze beschikbaar zijn, want ze waren zeker schaars in begin en enkel voor nieuwe klanten
en ook corona heeft er niet goed aan gedaan, ik ga me informeren!

Staat aan.. Simplink (CEC) zo staat in de instellingen.
Had ook iets gelezen ivm tv box, maar las dat aanzetten IR was maar verder bedienen RF was...

"probleem" is dat ik 2 digicorders heb, met een TV box zou ik wel elkaars opnamens niet kunnen zien
maar dat is nog niet zo erg

EDIT: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ontdek-de-telenet-tv-box/

"Je TV-box kan zonder problemen in de kast." als dat klopt feestje!
natuurlijk moeten ze beschikbaar zijn, want ze waren zeker schaars in begin en enkel voor nieuwe klanten
en ook corona heeft er niet goed aan gedaan, ik ga me informeren!
Dat klopt, dat is gewoon een rf-afstandsbediening ondertussen. De implementatie van CEC is ook beter waardoor je makkelijker naar 1 afstandsbediening kan overschakelen.

Dat klopt, dat is gewoon een rf-afstandsbediening ondertussen. De implementatie van CEC is ook beter waardoor je makkelijker naar 1 afstandsbediening kan overschakelen.

Heb me "ingeschreven" voor de overstap, hopelijk duurt het niet superlang..

Heb me "ingeschreven" voor de overstap, hopelijk duurt het niet superlang..
Volgens mij zijn ze terug begonnen met het omzetten. Wij hebben die tv-box al redelijk lang, en dat is imo een zaligheid tov de digicorders.

Extra voordeel: er is een app op Google-tv van Telenet, hierdoor heb je geen 2e box meer nodig voor een extra tv.

Terug
Bovenaan