Helikopter botst met vliegtuig in de VS

Jesus Christ, Trump heeft zowat de schuld gegeven aan de FAA, met name hun DEI Policy die da FAA in de afgrond heft gewerkt...
Intussen in de echte wereld:
According to a report in The Mirror, US President Donald Trump has come under fire for implementing a "dangerous" federal hiring freeze, dismissing the heads of the Transportation Security Administration and Coast Guard, and dismantling a crucial aviation safety advisory committee. This all occurred just days before a fatal collision between an American Airlines plane and a military helicopter.

Earlier this month, Trump moved quickly to remake the Department of Homeland Security Tuesday and fired the heads of the Transportation Security Administration and Coast Guard before their terms are up and eliminated all the members of a key aviation security advisory group. Members of the Aviation Security Advisory Committee received a memo saying that the department is eliminating the membership of all advisory committees as part of a “commitment to eliminating the misuse of resources and ensuring that DHS activities prioritize our national security.”
This tragic incident happened just 10 days after Trump signed an executive order freezing the hiring of Federal civilian employees, a decision that had been warned could lead to plane crashes. The hiring freeze stipulated that no federal civilian position vacant at noon on January 20 would be filled, and no new positions could be created, reported The Mirror.
Just hours prior to the Washington D. C. crash, Thomas Schaller, a Political Science Professor at the University of Maryland, Baltimore County, took to X, formerly known as Twitter, to issue a warning about the hiring freeze. He stated: "An FAA employee I know confirms agency already lacks sufficient air traffic controllers. The so-called 'buyouts' and other attacks on federal employees won't help. Remember that fact when the flight delays (crashes? ) commence and Trumpers start falsely blaming DEI or Biden."

Laatst bewerkt:
Helikopters stoppen zeer snel. Ik weet het want ik heb zelf helikopters.

Die slaat er toch echt volledig naast. Om zulke uitspraken te doen en zelf maar te concluderen dat het de schuld is van de helikopterpiloten en luchtvaartleiding want hij heeft zelf ook een helikopter!

Wow, redelijk profetisch misschien. Alléja, afhankelijk van wat het onderzoek aan het licht brengt.

hoewel ik moet zeggen dat ik het vreemd zou vinden om al na een dikke 10 dagen bij een hire freeze ongevallen te zien gebeuren. Dan zaten ze onder Biden waarschijnlijk al op hun tandvlees.

The FAA is actively recruiting workers who suffer severe intellectual disabilities, psychiatric problems and other mental and physical conditions under a diversity and inclusion hiring initiative spelled out on the agency’s website

Dergelijke politieke recuperatie is gewoon degoutant. Die vent heeft geen scrupules, mocht iemand daar nog aan twijfelen.

Wow, redelijk profetisch misschien. Alléja, afhankelijk van wat het onderzoek aan het licht brengt.

hoewel ik moet zeggen dat ik het vreemd zou vinden om al na een dikke 10 dagen bij een hire freeze ongevallen te zien gebeuren. Dan zaten ze onder Biden waarschijnlijk al op hun tandvlees.
Zeker en vast, heel dat departement kampt al lange tijd met rekruteringsproblemen. Het zou ook goed kunnen dat dit helemaal niks met het ongeval te maken heeft. Maar als Trump toch zonodig de schuld in de schoenen van de FAA wil schuiven, zou ik toch eerder in die richting kijken dan weeral een boompje op te zetten over 'woke'. En ik kan me voorstellen dat de afgelopen twee weken niet bevorderlijk zijn geweest voor de sfeer, stress en werking van de verschillende overheidsdepartementen.

dus op 2 dagen tijd heeft Trump:

- herinneringsdagen aan oa de holocaust, het einde van de slavernij, etc. "gepauzeerd" (https://apnews.com/article/trump-ho...hispanic-dei-047bbdbfc12ea6e9a9731f5861d84e70)
- aangekondigd guantanamo bay te openen om illegale migranten op te sluiten (https://www.reuters.com/world/us/tr...pentagon-prepare-migrant-facility-2025-01-29/)
- de schuld voor een luchtvaartramp bij DEI-hires gelegd

en de Amerikanen slikken dit allemaal?
Mijn Trumpminnende schoonzus en haar man waren er ook rotsvast van overtuigd dat die gestrande astronauten van een tijd terug het resultaat waren van DEI-hires bij NASA. Die geloven dus effectief dat NASA voor ruimtevluchten mensen aanneemt die geen juist diploma hebben maar gewoon trans ofzo zijn, in zoverre dat al niet aan Boeing ligt.

Dit zullen ze ook wel slikken.

Lijkt me toch ook wel meer de fake news wereld dan de echte wereld. Alsof mensen ontslaan van één of ander veiligheidscomité een paar dagen later vliegtuigen zou doen neerstorten. Als dat veiligheidscomité er werkelijk iets mee te maken heeft dan is zou dat eerder een argument pro Trump's beslissing zijn om ze te ontslaan, want dat zijn dan hun fouten uit het verleden die nu tot problemen leiden.

Zelfde die met die hiring freeze, dat gaat daar op dit moment nog niets van effect op hebben. Dit is op even veel gebaseerd dan Trump zijn claim dat het omwille van DEI hiring gaat, en het is door gewicht aan dit soort artikels te geven dat ook Trump en zijn kant kunnen wegkomen met hun onzin.

Lijkt me toch ook wel meer de fake news wereld dan de echte wereld. Alsof mensen ontslaan van één of ander veiligheidscomité een paar dagen later vliegtuigen zou doen neerstorten. Als dat veiligheidscomité er werkelijk iets mee te maken heeft dan is zou dat eerder een argument pro Trump's beslissing zijn om ze te ontslaan, want dat zijn dan hun fouten uit het verleden die nu tot problemen leiden.

Zelfde die met die hiring freeze, dat gaat daar op dit moment nog niets van effect op hebben. Dit is op even veel gebaseerd dan Trump zijn claim dat het omwille van DEI hiring gaat, en het is door gewicht aan dit soort artikels te geven dat ook Trump en zijn kant kunnen wegkomen met hun onzin.

Die uitspraak handelde dan ook niet over nu maar over de langere termijn. Allez zo interpreteer ik dat. Ik kan mij namelijk moeilijk inbeelden dat dit al direct een zodanig effect heeft dat alles crasht. We gaan nu toch ook niet doen dat als het topmanagement, om het kind een naam te geven, er een paar dagen niet is dat het dan direct in het honderd loopt.

Aan de andere kant, er heeft een flauwe plezante - waar er anders gedacht wordt aan een phishing mail of zo - een resign mail gestuurd. Ik kan mij goed inbeelden dat er mensen zijn die effectief denken van mmhhhh ik zal dat aanbod maar aannemer ipv binnenkort buiten te vliegen. En daar er gezegd wordt dat ik vanaf die datum geen klop moet doen want allez ja dat kom ik met mijn antwoord overeen en ik wordt nog tot september of whatever betaald.
Ik zou zo nu niet reageren. Ik zou eerder reageren onder de noemer van dag jan... en dan ontslagen worden zeker omdat ik mijn werk niet gedaan heb zonder ook maar enige compensatie. Kzal wel afwachten totdat er een serieus contractje voorgelegd worden of totdat ik officieel buitengekegeld wordt. Ipv acties te ondernemen in functie van een mailtje.

Maar ik kan mij perfect inbeelden dat niet iedereen zo reageert. En dat er ook hier andere zieltjes zijn.
Maar ik kan dat onmogelijk hard maken. Dat dit de oorzaak is of ook maar een factor. Ik zou het dan ook liever gewoon toeschrijven aan ongelukkige omstandigheden. Dan aan het is Trumps, bidens, Obama's fout... want x of y.

Ik was al geen grote voorstander van Trump. Ongeacht of het ook een oude witte man is, zoals ik (alleen ben ik niet zo oud of oranje :p). Maar dergelijke statements doen hem zeker niet in mijn achting stijgen. Al zal dat hem siberisch koud laten wat een nobody uit België van hem denkt.
Ik kan enkel hopen dat mensen die voor hem gestemd hebben eindelijk, om voor mij gehate termen te gebruiken, wordt wakker.

:p.

Vliegtuig is niet gewoon neergestort, dus neen, het ontslag van dat veiligheidscomite doet geen vliegtuigen uit de lucht vallen. Misschien zorgde het er wel voor dat vliegtuigen en helikopters plots tegen mekaar gaan botsen. Dat is wel een mogelijkheid.

Me een beetje aan het inlezen en blijkbaar zijn het aantal near misses de laatste jaren wel sterk gestegen. Een van de redenen hiervoor zou blijkbaar covid kunnen zijn. Is vier jaar onvoldoende om personeel op te leiden? Is er gerushed op de aanwervingen na covid?
In 2020 as the pandemic forced air traffic to historic lows, the airline industry shed more than 90,000 jobs through buyouts and incentives for early retirements, reaching a low point of 364,471 full-time employees by that November, according to the Bureau of Transportation Statistics.

As flights skyrocketed back toward pre-pandemic levels the industry has raced to meet the demand, hiring more than 100,000 new airline workers over the past two years alone. Now, airline staffing levels have surpassed those even before the pandemic with 473,349 full-time employees as of December 2022, the bureau reported.

“I think the American people have been burned a little bit by the failure of our transportation system and the fact that we’re really going to have to rebuild the human infrastructure in aviation,” said Jim Hall, an independent aviation consultant who chaired the NTSB from 1993 to 2001. “We lost a whole lot of qualified pilots, mechanics and flight attendants and we’ve seen how that has impacted aviation in the last 12 to 18 months. What you have going on right now is a retraining of the system.”

Die tweet dateert van voor de crash, en het artikel legt de fout van de crash niet bij de beslissing van Trump. Jouw interpretatie van dat artikel matcht niet met de inhoud, bizarre reactie dit.

Laatst bewerkt:
Me een beetje aan het inlezen en blijkbaar zijn het aantal near misses de laatste jaren wel sterk gestegen. Een van de redenen hiervoor zou blijkbaar covid kunnen zijn. Is vier jaar onvoldoende om personeel op te leiden? Is er gerushed op de aanwervingen na covid?
Dan blijkt ons systeem van technische werkloosheid zo slecht nog niet...

De essentie van mijn post is dat de Trump administratie de laatste weken duidelijk niet de indruk geeft achter een goed gereguleerde en bemande overheid te staan die kwalitatieve dienstverlening kan aanbieden. Is deze crash daar een direct gevolg van? Ik vermoed van niet. Gaat dit wel vaker gebeuren in de toekomst indien de overheid verder wordt afgeslankt, veiligheidscomités worden afgevoerd en persoonlijke vendetta's het personeelsbeleid bepalen? Dat vrees ik wel. Ik zie niet goed in waarom dat fake news is maar ok.

Overigens, ik trek in twijfel dat de hiring freeze, buy-outs en de algemene sfeer van onzekerheid, chaos en achterdocht geen impact heeft op de dagdagelijkse werking van het overheidsapparaat, zeker bij zo'n stressvolle jobs.

Natuurlijk komt deze crash niet rechtstreeks doordat Trump 10 dagen geleden wat mensen heeft ontslaan.
Maar het is toch vanzelfsprekend dat budget/personeel inperken van een veiligheidscomité vroeg of laat voor minder veiligheid zal zorgen dan als je het niet had gedaan?
In principe kan je wel discussiëren of het sop de kolen waard is - vanaf een zekere grootte zal 1 personeelslid extra een slechts zeer beperkt meerwaarde bieden.
Maar als we even terugkijken naar het Max 9 debacle waarbij Boeing een nieuw vliegtuig kon lanceren met zware design fouten en een pilotentraining die expres minimaal werd gehouden als verkoopsargument, resulterende in 2 crashes binnen 5 maand waarna het type 1.5 jaar niet meer mocht vliegen - dit alles onder de neus van de FAA die wegens gebrek aan personeel / ervaren personeel gewoonweg geen kritische blik kon werpen op het design - dan houd ik mijn hart vast als er nu in het wilde weg wordt gesnoeid in die organisatie.
Verder is het met alle andere incidenten die Boeing geleden heeft sindsdien overduidelijk dat de bedrijfscultuur binnenin Boeing rotslecht was/is (wat verwacht je ook met een slogan als 'more with less').
Dat wetende verwacht ik dat een president met goede bedoelingen en die luistert naar adviezen van experts, dat hij juist volop zou inzetten op het controle orgaan dat toezicht moet houden op de veiligheid van de luchtvaart - de FAA.
Maarja, waar zou de fout in deze vorige zin zitten? :thinking:

Verder, een federale hiring freeze - volgens het artikel van the mirror: "it's uncertain if this prevents the FAA from acquiring new air traffic controllers".
Misschien moet de president verdomme eens eerst de regels duidelijk maken voordat hij zulke bullshit doet? Blijkbaar is er al een groot tekort aan traffic controllers en nu zal het er niet op beteren.
Dat men tijdens corona allerhande maatregelen invoerde waar voor bepaalde groepen onduidelijkheid in zat is te begrijpen, dat was een abnormale periode met zware tijdsdruk. Dat is nu niet het geval. Hij had gerust een klein team kunnen aanstellen om eerst regels op te stellen voordat hij dit bekend maakte (wat misschien 1 week had gekost ofzo), maar neen. Alles moet snel gaan want het volk ziet dat graag.

Dat is nu niet het geval. Hij had gerust een klein team kunnen aanstellen om eerst regels op te stellen voordat hij dit bekend maakte (wat misschien 1 week had gekost ofzo), maar neen. Alles moet snel gaan want het volk ziet dat graag.

Hij had die regels kunnen opgesteld hebben tegen dat hij zijn inauguratie had. Allez als je er toch zo overtuigd van bent dat er te veel ambtenaren zijn of dat er nieuwe regels nodig zijn onmiddellijk. Dan had je dat toch allemaal al uitgewerkt...

Zeker als je de aura van daadkrachtigheid wil uitstralen...

Ah, COVID, de favoriete oorzaak van corporate America, zelfs 4 jaar na datum denken ze er nog mee weg te raken. Zo kunnen ze de aandacht afleiden van het feit dat steeds meer werk door steeds minder mensen uitgevoerd moet worden, zodat er miljarden aan recordwinsten gemaakt kunnen worden en het management zichzelf megabonussen kan uitkeren.
Uitspraak doen over de oorzaak van een airplane crash de dag zelf is hallucinant gewoon.
Ik ga hier de onpopulaire positie innemen, maar eigenlijk vind ik dat niet verkeerd. Liever dit dan 2 jaar moeten wachten op een rapport, waarbij het dan nog eens jaren duurt eer de verbeteringen geïmplementeerd worden omdat er geen urgentie meer is.

Na het eerste ongeval van de 737MAX was het ook van "rapport afwachten, geen uitspraken doen" enz. Toen moest er nog een tweede crash komen, met nog eens 157 dood, voor de toestellen aan de grond bleven staan. 157 doden die vermeden hadden kunnen worden door een snellere aanpak in plaats van de conventionele trage manier van werken.

Ah, COVID, de favoriete oorzaak van corporate America, zelfs 4 jaar na datum denken ze er nog mee weg te raken. Zo kunnen ze de aandacht afleiden van het feit dat steeds meer werk door steeds minder mensen uitgevoerd moet worden, zodat er miljarden aan recordwinsten gemaakt kunnen worden en het management zichzelf megabonussen kan uitkeren. Maar hey, het zal wel aan een pandemie van 4 jaar geleden liggen.

Ik ga hier de onpopulaire positie innemen, maar eigenlijk vind ik dat niet verkeerd. Liever dit dan 2 jaar moeten wachten op een rapport, waarbij het dan nog eens jaren duurt eer de verbeteringen geïmplementeerd worden omdat er geen urgentie meer is.

Na het eerste ongeval van de 737MAX was het ook van "rapport afwachten, geen uitspraken doen" enz. Toen moest er nog een tweede crash komen, met nog eens 157 dood, voor de toestellen aan de grond bleven staan.

Mja het rapport is correct ipv wat giswerk gebaseerd op letterlijk niets.

Die uitspraak handelde dan ook niet over nu maar over de langere termijn. Allez zo interpreteer ik dat. Ik kan mij namelijk moeilijk inbeelden dat dit al direct een zodanig effect heeft dat alles crasht. We gaan nu toch ook niet doen dat als het topmanagement, om het kind een naam te geven, er een paar dagen niet is dat het dan direct in het honderd loopt.

Aan de andere kant, er heeft een flauwe plezante - waar er anders gedacht wordt aan een phishing mail of zo - een resign mail gestuurd. Ik kan mij goed inbeelden dat er mensen zijn die effectief denken van mmhhhh ik zal dat aanbod maar aannemer ipv binnenkort buiten te vliegen. En daar er gezegd wordt dat ik vanaf die datum geen klop moet doen want allez ja dat kom ik met mijn antwoord overeen en ik wordt nog tot september of whatever betaald.
Ik zou zo nu niet reageren. Ik zou eerder reageren onder de noemer van dag jan... en dan ontslagen worden zeker omdat ik mijn werk niet gedaan heb zonder ook maar enige compensatie. Kzal wel afwachten totdat er een serieus contractje voorgelegd worden of totdat ik officieel buitengekegeld wordt. Ipv acties te ondernemen in functie van een mailtje.

Maar ik kan mij perfect inbeelden dat niet iedereen zo reageert. En dat er ook hier andere zieltjes zijn.
Maar ik kan dat onmogelijk hard maken. Dat dit de oorzaak is of ook maar een factor. Ik zou het dan ook liever gewoon toeschrijven aan ongelukkige omstandigheden. Dan aan het is Trumps, bidens, Obama's fout... want x of y.

Ik was al geen grote voorstander van Trump. Ongeacht of het ook een oude witte man is, zoals ik (alleen ben ik niet zo oud of oranje :p). Maar dergelijke statements doen hem zeker niet in mijn achting stijgen. Al zal dat hem siberisch koud laten wat een nobody uit België van hem denkt.
Ik kan enkel hopen dat mensen die voor hem gestemd hebben eindelijk, om voor mij gehate termen te gebruiken, wordt wakker.

:p.
Die uitspraak inderdaad wel, maar het artikel en de post hier insinueerden wel heel duidelijk het verband. ze hebben er intussen een paar paragrafen aan toegevoegd omdat de auteur van de tweet ondertussen blijkbaar ook de nuance maakt dat het huidig voorval niks te maken heeft Trump zijn acties. Nu is het artikel genuanceerder en gaat het meer over de tweet dan het vermeend verband, maar daarvoor was het duidelijk aan het insinueren dat dat verband er was, zonder enige vorm van bewijs of zelfs logica, niet minder onnozel dan wat Trump aan het rondbazuinen over de oorzaak van het ongeval/

Terug
Bovenaan