Hardwallet/Webwallet/Appwallet

Ledger heeft wat controverse teweeggebracht. Ze willen een service aanbieden waar uw key opgeslagen wordt door hun…. Dit doen ze met een update waardoor uw private key ineens toch niet meer zo private is.
 
Welja, dan zou ik nu toch voor een andere oplossing zoeken moest ik een hardware wallet aanschaffen.
Trezor is open-source, dus minder risico dat ze met dat soort fratsen afkomen.

Ngrave is het veiligste omdat het 100% offline is zonder USB of bluetooth, maar duurder dan andere merken.
 
Ledger heeft wat controverse teweeggebracht. Ze willen een service aanbieden waar uw key opgeslagen wordt door hun…. Dit doen ze met een update waardoor uw private key ineens toch niet meer zo private is.
Ja de vrees is, dat ze dan zonder je medeweten zouden kunnen je private key extracten via een loophole in de code (ledger is ook niet open-source dus het zou niet opvallen).

Moest het open-source zijn dan kan iedereen de code raadplegen, en zouden loopholes vlug opvallen.
 
Besef wel dat elke hardware wallet te hacken is als je die fysiek in je bezit hebt. Dus als je hardware wallet gestolen wordt, doe je er sowieso goed aan om je crypto asap te moven.
 
Iemand ervaring met de Ellipal wallet? Maakt blijkbaar al sinds 2018 hardware wallets, maar ik hoor er nu pas voor het eerst over. Zou een air-gapped cold wallet zijn, net als de Ngrave Zero, maar wel een pak goedkoper.
 
Er staat bijzonder weinig over het geheugen van de Ledgers op hun site. Ik had, de laatste keer dat ik mijn Ledger checkte, al problemen met de software update, wegens te klein geheugen.
Welke hardware wallet is een goede vervanger voor mijn oude Ledger?
 
Er staat bijzonder weinig over het geheugen van de Ledgers op hun site. Ik had, de laatste keer dat ik mijn Ledger checkte, al problemen met de software update, wegens te klein geheugen.
Welke hardware wallet is een goede vervanger voor mijn oude Ledger?
De nieuwe Ledgers (zelfs de Nano S Plus) hebben dat probleem niet meer. En zelfs bij de oude is het geen probleem om de app te verwijderen, je crypto is terug te managen van zodra je de app terug installeert. Verwijderen van de app betekent niet dat je je "crypto verwijdert".
 
Wat als je Ledger Nano kwijt gaat (brand in je huis bvb). Aangezien je passphrase enkel op dat device bestond, ben je dan je crypto kwijt? :p

Als het gesynced wordt ergens naar de cloud dan is het weer vulnerable?
 
Wat als je Ledger Nano kwijt gaat (brand in je huis bvb). Aangezien je passphrase enkel op dat device bestond, ben je dan je crypto kwijt? :p

Als het gesynced wordt ergens naar de cloud dan is het weer vulnerable?

uw 24 woorden ergens veilig opslaan (niet in hetzelfde huis)?
 
uw 24 woorden ergens veilig opslaan (niet in hetzelfde huis)?
Maar hoe kan je dit dan op een andere Ledger gaan invullen, als die 24 woorden enkel op de vorige ledger worden opgeslaan ter verificatie?
Als je met een tweede ledger dit kan recoveren, dan staat die passphrase toch ergens in de cloud bij Ledger opgeslaan?
 
Maar hoe kan je dit dan op een andere Ledger gaan invullen, als die 24 woorden enkel op de vorige ledger worden opgeslaan ter verificatie?
Als je met een tweede ledger dit kan recoveren, dan staat die passphrase toch ergens in de cloud bij Ledger opgeslaan?
dat is niet hoe het werkt, die 24 woorden zijn gewoon je private keys (wel eens waar door een functie gehaald).
Die staan nergens op een database.

Ik ga hier niet in detail uitleggen hoe het werkt, iemand anders mag dit zeker wel doen, maar online vind je ook genoeg materiaal hierover.
 
De nieuwe Ledgers (zelfs de Nano S Plus) hebben dat probleem niet meer. En zelfs bij de oude is het geen probleem om de app te verwijderen, je crypto is terug te managen van zodra je de app terug installeert. Verwijderen van de app betekent niet dat je je "crypto verwijdert".
Weet ik maar het is vervelend dat ik nu enkel de BTC app op de Ledger kan zetten. Om aan de ETH te komen zou ik de BTC app moeten verwijderen en ETH erop zetten. Beetje omslachtig maar goed... dan koop ik wel een nieuwe. 't Is beter dat ik alle crypto eens van de exchanges haal.
 
dat is niet hoe het werkt, die 24 woorden zijn gewoon je private keys (wel eens waar door een functie gehaald).
Die staan nergens op een database.

Ik ga hier niet in detail uitleggen hoe het werkt, iemand anders mag dit zeker wel doen, maar online vind je ook genoeg materiaal hierover.
Ik ga dit inderdaad even wat dieper opzoeken. Ben al wat meer mee, had het volledig verkeerd op. Thanks!
 
Terug
Bovenaan