Te zien wat uw prioriteiten zijn, wat is voor u rijk zijn, dikke wagen, veel verlof, ...
Het cliché voorbeeld van een zaak starten en direct een BMW M3 op de oprit is inderdaad niet altijd slim of je gaat de lange dagen moeten werken.
Anekdotisch: goede vriend is dakwerker, die werkt 6 maand en is erna 6 maand naar Thailand om te gaan fietsen gedurende onze winter.
En? Ik kan ook neerkijken op de IT'er die een nieuwe printer komt installeren, op de secretaresse want die kan enkel een agenda beheren, ...
Maar ook ik heb een boekhouder nodig omdat ik mijn vrije tijd niet hieraan wil verspillen, ook al zou ik dit kunnen moest ik willen.
Mijn vrije tijd is mij nu meer waard dan de extra euro's op mijn rekening op het einde van de maand
Te lui, te weinig aanzien, te 'zwaar', ... Niet enkel door de jongeren hoor.
Een opdracht verprutsen of doen alsof het niet lukt, zodat een ander het voor jou oplost: dat is ‘strategische incompetentie’. 1 op de 3 werknemers in ons land doet het. Al zijn er grote verschillen tussen wie het doet en waarom. Arbeidspsychologe Evy Sadicaris is niet verrast, maar wat meer is...
www.hln.be
Geldt voor zeer veel mensen, zowel privé als op het werk.
Iets niet leuk vinden=/iets niet kunnen