Ik zou mijn eigen niet direct creatief noemen, want ik ben niet goed in nieuwe dingen maken. Misschien eerder functioneel creatief. 3D printing is bijv. een hobby, maar eigenlijk staat die meer stil dan dat die werkt, want ik gebruik hem in 90% van de gevallen enkel voor functionele prints, die ik ofwel zelf ontwerp ofwel namaak van een ontwerp dat ik zie of heb en dat doe ik in Fusion360. De wens om er iets creatiever mee te doen, is er wel, maar ik weet gewoon niet wat. En gewoon printen om te printen, ga ik nu ook niet doen. Ik heb wel een hele kast met PLA en PETG in verschillende kleurtjes, allemaal mooi weg gestoken in bewaardozen
Wat ik al van creatieve zaken heb geprobeerd:
- modelbouw: maar met essentiele tremors gaat zo'n fijn werk niet echt goed, zeker niet als ge zeilschepen, met miniscule masten en koortjes probeert te lijmen. Op den duur hangt heel de boot vol lijm en staan de masten nog scheef, dus das een hobby die ik al redelijk heb moeten laten varen (hehe).
- gitaar spelen: eugh, ik was meer bezig met gitaren en partituren opzoeken dan eigenlijk spelen. Geen doorzettingsvermogen en niet weten welke muziek ik echt wilde spelen, hielp niet. Op een bepaald moment had ik een akoestische gitaar, een dobro, een telecaster, een strat, een lapsteel, een mandoline, een banjo, een charango en was ik bezig met een cigarbox guitar in elkaar te steken, maar kon nog altijd maar 1 of 2 riedeltjes spelen

Dat is allemaal weg nu, maar soms heb ik wel goesting om er weer mee te beginnen.
- Keyboard muziek: eugh, aangezien dit samenviel met de gitaren was dat geen goed idee.
- fotografie: dat is zowat de enige constante, denk ik. Vroeger wel vooral macro en dat ben ik wel een beetje gestopt, deels vanwege de essentiele tremors (maar de burst modus hielp nog wel), maar vooral omdat ge op den duur wel beu gekeken zijt op steeds dezelfde juffertjes, lieveheersbeestjes en vlindertjes. Nu hou ik wat meer van foto's trekken tijdens wandelingen, maar aangezien ik een huismus ben, gebeurt dat ook niet echt in die mate dat het een volwaardige hobby genoemd kan worden

- Blender: maar ook dat is dood gebloeid, vooral doordat ik nu CAD software gewoon ben vanwege de job en het 3D printing. Het lukt me niet meer om te switchen ondanks dat ik het een paar keer geprobeerd heb. Ik denk te parametrisch nu.
Dus eigenlijk ben ik beperkt creatief.