Zal hier ook eens iets posten

.
Ben afgelopen december naar Turkije (Esteworld) geweest voor haartransplantatie. (in men eentje)
Alles vlot verlopen. Normaal enkel voor inhammen op te vullen maar eenmaal daar hadden ze ook gezien dat mijn kruin begon te kalen en hebben ze deze ook mee opgevuld in de prijs inbegrepen. Bedrag is trouwens rond de €4000 (excl vlucht), 4 dagen in 5 sterren hotel. Ontbijt inbegrepen. Transport vanaf de luchthaven inbegrepen. Transport hotel van en naar ziekenhuis ook inbegrepen. (die mensen rijden daar als zotten) Communicatie met chauffeurs en Esteworld verloopt via Whatsapp.
Er zijn ook mensen in Turkije ter plaatse die Nederlands praten.
Operatie zelf verliep zonder problemen. Verdoving en je merkt zogoed als niets, en als je wel iets merkte moest je het gewoon maar zeggen en gaven ze extra verdoving.
Eerste 4 dagen heb ik rechtop geslapen, dan me nekkussen tot einde van de week. Op dag 3 was er de eerste wasbeurt in het ziekenhuis. Dat stelde niet veel voor, verband ging er gewoon af en er werd ontsmettende spray gebruikt en zeer voorzichtig gedept.
Na 10 dagen mag je voor het eerst je haar wassen. Dan moeten de korsten er ook af. Daar krijg je een product voor dat eerst een uur moet intrekken. dan de verlossende douche.
Zoals bij de meesten, eerst groeit het getransplanteerde haar even en ziet het er goed uit, dan valt alles uit. Ondertussen al deels wat haren terruggegroeid op de getransplanteerde stukken.
Zeker niets om je voor te schamen, in het hotel zelf zaten er zeer veel mensen met transplantatie. Nederlanders en Belgen leren kennen. Nu nog in Whatsapp groep resultaten delen met elkaar. Op vliegtuig zijn er ook meerdere lotgenoten, die in andere ziekenhuizen transplantatie hebben laten doen.
4 weken mag je niet intensief sporten. (Geen krachttraining, of geen cardio waarbij je intensief zweet.)
Van product tegen haaruitval gebruik ik Essengen 6 plus.